22/08/1398 - 13:35
مزیت های طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای با وردپرس
ووکامرس، آسان، رایگان و در دسترس و بطور خلاصه بهترین گزینه برای طراحی سایت فروشگاهی.
اگر می‌خواهید وارد کسب و کارهای آنلاین شوید لازم است به اصول و قواعدی که در این فضا حکمفرمایی می کند آشنایی داشته باشید وگرنه نمی توانید در ان موفق باشید. طراحی سایت حرفه ای با وردپرس و فروشگاه آنلاین با ووکامرس یکی از گزینه های اصلی پیش روی هر فردی است که می‌خواهد در فضای آنلاین حضور داشته باشد و کسب درآمد کند.

1606683296_1_0.gif

در این مقاله میخواهیم در مورد طراحی فروشگاه آنلاین و سایت با وردپرس و ووکامرس نکات مهم و کلیدی را در اختیار شما قرا دهیم پس تا انتهای مقاله را مطالعه فرمایید.

چکیده آنچه در این مقاله خواهید خواند به قرار زیر است:

دو مساله حساس و حیاتی برای ورود به فضای دیجیتال و کسب درآمد از آن؟

برتری های وردپرس در طراحی سایت فروشگاهی؟

منافعی که فضای دیجیتال برای شما به همراه می آورد؟

مزیت های ووکامرس برای طراحی سایت فروشگاهی ؟

برای ورود به فضای دیجیتال به این دو نکته توجه کافی داشته باشید؟

حتما علاقه دارید بدانید که کسب و کارهای دیجیتالی چه مشکلات و مسایلی را پشت سرگذاشته اند تا به موفقیت رسیده اند پس این بخش با دقت مطالعه کنید.

1. طراحی سایت حرفه ای

بطور معمول افرادی‌که می خواهند وارد فضای دیجیتال شوند و از ان بهره برداری نمایند ابتدا به فکر طراحی سایت می افتند پس به سراغ یک طراح سایت می روند و احتمالا با هزینه های زیادی مواجه می شوند که طراحی سایت برای آنها ایجاد می کند حتی تا اندازه ای زیاد که شاید آنها را از ورود به فضای دیجیتال منصرف کند.

اما یک راه حل بهتر هم وجود دارد، وردپرس، یک سایت که ساده با وردپرس طراحی شده است و هزینه بسیار ناچیزی نیز برای شما داشته یا حتی توسط خود شما طراحی شده می تواند نیازهای شما را در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار دیجیتال برآورده کند بدون اینکه هزینه گزافی را به شما تحمیل کند.

2. بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ

تفاوت های زیادی بین روش های مارکتینگ در کسب و کارهای دیجیتالی و سنتی وجود دارد. حتما میدانید که که در کسب و کارهای سنتی صاحبان کسب و کار به دنبال روش های آفلاین می روند مانند بیلیورد، بروشور، کاتالوگ، بنر های شهری، تبلیغات تلویزیون اما در کسب و کارهای دیجیتالی روش ها و ابزارهای کاملا متفاوت است. برای اینکه بتوانید در کسب و کارهای آنلاین پیشرفت کنید باید سراغ ابزارهایی بروید که احتمالا تا کنون از انها استفاده نکرده اید مانند بازاریابی محتوا، سئو، گوگل ادز، سوشیال مدیا و ابزارهایی از این قبیل.

یکی از مزیت های اصلی وردپرس و ووکامرس(افزونه برای طراحی سایت فروشگاهی) این است که زیرساختی قوی و مناسب برای پیاده سازی و استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در اختیار شما قرار میدهد با ورپرس می توانید به سرعت سایت خود را راه اندازی کنید و به روش های بازاریابی دیجیتال در ان مسلط شوید.

مزیت های اصلی ورد پرس برای طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

وردپرس مزیت های زیادی دارد که اصلی ترین آنها را در ادامه بررسی میکنیم

1. وردپرس کاملا رایگان است هم نصب و هم استفاده از آن

شاید به جرات بتوان گفت یکی از اصلی ترین دلایلی که همواره برای استفاده از وردپرس به آن اشاره می شود رایگان بودن نصب و استفاده از یک سایت وردپرسی است. شما فقط لازم است برای کدنویسی سایت خود هزینه های اندکی بپردازید ولی استفاده از وردپرس به عنوان یک بک اند back end هموار و کاملا رایگان است.

