29/01/1399 - 21:45
چطور از اتریوم Ethereum استفاده کنیم؟
فکر استفاده از اتریوم ممکن است نگران کننده به نظر برسد، اما می تواند پاداش دهنده باشد.
اگر “رایانه غیرقابل توقف جهان” طبق برنامه توسعه یابد، می تواند گزینه های دیگری را برای فیس بوک و گوگل فراهم کند که بسیاری از افراد هر روز از آن استفاده می کنند، همانطور که در اتریوم میشود.

1606683296_1_0.gif

اتریوم ممکن است به اندازه وب که امروزه آن را می شناسیم ، شهودی نباشد، اما با این وجود، هر کسی که دارای رایانه یا تلفن هوشمند است می تواند این سکوی را تا زمانی که مالک “اتر” باشد، امتحان کند – تکه های منحصر به فردی از کد که اجازه می دهد تا به روز رسانی های مربوط به صفحه blockchain را انجام دهند.

کیف پول اتریوم

ابتدا، شما به مکانی برای ایمن نگه داشتن اتر (یا حداقل مکانی برای ذخیره کلیدهای خصوصی خود) نیاز دارید. این ما را به کیف پول اتریوم می رساند.
نکته مهم این است که از دست دادن کلید خصوصی شما معامله ای بزرگتر از سوءاستفاده از گذرواژه است: به معنای از دست دادن اتر خود برای همیشه.
از بین بردن میانجی‌های قابل اعتماد شمشیر دو لبه است. در حالی که دیگر نیازی به واسطه ها برای تأیید معاملات نیست ، هیچ میز کمکی برای بازیابی کلید مخفی شما وجود ندارد.

با توجه به این نکته ، گزینه های زیادی برای کیف پول برای ذخیره cryptocurrency وجود دارد: کیف پول کامپیوتری یا لپ تاپ ، کیف پول وب ، کیف پول سخت افزاری و کیف پول کاغذی.

انتخاب یکی به اولویتهای شما برای راحتی و امنیت بستگی دارد. معمولاً این دو مفهوم با یکدیگر اختلاف دارند: هرچه امنیت راحت تر, بدتر باشد (و برعکس).

کیف پول Desktop

کیف پولهای desktop روی رایانه شخصی یا لپ تاپ شما اجرا می شوند. یک گزینه برای بارگیری مشتری Ethereum (کپی از کل blockheain اتریوم) است. چند مشتری Ethereum وجود دارد که به زبان های برنامه نویسی مختلف و با عملکردهای متفاوتی نوشته شده اند.
این روند تا دو روز ممکن است طول بکشد، و تنها با رشد اتریوم افزایش می یابد. سپس کیف پول باید با آخرین معاملات موجود در blockchain همگام بماند.

کیف پول موبایل

برای اتصال به شبکه و انجام معاملات ، مشتری های تلفن همراه یا “نور” مشتری نیاز به بارگیری داده کمتری دارند ، بنابراین آنها برای بارگیری در یک تلفن هوشمند مناسب تر هستند.

گزینه مشتری نور راحت تر است ، اما کاملاً بی خطر نیست. مشتریان کامل اتریوم روشی مطمئن تر برای دریافت معاملات ارائه می دهند زیرا برای ارسال اطلاعات دقیق به آنها نیازی به اعتماد به معدنچیان یا گره ها ندارند, آنها خودشان معاملات را تأیید می کنند.
ذخیره کلیدهای خصوصی در دستگاهی که از اینترنت جدا می شود (روشی که با عنوان “سردخانه” شناخته می شود) هک کردن آن سخت تر است و به بهترین وجه برای ذخیره سازی منابع بزرگ اتر استفاده می شود.
با این حال ، این روش به آسانی قابل استفاده نیست وقتی اتر در تلفن هوشمند یا رایانه متصل به اینترنت ذخیره شود.

کیف پول سخت افزار

کیف پول های سخت افزاری، که اغلب به اندازه انگشت  هستند ، مسلما بهترین گزینه است. این دستگاه‌های ایمن که غالباً می توانند از اینترنت جدا شوند و بدون اینکه آنلاین باشند ، می توانند معاملات را امضا کنند.

اما باز هم، اگر می خواهید مکرر از اتر استفاده کنید یا در حال حرکت باشید، سیستم جعبه(سخت افزار) سپرده گزینه خوبی نیست.

کیف پول کاغذی

یکی دیگر از گزینه های ذخیره سازی سرد، چاپ یا دستی است که یک کلید خصوصی را روی یک کاغذ، یک “کیف پول کاغذی” چاپ کرده و آن را قفل کنید و در جایی امن مانند صندوق امانات قرار دهید. ابزارهای آنلاین می توانند جفت های کلیدی را مستقیماً در رایانه شما ایجاد کنند, نه روی سرورهای وب سایت، که در صورت هک شدن سایت می تواند کلیدها را آسیب پذیر کند.

