17/09/1398 - 18:30
راهنمای سفر به پاریس فرانسه + عکس
سفر کردن به شهرهای خارجی می‌تواند هم وسیله ای برای لذت بردن از تعطیلات باشد و هم اینکه به فرد نشان بدهد که مردم در سایر نقاط جهان چگونه زندگی می‌کنند و با فرهنگ »ن ها بیشتر آشنا شود.

1606683296_1_0.gif

در دنیا مقاصد متنوع و متعددی برای سفر کردن وجود دارند که بازدید از هر کدام لطف خودش را دارد. در این میان برخی از شهرها هستند که از محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردارند.
این شهرها به دلیل آب و هوای مناسب‌تر، جاذبه‌های دیدنی‌تر، فرهنگ جذاب‌تر و سایر نکاتی که می‌توان به هر کدام از آن‌ها در مقاله‌ای جداگانه پرداخت نظر گردشگران بیشتری را به خود جلب می‌کنند.

از میان این شهرهای محبوب می‌توان نام پاریس، پایتخت کشور فرانسه را نیز دید. اما چه چیزی درباره این شهر انقدر جذاب است که افراد برای تهیه بلیط هواپیما خارجی اقدام به تهیه بلیط هواپیما پاریس می‌کنند؟ بیایید تا دلایل این امر را بفهمیم و با این شهر زیبا بیشتر اشنا شویم.

پاریس:

پاریس پایتخت کشور فرانسه در واقع از دو جزیره تشکیل شده است که رود سن از میان آن‌ها می‌گذرد. نام جزیره کوچک ایل سن لویی و نام جزیره بزرگ تر ایل دو لا سیته است.
جزیره ی بزرگ تر مربوط به بخش قدیمی‌تر شهر پاریس است. طبق آماری که از این شهر گرفته شده است نزدیک به 2 میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند.

یکی از دلایل محبوبیت پاریس آب و هوای رویایی آن است. حتی تابستان‌ها و زمستان‌ها که اغلب مقاصد گردشگری از دور رقابت کنار می‌روند باز هم نام پاریس روی بلیط هواپیما گردشگران نمایان می‌شود.
این شهر اغلب دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی است که همین امر موجب می‌شود تا تابستان‌هایی ملایم و آفتابی و زمستان‌هایی همراه با برف اندک داشته باشد که نه تنها انقدر هوا را سرد نمی‌کند بلکه ظاهری رویایی و فریبنده به آن می‌بخشد.
اگر می‌خواهید تا در بهترین فصل این شهر به آن سفر کنید به شما بهار و پاییز را پیشنهاد می‌کنیم گرچه که در این فصل‌ها گردشگران بیشتری به پاریس می‌روند و شلوغی و گرانی در این شهر افزایش می‌یابد.

جاذبه های گردشگری:

یکی از اهداف سفر کردن بازدید از جاذبه های گردشگری است. در ادامه با جاذبه های گردشگری پاریس بیشتر اشنا میشویم تا در زمان سفر به این شهر رویایی بازدید از هیچکدام از ان ها را از دست ندهید.

  • برج ایفل:

لندمارک فرانسه را می‌توان برج ایفل دانست. این برج که تماما از آهن ساخته شده است از معدود سازه‌های بشری است که در هنگام ساخت و اجرای آن کسی آسیب ندیده است.
در این برج رستوران‌هایی قرار دارد که می‌توانید شامی کاملا رویایی را در آن صرف کنید. یا می‌توانید به بالای برج بروید و منظره‌ای زیبا از شهر پاریس داشته باشید.

شاید در نگاه اول پله‌های زیاد این برج شما را وحشت زده کند اما نیازی به نگرانی نیست. این برج علاوه بر داشتن پله از آسانسور نیز بهره می‌برد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • موزه لوور:

دومین شگفتی پاریس موزه لوور است. این موزه عظیم و پهناور که برای بازدید از آن باید بیشتر از یک روز کامل را وقت بگذارید. در این موزه می‌توانید آثار متعددی از هنرمندان معروف جهان و هنرمندان معاصر را بیابید.

