30/11/1398 - 21:35
کشتی یونانی، پر رمز و رازترین جاذبه گردشگری کیش!
خیلی از مسافرینی که با تور کیش به این جزیره زیبا و مدرن سفر می کنند، دوست دارند تا اول از همه سراغ دیدن جایی بروند که نامش را بیشتر از هر جاذبه ای دیگری در این جزیره شنیده اند؛ کشتی یونانی.

1606683296_1_0.gif

کشتی یونانی را بدون شک باید یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی جزیره فوق العاده و دیدنی کیش نامید. این کشتی که همانطور که از نامش بر می آید برای یونانیان بوده، ظاهرا در گذر از آب های نیلگون خلیج فارس نتوانسته دل از این همه جلوه بکند و دست آخر، تن به گل آب های این خلیج همیشه زیبا داده است. امروز در این مقاله می خواهیم برای مسافرینی که بلیط هواپیما کیش خریده اند و یا قصد سفر با تور کیش را دارند، افسانه کشتی یونانی را در غالب کلمات به تصویر بکشیم. با ما همراه باشید.

کشتی یونانی، افسانه ای زیبا و غرق در سکوت!

جاذبه ای که ما آن را به عنوان کشتی یونانی می شناسیم، محلی های کیش با عنوان عروس یونانی خطابش می کنند. این کشتی منحصر به فردترین جاذبه در جزیره کیش است و جنسش از هر دیدنی دیگری در این شهر متفاوت تر است، به گونه ای که گویی این کشتی هدیه ای از طرف یونانی ها برای این جزیره بوده است.

این کشتی تا قبل از این که به گل بشیند، کشتی مخصوص حمل نفت متعلق به دو یونانی به نام های پی جی فرانگولیس و ای آی کلیافز بود و توسط کشتی سازی ویلیام همیلتون و شرکا ساخته شده بود. در سال 1345 بود که این وسیله غول پیکر که مثل همیشه در حال جا به جایی بار نفت بود، برای همیشه در نزدیکی روستای قدیمی باغو در کیش، دل به آب های خلیج فارس می سپارد تا ابد در آنجا، جاخوش می کند.

البته ترک کشتی یونانی و تخلیه آن به این راحتی ها هم اتفاق نیفتاد زیرا همانطور که می دانید هم ارزش محموله ای که حمل می کرد زیاد بود و هم این که خدمه زیادی در آن بودند. با این حال در انتها، همه کسانی که در این کشتی بودند چاره ای جز خالی کردن و رها کردن آن نیافتند و برای همیشه، کشتی یونانی تخلیه شد. پس از تخلیه کامل کشتی، برای 80 روز به وسیله 1 یدک کش هلندی که بر آن نام اورینکو را گذاشته بودند، برای جا به جایی این کشتی تلاش کردند، اما هیچ نتیجه ای در انتها حاصل نشد.

هنوز هم معلوم نیست که چرا این کشتی به گل نشست و برای همیشه از کار افتاد! البته گمانه زنی درباره آن فراوان است اما حقیقتی بدیهی و روشن درباره این اتفاق تا به حال گفته نشده است. مثلا برخی می گویند که این کشتی در راه، فانوس های دریایی را پیدا نکرده و به گل نشسته است. برخی هم می گویند که به خاطر حالت غیر عادی ناخدا، کشتی از مسیر خارج شده و دست آخر به گل نشسته است.

اهالی قدیمی کیش درباره کشتی یونانی می گویند که سرنشینان کشتی، پس از خارج شدن از آن، کشتی را به آتش کشیدند تا چیزی در آن باقی نماند، همین خود ممکن است علت این باشد که در این کشتی هیچ اثری از  آلیاژ و فلز دیده نمی شود. 

افسانه این کشتی زیبا هر چه که باشد، به نظر می رسد برای مسافرین تور کیش نه تنها فرصتی فوق العاده برای گردشگری به وجود آورده بلکه حتی چشم اندازی فوق العاده را به برخی از هتل ها و اقامتگاه های این جزیره نیز بخشیده است. پیشنهاد می کنیم برای رزرو هتل کیش ، به یکی از معتبرترین شرکت های خدمات گردشگری و مسافری ایران مراجعه کنید تا هم با اطمینان بیشتری رزرو هتل خود را انجام دهید و هم از خدماتی همچون پشتیبانی شبانه روزی در هر روز هفته و حتی ایام تعطیل نیز برخوردار شوید.

یادتان باشد که زمانی که با خرید بلیط هواپیما کیش به این جزیره سفر کردید، زمانی را هم برای بازدید از کشتی یونانی در هنگام غروب آفتاب اختصاص دهید زیرا یکی از زیباترین تصاویر طبیعی است که شاید در تمام زندگیتان می توانید ببینید. البته در کنار تماشای این کشتی می توانید از فعالیت های تفریحی مخصوص جزیره همچون اسب سواری و شترسواری نیز لذت ببرید.

از جمله دیگر فعالیت هایی که مسافران تور کیش در بازدید از کشتی یونانی از انجام آن ها لذت می برند و ما هم به شما توصیه می کنیم که آن ها را امتحان نمایید فعالیت هایی همچون عکاسی و وقت گذرانی در پارک ساحلی کشتی یونانی است.

 متاسفانه با این که مشاهده داخل کشتی برای هیچ کسی مقدور نیست اما با این حال، محوطه بیرونی و نمایی که این کشتی به محیط اطراف خود داده است، این فقدان را به خوبی جبران می کند.

همه چیز را درباره افسانه کشتی یونانی، یکی از معروف ترین جاذبه های کیش و یکی از نمادهای این شهر برایتان گفتیم. فرقی نمی کند که با تور کیش به این جزیره سفر کرده باشید و یا بلیط هواپیما کیش را خریده باشید، در هر صورت یکی از بهترین جاذبه هایی که در سفر به این شهر باید از آن حتما دیدن کنید؛ کشتی یونانی است. ضمن این که سفر خوبی را برای شما آرزومندیم، توصیه می کنیم که برای خرید تور و یا بلیط هواپیما و همچنین رزرو هتل در کیش، خدمات شرکتی را انتخاب کنید که هم معتبر باشد و هم امکانات زیادی را در اختیار شما بگذارد.

اطلاعات تماس الی گشت:

  • تلفن: 0218540
  • ایمیل: info@eligasht.com
  • آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

ایسوس

نظر شما چیست؟