2. افزونه های بیشماری که برای وردپرس وجود دارد و همواره در حال توسعه دادن است

تقریبا هر انچه شما دروردپرس لازم داشته باشید با استفاده از افزونه های مختلفی که برای کارهای مختلف در وردپرس توسعه پیدا کرده امکان پذیر است. مثلا می توانید در سایت خود با استفاده از افزونه سیستم عضوگیری ایجاد کنید یا سایت خود را به پنل پیامکی خود وصل کنید یا از کاربران خود بخواهید اقدامات متفاوتی را انجام دهند یا خدمات خاص و ویژه ای را به کاربران خود ارائه دهید.

3. امکانات مناسب و پیشرفته وردپرس برای سئو

سئو یکی از بهترین، پایدارترین و ارزان ترین روش های دیجیتال مارکتینگ است که به آن اشاره کردیم. وردپرس می تواند با استفاده از افزونه تخصصی Yoast امکانات مناسب و پیشرفته ای را در اختیار شما قرار دهد تا موضوع سدو از زمان طراحی سایت برای شما بهینه سازی شود.

4. رابط کاربری اسان

یکی از مهمترین برتری های وردپرس نسبت به دیگر CMS ها رابط کاربری آسان و مناسب آن است. به خصوص برای افرادی که دارای دانش بالایی در مسایل فنی نیستند رابط کاربری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا کاربری CMS را برای افراد بسیار آسان و امکان پذیر می کند به عبارت دیگر می تواند اینطور گفت که وردپرس رابط کاربری دارد که برای همه با هر سطح دانشی قابل استفاده است.

5. وردپرس بسیار کاربردی است

وردپرس بسیار کاربردی بوده و همچنین می توان از وردپرس برای طراحی انواع سایت ها، استفاده کرد. شما طراحی سایت حرفه ای با وردپرس را می توانید برای طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، خبری و بلاگ، خدماتی و … به راحتی استفاده کنید و آن را مدیریت کنید.

6. مدیریت دسترسی ها در وردپرس

مدیریت دسترسی ها در وردپرس بسیار آسان است شما می توانید در سایت خود برای افراد مختلفی که باید در سایت شما فعالیت هایی را انجام دهند دسترسی تعریف کنید و به آنها امکان دهید که فعالیت های خود را بدون اینکه به همه قسمت های سایت دسترسی داشته باشند انجام دهند.

در اینجا به چند نمونه از سایت هایی که با وردپرس ساخته شده اند اشاره میکنیم

مرسدس بنز (Mercedes Benz) : مرسدس بنز شرکت خوردروسازی آلمانی است که طیف وسیعی از خودرو ها را با بهترین کیفیت تولید می کند.

وبلاگ شرکت بلک‌بری : یکی از شرکت های معروفی که در زمینه تولید گوشی تلفن همراه هوشمند فعالیت می کند.

وبلاگ شرکت موزیلا : حتما شرکت موزیلا را به واسطه مرورگر معروف ان می شناسید وبلاگ این شرکت با وردپرس طراحی شده است.

در ادامه یکی از افزونه های بسیار کاربردی وردپرس که برای طراحی سایت فروشگاهی کاربرد دارد را به شما معرفی میکنیم.

در این قسمت می خواهیم با یکی از سیستم های فروشگاه ساز قدرتمند به نام ووکامرس آشنا شویم این ابزار قدرتمند یکی از افزونه های وردپرس است که بسیار برای طراحی سایت فروشگاهی کاربرده می شود و امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

WooCommerce چیست؟

ووکامرس یکی از افزونه های وردپرس است که بصورت تخصصی برای طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی استفاده می شود. این افزونه قسمتی از CMS وردپرس است با استفاده از این افزونه وردپرس به یک فروشگاه اینترنتی با امکانات بسیار وسیع و متعدد تبدیل می شود اگر افزونه wocommerce  روی سایتی که با وردپرس ایجاد شده نصب شود طراحی یک سایت فروشگاهی به سرعت انجام شده و آماده بهره برداری می شود.

