05/11/1398 - 12:55
چگونه قالب ورد پرس مناسب را پیدا کنیم؟
شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که قالب ورد پرس در واقع به چه معناست و چگونه می توانیم به چنین قالب مناسبی دست یابیم؟ واینکه کلا قالب وردپرس چه کاربردی دارد. اگر بخواهیم یک تعریف واضح و کلی ارائه دهیم باید بگوییم که قالب وردپرس مجموعه فایل ها و کدهایی است که با ورود آن به ورد پرس، ظاهر سایت شما تغییر می کند.

1606683296_1_0.gif

چگونه قالب وردپرس  مناسب را پیدا کنیم؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که قالب ورد پرس در واقع به چه معناست و چگونه می توانیم به چنین قالب مناسبی دست یابیم؟ واینکه کلا قالب وردپرس چه کاربردی دارد. اگر بخواهیم یک تعریف واضح و کلی ارائه دهیم باید بگوییم که قالب وردپرس مجموعه فایل ها و کدهایی است که با ورود آن به ورد پرس، ظاهر سایت شما تغییر می کند.

همانطور که خودتان هم خوب می دانید برای اینکه بتوانید یک سایت موفق برای کسب و کارتان داشته باشید در اولین قدم می بایست سایتی با ظاهر مناسب ایجاد کنید. می دانید که این مسئله اهمیت زیادی در بحث سئو دارد و باعث می شود بازدید کنندگانی که وارد سایت شما می شوند با رضایت از قالب کلی سایت و مطالب آن به مشتریان شما بپیوندند.

البته در ایجاد یک وبسایت موفق، موارد بسیاری وجود دارد اما یکی از اصلی ترین آنها که اهمیت زیادی دارد انتخاب قالب مناسب و حرفه ای برای سایت است. در این نوشتار شما را با شیوه ایجاد یک قالب مناسب برای سایت آشنا می کنیم پس از آن می توانید برای انتخاب یک قالب مناسب دست به کار شوید.

مفهوم قالب ورد پرس چیست؟

همانطور که اشاره شد شما می توانید با فعال کردن قالب بر روی سایت وردپرسی خود در ایجاد و تغییر ظاهر سایت دخالت داشته باشید. قالب های ورد پرس انواع مختلفی دارند:

می توانید از قالب ورد پرس رایگان استفاده کنید

از قالب های تجاری ورد پرس کمک بگیرید

یک قالب اختصاصی برای سایت خود طراحی کنید که نیازهای شما را برآورده کند

پس بطور کلی ورد پرس یک سیستم مدون برای ساخت سایت به همراه پکیج راه اندازی سایت است. این سایت می تواند یک فروشگاه اینترنتی یا هر نوع از وبلاگ باشد. شما می توانید قالب ورد پرس را از سایت رسمی وردپرس بطور رایگان دانلود کنید و سپس بر روی فضای سایت اینترنتی خود نصب کنید.

فضای اینترنتی سایت شما در واقع همان قالب یا فضایی است که سایت شما و همینطور محتویاتی که بر آن بارگذاری می کنید روی آن قرار می گیرد. بنابراین از آنجایی که سیستم وردپرس بطور رایگان قرار می گیرد هر کاربری می تواند فایل های مرتبط با آن را دانلود کرده مورد استفاده قرار دهد. اما قضیه به اینجا ختم نمی شود. قالب ورد پرس تنها بخشی از نیازهای کاربران را برآورده خواهد کرد و برای ایجاد سایر بخشها و شخصی سازی سایت باید کار را به متخصصانی بسپارید که سایر ابزار و امکانات مورد نیاز کاربران سایت را روی آن قرار دهند و تغییرات لازم را ایجاد کنند.