هم چنین سالن‌های مجزایی برای بخش‌های مختلف تاریخی مربوط به هر کشور مشخص شده‌اند که بازدید از این موزه را بسیار ‌آسان‌تر می‌کند.

  • کلیسای نوتردام:

شاید شما هم حادثه غم انگیز کلیسای نوتردام را شنیده باشید. این کلیسا که اخیرا در یک آتش سوزی گرفتار شد تا اطلاع ثانوی برای بازدید عموم تعطیل است اما می‌توانید به معماری بیرونی و سوخته ان نگاه کنید.

  • طاق پیروزی:

این بنا که نمادی از پیروزی ارتش ناپلئون در جنگ آسترلیتز است به دستور ناپلئون و در مدت 30 سال ساخته شده است. این طاق بزرگ ترین طاق پیروزی در جهان است.

  • رود سن:

رود سن که از جاذبه‌های بی‌نظیر پاریس محسوب می‌شود 776 کیلومتر طول دارد و به کانال مانش می‌ریزد. این رود امروزه جزو میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

  • کاخ ورسای:

کاخ ورسای که نام  خود را از دهکده‌ای نزدیک به پاریس گرفته است بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی جهان محسوب می‌شود که امروزه جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود.

شهر پاریس جاذبه‌های گردشگری فراوان دیگری نیز دارد که در مقاله‌ای تخصصی در این خصوص صحبت شده است.

اقامت:

مساله اقامت در هر سفر مساله مهمی است. باید بگوییم که از آنجایی که هتل‌های پاریس امکانات اروپایی هتل‌ها را ندارند لذا قیمت آن‌ها پایین‌تر از هتل‌های سایر شهرهای اروپایی است با این حال پیشنهاد می‌کنیم تا در هتل‌های ارزان قیمت اقامت کنید.

شما هر روز را در خیابان‌های پاریس هستید و تنها شب‌ها به هتل بازمی‌گردید پس بهتر است تا در هتل‌های ارزان‌تر اقامت داشته باشید تا در هزینه‌های سفر خود صرفه جویی کنید.

حتی می‌توانید در هاستل‌های این شهر اقامت کنید. اما هاستل‌ها امنیت و امکانات هتل‌ها را ندارند پس اگر تنها هستید حتما در یکی از هتل‌های ارزان قیمت این شهر اقامت داشته باشید.

  • هتل های محبوب در پاریس:

هتل آبا مونترپارناس (Abba Montparnasse hotel)
هتل ناپلئون ( Hotel Napoleon Paris)

غذا:

هر گردشگری دوست دارد تا در زمان سفر خود از غذاهای محلی جایی که هست میل کند. برای این کار نیازی نیست تا به رستوران‌های مجلل و گران قیمت این شهر بروید.

کافی است تا رستوران‌های محلی و کوچک‌تر را پیدا کنید که اغلب خارج از محوطه‌ی توریستی شهر قرار دارند. از این طریق هم با مردم محلی آشنا می‌شوید و هم از غذاهای محلی این شهر نوش جان می‌کنید و در هزینه هایتان صرفه جویی کرده‌اید.

  • غذاهای محبوب فرانسوی:

لورن
آندویت
کارپ البیر
کک البیر
تارت افروماژ

حمل و نقل:

پاریس یکی از شهرهای مدرن اروپا محسوب می‌شود لذا نیازی نیست نگران حمل و نقل خود باشید. در این شهر می‌توانید از انواع سیستم حمل و نقل عمومی مانند مترو، تراموا و تاکسی استفاده کنید.

هزینه استفاده از مترو بسیار به صرفه است و پیشنهاد می‌کنیم از مترو استفاده کنید. با این حال هم می‌توانید پاریس را پیاده بگردید و هم دوچرخه کرایه کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