17/09/1398 - 16:20
بررسی کیفیت میلگرد مجتمع فولاد شاهرود
شرکت فولاد شاهرود فعالیت خود را در زمینه طراحی، ساخت و تولید انواع محصولات فلزی و غیر فلزی از سال 1380 در کیلومتر 12 جاده شاهرود به دامغان آغاز نمود و در حال حاضر به یکی از محبوب ترین شرکت‌های تولید میلگرد در کشور تبدیل شده است.

1606683296_1_0.gif

ظرفیت تولید میلگرد این کارخانه 200 هزار تن در سال بوده و دارای خط ذوب و ریخته گری 100 هزار تنی شمش فولادی نیز می باشد. شرکت فولاد شاهرود هفت سال پس از تاسیس با توانایی تولید انواع میلگردهای ساده و آجدار در سایزهای 32-8 میلی متر گام مهمی در توسعه ساخت و ساز کشور برداشته و توانست در میان بزرگ ترین تولیدکنندگان فولاد کشور قرار گیرد. در ادامه شما را با هر آنچه پیش از خرید میلگرد شاهرود باید بدانید آشنا خواهیم کرد. شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از قیمت میلگرد کارخانجات مختلف با کارشناسان مرکزآهن از طریق شماره تلفن 03135155 تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با کارخانه فولاد شاهرود

کارخانه فولاد شاهرود در حال حاضر یکی از بزرگ ترین کارخانه های فولادی در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی بوده که با ظرفیتی بالغ بر 200 هزار تن میلگرد در مدت کوتاهی محبوبیت زیادی کسب نموده است. فولاد شاهرود تاکنون برای 500 نفر به صورت مستقیم و برای 1000 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال نموده است. یکی از عمده ترین اهداف این شرکت از ابتدای تاسیس افزایش ظرفیت تولید بوده و در این راستا با افزایش سرمایه و افزودن 4 استند به مجموعه نورد مداوم و تجهیز Tempcore به خط تولید، موفق به افزودن ظرفیت تولید و ساخت میلگرد با استاندارد آج 400 گردیده است. در حال حاضر این کارخانه موفق به تولید انواع میلگرد آجدار با استاندارد A2 و A3 و در اندازه های 32-10 میلی متر شده است. از دیگر خدمات شرکت فولاد شاهرود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجام خدمات فلزی شامل شکل دادن انواع ورق فولادی و سایر مقاطع
  • طراحی، ساخت و راه اندازی کارخانجات صنعتی و بهره برداری از آن
  • ساخت قطعات و ماشین آلات و تهیه و تولید انواع فرآورده های شیمیایی، معدنی و فلزی
  • انجام عملیات فنی، خدماتی، بازرگانی، سرمایه گذاری و مشارکت در سایر شرکت ها
  • خرید و فروش سهام؛ ارائه خدمات مهندسی و مدیریتی
  • قبول یا اعطا نمایندگی در داخل و خارج کشور
  • انجام کلیه مبادلات تجاری از قبیل خرید و فروش، صادرات و واردات

معرفی میلگرد شاهرود

همان طور که ذکر شد سالانه بالغ بر 200 هزار تن میلگرد در کارخانه فولاد شاهرود در سایزهای 32-10 میلی متر تولید می گردد و این کارخانه به دلیل نداشتن خط تولید wireroad امکان تولید میلگرد با سایز 8 میلی متر و کم تر از آن را که به صورت کلاف تولید می شوند دارا نیست. میلگرد شاهرود به دلایل فنی و اقتصادی به عنوان محصول هدف این کارخانه برگزیده شده و در دو نوع ساده و آجدار تولید می گردد. فرآیند تولید به این صورت است که ابتدا شمش از انبار به کوره منتقل گردیده و تا دمای 1200 درجه سانتی گراد گرم می شود. پس از خروج محصول از کوره؛ شمش ها به صورت اتوماتیک، به منظور ممانعت به ورود پوسته های اکسیدی به خط نورد اکسیدزدایی شده و سپس وارد 18 استند می شود و از آن ها عبور می کند. نورد شمش در سه قسمت یا ناحیه اولیه، میانی و نهایی به ترتیب جهت دسترسی به ابعاد و خواص محصول مورد نظر صورت می گیرد. نورد اولیه شامل 6 استند کانتیلور؛ نورد میانی شامل 6 استند کارتریجی و نورد نهایی شامل 6 استند کارتریجی می باشد. پس از آن شمش به میلگرد تبدیل شده و در بستر خنک کننده به دمای محیط می رسد. سیستم ترمکس برای خنک کردن محصول با آب جهت بالا بردن کیفیت و خواص مکانیکی محصول ایجاد می شود. پس از تولید، میلگردها در انبار نگه داری شده و براساس درخواست مشتری برای حمل آماده می شوند. میلگردها پس از برش در طول های مورد نظر، تنظیم شده و پس از آن عملیات شاخه شماری، گره زنی ، توزین و انتقال و حک پلاک با مشخصه های تولیدی به صورت اتوماتیک انجام می گیرد. میلگردهای تولیدی در دو گرید A2 و A3 تولید می شوند، میلگردهای A2 دارای آج مارپیچی بوده و دارای مقاومت کششی 5000 کیلوگرم بر سانتی متر و تنش جاری 3000 کیلوگرم بر سانتی متر می باشند. همچنین انجام عملیات جوشکاری بر روی آن ها ممنوع است. میلگردهای A3 که با نام آج 400 نیز شناخته می شوند دارای تنش جاری 4000 کیلوگرم بر سانتی متر و مقاومت کششی 6000 کیلوگرم بر سانتی متر می باشند. لازم به ذکر است علامت اختصاری خاصی بر روی میلگرد این کارخانه حک نمی گردد.

خرید میلگرد شاهرود

شما عزیزان می توانید جهت مشاوره خرید میلگرد ، استعلام قیمت میلگرد شاهرود و دریافت آخرین تغییرات به سایت مرکز آهن مراجعه نموده و یا با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره تلفن 03135155 تماس حاصل فرمایید.

منبع: مرکزآهن

ایسوس

نظر شما چیست؟