قالب وردپرس نام دیگری هم دارد و آن پوسته ی ورد پرس است و یا همان word press theme یا به عبارتی همان طرح اصلی که سایت وردپرس شما دارد. با کمک قالب وردپرس شما می توانید طراحی و نحوه چینش المانها را در صفحه های وبسایت خود تغییر دهید. علاوه بر این در قسمت نمایش در مدیریت وردپرس می توانید قالب ها را تغییر داده و یا حذف کنید. هر کدام از قالب های وردپرس ویژگی های متفاوتی دارند و طراحی و لایه بندی آنها به طور جداگانه انجام می شود.

قالب وردپرس چه کاری انجام می دهد؟

قالب ورد پرس در واقع برای گرد آوری داده ها و و محتوا ی ذخیره شده در وردپرس و همچنین به نمایش گذاشتن آنها در مرورگرها کاربرد دارند. بنابراین هنگامی که برای سایت خود قالب ورد پرس می سازید یعنی تصمیم می گیرید محتوا در سایت با چه شکل و شمایلی نمایش داده شود.

هنگامی که یک قالب یا پوسته برای وبسایت خود می سازید می توانید از امکانات بسیاری که ورد پرس برای شما در نظر گرفته است برای شکل ظاهری سایت استفاده کنید. 

افزونه ورد پرس چیست؟

حالا می رسیم به اینکه افزونه ورد پرس چیست؟ چه کاربردهایی دارد و اصلا به چه دردی می خورد؟

باید بگوییم که افزونه وردپرس بخش مهمی از فضای کاری سایت ورد پرس را تشکیل می دهد و در مورد شکل گیری وبسایت های بزرگ نقش حیاتی دارد. می توانیم این طور بگوییم که افزونه های ورد پرس اپلیکیشن هایی هستند که امکان افزودن قابلیت ها و کارکردهای جدید را به سایت وردپرس شما می دهند.

درست همانطور که از اپلیکیشن های گوشی خود استفاده می کنید. ورد پرس در حقیقت کار خود را تحت عنوان ابزاری ساده با هدف کمک کردن به وبلاگ نویسی آغاز کرد. در ادامه به کمک افزونه ها توانست به سیستمی قدرتمند برای مدیریت کردن محتوای سایت و ساختارهای کلی اپلیکیشن ها تبدیل شود.

افزونه های وردپرس چه کاری انجام می دهند؟

اگر قرار باشد به زبان ساده بگوییم افزونه های وردپرس در واقع اپلیکیشن های کوچکی هستند که به صورت ادغام شده با نرم افزارهای وردپرس اجرا می شوند. این قابلیت امکان ایجاد هر نوع وبسایتی با کمک وردپرس را به شما خواهد داد. این ویژگی تنها برای ساختن وبلاگ نیست. این شرایط باعث می شود که با سایت ورد پرس بتوانید همه خواسته هایتان را برآورده کنید. اگر نیاز به قابلیتی دارید که به صورت پیش فرض در وردپرس وجود ندارد حتما افزونه ای برای ایجاد آن قابلیت وجود دارد.

چگونه می توانیم افزونه های ورد پرس را نصب کنیم؟

افزونه های وردپرس به دو طریق نصب می شوند هم می توانید از طریق پنل مدیریتی و هم به صورت دستی به وسیله هاست آن را نصب کنید. اشتباه مرسومی که خیلی از کاربران با آن درگیر هستند این است که فکر می کنند اگر از پلاگین های زیاد استفاده کنند، وبسایت شان به طور محسوسی کند عمل می کند.

اما باید این حقیقت را بدانید که همیشه پلاگین های بد کدنویسی شده هستند که باعث کند شدن سرعت سایت می شود. افزونه ها دو مدل دارند رایگان یا پولی هستند اما احتمال اینکه در میان این ها  افزونه رایگانی باشد که از نظر عملکرد مانند نمونه پولی اش باشد وجود دارد و اگر بتواند پاسخگوی نیازتان باشد گزینه خوبی است. اما اگر به آپدیت های منظم و پشتیبانی سایت نیاز دارید، افزونه های پولی را به شما توصیه کنیم چون عملکرد بهتری دارند.

ایسوس

نظر شما چیست؟