02/07/1398 - 14:00
از چه نوع اتوبوسی برای سفرهای مختلف استفاده کنیم؟
همگی ما نسبت به مزایای سفر با اتوبوس نظیر خدماتی چون بلیط ارزان اتوبوس دسترسی آسان، اینترنت رایگان، لذت بردن از مسیر و صندلی‌های تخت شو و نیمه تخت شو با خبر هستیم. بسیاری از ما آگاهی لازم را نسبت به انواع اتوبوس‌ها نداشته و اطلاعات کافی برای انتخاب اتوبوس مناسب برای مسیرهای کوتاه و بلند پیش رو را نداریم. اگر می‌خواهید با انواع اتوبوس‌ها آشنا شوید و بدانید چه نوع اتوبوسی برای مسیر پیش روی شما مناسب است، با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

کدام نوع اتوبوس ها در ایران بیشتر طرفدار دارند؟

از اینکه اتوبوس ها برای ارائه خدمات به مسافران روز به روز پیشرفت چشمگیری را دارند بر کسی پوشیده نیست. به طور کلی 6 دسته اتوبوس در سیستم حمل و نقل جاده ای وجود دارند که متقاضیان از آن برای رفت و آمدهای خود استفاده می کنند. این اتوبوس ها بیشتر در کشورهای اروپایی ساخته شده و در داخل ایران مونتاژ می شوند. کشورهای سوئد و آلمان هر کدام دو نوع اتوبوس و کشور کره نیز یک نوع اتوبوس را در سیستم های جاده ای تحت پوشش قرار می دهد. ولی در بین این اتوبوس ها، اتوبوس هایی وجود دارند که دیگر مورد مصرف قرار نمی گیرند و یا کارایی کمتری نسبت به سایر اتوبوس ها دارند. لذا ما فقط به 3 اتوبوس اصلی خطوط جاده ای بسنده می کنیم. بلیط اتوبوس این شرکت ها بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده اند. برای شروع از اتوبوس های ولوو معروفترین و یکی از پرکاربرد ترین ها شروع می کنیم.

اتوبوس های ولوو یار همیشگی جاده های ایران

اتوبوس های ولوو توسط کشور سوئد ساخته شده و زیر نظر شركت رانيران مونتاژ می شوند. این شرکت با تقویت شاستی های اتوبوس های خود نسل جدیدی از اتوبوس رار روانه بازار کرد تا بتواند مشتری های بیشتری را نسبت به گذشته بدست آورد. کسانی که خرید بلیط اتوبوس را در گذشته و زمان حال انجام می دهند، حتما نسبت به اتوبوس های ولوو آشنایی دارند. کمتر کسی در ایران وجود دارد که از اتوبوس به عنوان وسیله نقلیه استفاده کند و اسم ولوو را نشنیده باشد. استفاده از صندلی های دو رنگ و طرح های بسیار زیبای خلاقانه گرافیکی بر روی بدنه این اتوبوس ها چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازد. این اتوبوس ها علاوه بر تغییرات در ظاهر خود، تحولاتی در سیستم ایمنی و قدرت خود به وجود آورده اند. استفاده از قدرت اسب بخار 380 یکی از خصوصیات بارز این اتوبوس به شمار می رود. این اتوبوس ها مختص راه های کوتاه می باشند. مدل بعدی که ممکن است در خرید بلیط اتوبوس با آن برخورد داشته باشید. اسکانیا مارال است. تمامی این ویژگی های می تواند در قیمت بلیط اتوبوس مقصد تاثیر داشته باشد.

اسکانیا مارال، بلند قدترین عضو گروه اتوبوس ها

اتوبوس های اسکانیا مارال یکی از اتوبوس های موفقی هستند که با خدمات دهی خود توانسته اند، نظر متقاضیان بسیار زیادی را به خود جلب نمایند. اتوبوس های اسکانیا مارال تولیدی شرکت عقاب افشان بوده كه بلند قدترين عضو گروه اتوبوس های جاده ای ایران می باشد. درباره خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد این اتوبوس ها می توان یک کتاب قطور نوشت. تولید در یکی از خلاق ترین سایت های تولید خودرو با ظاهری بسیار زیبا و درآمیخته با خطوط ملایم و منظم با ترکیب رنگی بسیار عالی، قدرت و کشش مناسب، اقتصادی بودن، استهلاک بسیار پایین و راحتی بسیار زیاد از جمله خصوصیات اتوبوس های اسکانیا است. بلیط اتوبوس اسکانیا مارال به خاطر این ویژگی ها مشتریان خاصی را در خود می بیند. رزرو بلیط اتوبوس اسکانیا مارال را می توانید از طریق سایت تیک بان به راحتی آب خوردن انجام دهید.

اتوبوس "مان" پیشرو در صنعت اتوبوسرانی

اتوبوس های مان در سال 2004 وارد بازار خودرویی ایران شد. خطوط تولیدی این اتوبوس زیر نظر شرکت یاوران خودرو شرق بوده و نمایندگی انحصاری آن را در ایران دارد. استفاده از صندلی های 3 ردیفه و VIP  از جمله خصوصیات بارز اتوبوس "مان" است. از دیگر ویژگی های اتوبوس های "مان" می توان به تعويض نرم و بدون سر و صداي گيربكس، صداي فوق العاده كم موتور هنگام كار، تعليق بسيار نرم ، استهلاك كم، مصرف سوخت پايين، دريچه هاي برقي سقف، يخچال اضافي درون داشبورد جلو و پيشرفته بودن سيستم عيب ياب اشاره کرد. از این اتوبوس ها نیز می توانید در مسیرهای مختلف نزدیک و دور استفاده نمایید. لازم به ذکر است، اتوبوس VIP پرطرفدارترین اتوبوس در بین دیگر اتوبوس ها است. این نوع اتوبوس ها به خاطر خدمات ویژه و راحتی به  VIP معروف شده اند. برای اطلاعات بیشتر از اتوبوس های VIP و سایر نوع اتوبوس ها به سایت تیک بان مراجعه کنید. اگر در فکر سفر با اتوبوس هستید، بلیط انواع اتوبوس ها به مقاصد مختلف را از سایت تیک بان بخواهید.  

ایسوس

نظر شما چیست؟