01/07/1398 - 13:30
استانبول یا آنتالیا؟ بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان کدام است؟
سال 2018، ترکیه با بیش از 40 میلیون گردشگر از کشورهای سراسر دنیا، به ششمین مقصد محبوب گردشگران در سراسر جهان تبدیل شد. با اطلاع از این آمار متوجه این موضوع می شویم که ترکیه فقط برای ما ایرانیان مقصد جذابی نیست، بلکه به دلیل تمرکز این کشور در حوزه گردشگری پیشرفت های حیرت انگیزی در این کشور رخ داده که مردم سراسر جهان را به این منطقه می کشاند.

1606683296_1_0.gif

در واقع آن چیزی که باعث شده در چند سال اخیر میزان سفر ایرانیان به ترکیه بیشتر از دبی باشد از طرفی نزدیکی کشور ترکیه و عدم نیاز به دریافت ویزا و از طرف دیگر هزینه سفر به ترکیه است. در سال های اخیر و با کاهش ارزش پول ملی هزینه سفر به ترکیه نسبت به هزینه سفر به دبی بسیار کمتر است.

اما فقط این ها نیست؛ ترکیه کشوری است که در آن علاوه بر جاذبه های گردشگری تاریخی و فرهنگی پر تعداد می توانید از انواع تفریحات نیز در آن لذت ببرید. در ترکیه بیشتر از 30 استان وجود دارد که حداقل 10 مورد از آن ها به طور جدی در زمینه جذب گردشگر فعالیت می کنند و شرایط بسیار جذابی را برای تفریح گردشگران فراهم کرده‌اند. از این رو انتخاب مقصد سفر برای عزیمت به ترکیه انتخاب دشواری است.

تابستان، فصل مورد علاقه ایرانیان برای سفر

ایرانی ها به طور کلی علاقه زیادی برای سفر در فصل تابستان دارند. یکی از علت های اصلی این ماجرا تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در این زمان است. اما مواردی مثل کاهش هزینه های سفر و آب و هوای نسبتا معتدل نیز از دلایل دیگر محبوبیت سفر در این ماه است.

ضمنا با خرید تور در سفرهای تابستانی هم می توان هزینه های بلیط و اقامت خود را تا حد زیادی کاهش داد، هم سفری راحت را تجربه کرد.

در کشور ترکیه که هوای سرد و بارانی با پایان تابستان به سرعت به سمت شهرهای این کشور هجوم می آورند شهریور و تابستان هر سال آخرین فرصت برای سفری دلچسب به این کشور دوست داشتنی محسوب می شود.

حالا ما همه شهرهای جذاب ترکیه را کنار زده ایم تا ببینیم و بررسی کنیم که در فصل تابستان استانبول مقصد بهتری برای سفر محسوب می شود یا آنتالیا؟

پاسخ کوتاه: بستگی به علایق و ترجیحات شما دارد.

پاسخ تشریحی: در ادامه به طور کامل بررسی می کنیم.

چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

اگر خانوادگی سفر می کنید استانبول برای شما مقصد بهتری است، چراکه استانبول برای کودکان هم مقصد مناسبی است. جاذبه های گردشگری بی شمار در این شهر، هر کدامشان اثر هنری شگفت انگیزی به حساب می آیند که می توانند توجه شما و خانواده تان را به خوبی جلب کنند. علاوه بر این سفر خانوادگی به آنتالیا احتمالا هزینه بیشتری نسبت به سفر خانوادگی به استانبول خواهد داشت.

اگر اهل خرید هستید هم استانبول برای شما جای بهتری است. مراکز خرید بزرگ و جشنواره های تخفیفی در استانبول بیداد می کنند، اما در آنتالیا این شرایط فراهم نیست. تنوع بیشتر، قیمت کمتر، مراکز خرید بیشتر و بزرگتر در استانبول باعث می شود که این شهر گزینه بهتری برای علاقه مندان به خرید محسوب شود.

با این وجود استانبول شهری پر ترافیک است و آنتالیا نسبت به این شهر تمیزتر است. از نظر آب و هوایی هم استانبول و آنتالیا آب و هوای تقریبا مشابهی دارند، اما تابستان های استانبول کمی معتدل تر است.

علاوه بر تمام این موارد اگر علاقه زیادی به تجربه غذاهای محلی کشورهای مختلف دارید استانبول جای بهتری برای تجربه غذاهای بی نظیر ترکیه به حساب می آید.

اگر قصد دارید از تهران به استانبول سفر کنید می توانید تور استانبول از تهران را برای تجربه سفری راحت انتخاب کنید.

چرا باید آنتالیا را برای سفر خود انتخاب کنیم؟

تابستان بهترین زمان برای سفر آنتالیاست. آنتالیا در این ایام آب و هوای مدیترانه ای و جذابی دارند که درست مناسب آفتاب گرفتن و تفریحات آبی جذاب این شهر زیباست. با پایان تابستان معمولا بارش ها در این شهر شروع می شوند و شهریور به عنوان آخرین فرصت سفر به آنتالیا شناخته می شود. البته خوشبختانه آنتالیا در ایام تابستان چندان گرم نیست و وزش نسیم های مدیترانه ای به جذابیت آب و هوای این شهر کمک شایانی می کند.

اگر عاشق ورزش ها و تفریحات آبی هستید، سواحل نیلگون را بهترین محل برای استراحت و تفریح می دانید و علاقه مندید که در لوکس ترین و بهترین اقامتگاه های ترکیه مستقر شوید ما تور آنتالیا را به شما پیشنهاد می کنیم.

سواحل زیبای مدیترانه با 640 متر طول آماده میزبانی شگفت انگیزی از شما هستند. پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد دارید تک نفره یا دو نفره سفر کنید آنتالیا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید.

البته اگر دوست دارید که از جاذبه های گردشگری هم دیدن کنید استان آنتالیا حرف های زیادی برای گفتن به شما دارد. شهر قدیمی کاله ایچی، دروازه هادریان، برج ساعت، الپیوس، شهر گمشده مایرا و موزه آنتالیا برخی از جاذبه های بی نظیر کشور ترکیه محسوب می شوند. حتی بسیاری از مسافران ترکیه تنها با هدف بازدید از این جاذبه ها به آنتالیا سفر می کنند.

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم در سفر به آنتالیا از منطقه چشم نواز و منحصر به فرد کِمِر نیز دیدن کنید. کمر شهری در نزدیکی آنتالیا است که از مشهورترین مناطق تفریحی ترکیه به شمار می رود.

ایسوس

نظر شما چیست؟