امکانات ووکامرس

قطعا برشمردن امکانات ووکامرس با جزییات در حوصله این مقاله نیست و فقط مواردی که برای افرادیکه قصد طراحی سایت فروشگاهی دارند بسیار مهم است را مورد اشاره قرار میگیرد:

  • می توانید تعداد نامحدودی کالا در فروشگاه خود قرار دهید.
  • می توانید هم محصولاتی که بصورت فیزیکی فروخته می شوند و هم محصولاتی که بصورت دانلودی عرضه می شوند را بفروشید
  • می توانید متون تخصصی در مورد محصول خود بنویسید
  • می توانید نقد بررسی در مورد محصول خود داشته باشدی.
  • می توانید تعداد نامحدودی ویژگی برای کالای خود تعریف کنید.
  • با woocommerce  می توانید تعداد نامحدودی دسته بندی category برای محصولات خود ایجاد کنید.
  • می توانید تعداد زیادی comment برای محصولات خود قرار دهید.
  • کاربران می توانند محصولات شما را با هم مقایسه نمایند.
  • می توانید روش های مختلفی را برای ارسال در اختیار کاربران قرار دهید.
  •  با ووکامرس می توانید سیستم حساب کاربری یا پروفایل برای مشتریان خود ایجاد کنید.
  • می توانید روش های مختلف پرداخت را در اختیار مشتری قرار دهید.
  • می توانید مقدار و تعداد فروش خود را بصورت گزارش های نموداری کنترل کنید.
  • می توانید واحد های مختلف پولی را در فروشگاه خور تعریف کنید.
  • به تعداد بسیار زیاد افزونه برای فعالیت های مختلف برای ووکامرش وجود دارد.
  • سازگای کامل با زبان فارسی

این امکانات برخی از توانمندی های ووکامرس woocommerce  است که می تواند با توانمندی های یک طراح سایت با سلیقه و حرفه ای ترکیب شده و سایتی مثال زدنی و بسیار ارزان قیمت را برای شما ایجاد کند.

آمار های خیره کننده :

شاید تعجب کنید اگر بشنوید ووکامرس تا کنون بیش از 33.000 بار دانلود شده و تقریبا سی و سه درصد از کل سایت های فروشگاهی دنیا با ووکامرس طراحی شده اند. این ابزار ابزاری مناسب و کاربردی برای طراحی یک سایت فروشگاهی است.

یکی دیگر از مزیت های ووکامرس و وردپرس سیستم متن باز opensource آن است که این امکان را می دهد که افراد و شرکت های مختلف روی توسعه دادن آن فعالیت کنند در حال حاضر بالغ بر 300 شرکت مختلف در سراسر جهان بر روی توسعه این CMS فعالیت می کنند.

و یک نکته مهم قبل از استفاده: طبق تجربیات موجود اگر در حال استفاده از سیستم ووکامرس هستید برای استفاده از اخرین آپدیت ها هیچوقت عجله نکنید زیرا در بعضی مواقع آپدیت های به روز باگ ها و مشکلاتی دارند که می توانند سیستم شما را تحت تاثیر قرار دهند بنابراین همیشه اجازه دهید از آخرین آپدیت حدود 2 الی 3 ماه گذشته بعد آن را نصب و استفاده کنید و سعی کنید از آپدیت های سالم و بدون باگ استفاده کنید که قبلا تست شده اند.

نقش ووکامرس در SEO بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو

چون وردپرس ابزارمناسبی برای طراحی سایت فروشگاهی است و در زمینه سئو نیز قدرتمند است و می تواند seo سایت را بسیار تسهیل کند بنابراین پس از نصب افزونه ووکامرس و اضافه شدن امکانات فروشگاهی به سایت شما این امکان فراهم است که فروشگاه اینترنتی شما نیز با سرعت بیشتر و با هزینه کمتر سئو شود.

و در پایان: ووکامرس یکی از بهترین سیستم های فروشگاه ساز برای طراحی سایت فروشگاهی ( رایگان و حتی تجاری می باشد ) و به وسیله نصب این افزونه می توان امکانات بسیار گسترده ای را به یک سایت وردپرس اضافه کرد.

ایسوس

نظر شما چیست؟