تولید کلیدها با استفاده از خط فرمان امکان پذیر است، به شرطی که بسته های رمزنگاری لازم را برای زبان دلخواه خود نصب کنید.

بهترین کار در صورت گم کردن کلید این است که در صورت از بین رفتن هر چند وقت اضافی در ایجاد چندین نسخه از کلید خصوصی و انباشته کردن آنها در مکان های مختلف ایمن را در نظر بگیرید.

خرید اتریوم

بدست آوردن اتر در کشور یا حداقل با ارز متفاوت است. شما باید شخصی یا آنلاین یا شخصی پیدا کنید که اتر داشته باشد و بخواهد تجارت کند.
همیشه امکان ملاقات حضوری برای خرید یا فروش اتر وجود دارد ، به خصوص اگر در شهری با ملاقات های مکرر اتریوم مانند کشورهای اروپایی یا آمریکا یا حتی ایران ( بیشتر از طریق صرافی ها) زندگی کنید.
همیشه در مناطق کم جمعیت این گزینه نیست. صرافی ها به کاربران این امکان را می دهند که اتر را مستقیماً با دلار یا بیت کوین خریداری کنند. به طور معمول روند ثبت نام وجود دارد. همچنین خرید اتر با ارز دیگر ممکن است یک قدم اضافی باشد.

بیت کوین رایج ترین رمزارز است و مردم در سراسر جهان به احتمال زیاد تمایل به تجارت برای آن را با ارز خود دارند. برای مثال ، اگر می خواهید اتر را به روبل خریداری کنید ، ساده ترین راه ممکن است خرید بیت کوین در بورس و سپس مبادله آن برای اتر باشد.

پس از داشتن اتر ، می توانید آن را مستقیماً به شخص دیگری ارسال کنید. احتمالاً هزینه معاملاتی اندک که به ماینینگ ها پرداخت کنید.

حالا چی؟

کاربران پس از داشتن اتر می توانند چه کاری انجام دهند؟

شاید متوجه شده باشید که کیف پول و تبادل زبان تا این لحظه کاملاً شبیه بیت کوین بوده است. اما برنامه های اتریوم کاملاً متفاوت است.
کاربرانی که دارای اتر هستند می توانند به قراردادهای هوشمند بپیوندند یا ایجاد کنند (کدی که شرایط یک توافق را بطور خودکار اجرا می کند، بنابراین نیازی نیست که به شخص ثالث اعتماد کنید).
بسته های قراردادهای هوشمند می توانند برای ایجاد برنامه های غیرمتمرکز (“dapps”) استفاده شوند ، که می توانید از آنها استفاده کنید یا به آنها بپیوندید.

سیستم چیست؟

اما قبل از اینکه دیدگاه دیگری داشته باشیم ، ارزش دارد که کمی در مورد نحوه عملکرد آن توضیح دهیم. اتریوم و سایر ارزهای رمزنگاری شده یک سیستم ذخیره سازی گیج کننده دارند.

شاید مقایسه آن با آنچه قبلاً می دانیم مفید باشد.

به رشته شماره های جلوی کارت اعتباری خود توجه کنید؟ لازم است که بانکها در هنگام جابجایی کارت مشخص کنند که در چه مواردی باید پول ارسال کنند. Cryptocur ارز به شما امکان می دهد شماره شناسایی مشابهی را تهیه کنید که مشخص کند محل بدهی وجوه چیست.
در این سیستم دو مؤلفه اصلی وجود دارد که کاربران برای شناسایی نیاز دارند: کلید عمومی و کلید خصوصی. معمولاً به صورت رشته ای از اعداد و حروف نمایان شده ، این دو کلید توسط رمزنگاری به یکدیگر مرتبط می شوند.

کلید عمومی را می توان برای دیگران ارسال کرد تا بدانند پول شما را از کجا می فرستند. اگر می خواهید افراد برای شما اتر ارسال کنند ، به یک آدرس نیاز دارید: یک رشته نامه و اعداد تقسیم شده برگرفته از کلید عمومی مشابه ، برای اینکه مردم بتوانند به آنها سکه ارسال کنند.
برای گذراندن اتر ، شما باید با کلید خصوصی خود وجوه خود را ثبت کنید، که همانطور که از نام آن پیداست شبیه رمز عبور است. در قیاس کارت اعتباری، مشابه پین است که برای باز کردن وجه خود در دستگاه خودپرداز یا یک فروشگاه استفاده می شود.

بنابراین ، فایده این سیستم چیست؟ یک تفاوت اساسی در blockchain های باز (مانند بیت کوین و اتریوم) در این است که کاربران می توانند در هر زمان یک شماره شناسایی برای وجوه خود ایجاد کنند. آنها لازم نیست منتظر بمانند تا یک بانک برنامه حساب بانکی را تأیید کند و کارت اعتباری را ارائه دهد.

منبع : آی ماینر

ایسوس

نظر شما چیست؟