27/06/1398 - 22:00
دره رنگارنگ یکی از شگفتی های ایران
ایران کشوری چهار فصل که پر از شگفتی است و هر گوشه از آن می‌تواند انسان را متعجب کند و به وجد آورد، در این جا می‌خواهیم از شگفتی‌های جنوب ایران سخن بگوییم جزیره‌ای کوچک و بکر که شاید کمتر کسی آن را بشناسد و از عجایب آن با خبر باشد، جزیره هرمز که در محدوده جزیره قشم محسوب می‌گردد و کمی با این جزیره فاصله دارد، پر از جاذبه‌های دیدنی است.

1606683296_1_0.gif

گردشگرانی که با تور قشم به این جزیره سفر کرده‌اند می‌توانند با استفاده از قایق‌های در نظر گرفته شده خود را به راحتی به جزیره هرمز برسانند. 

جزیره هرمز با مساحت تقریبی 42 کیلومتر مربع جزیره‌ای بیضی شکل می‌باشد که به سبب وجود سنگ‌ها و خاک‌های متفاوت و متنوع در آن، هرمز لقب بهشت زمین شناسان را به خود گرفته است. یکی از شگفتی‌های دیدنی که در این جزیره واقع شده است دره رنگارنگ می‌باشد، این دره سراسر پر از رنگ‌های مختلف است و گویی نقاشی است. این دره در جنوب غربی جزیره واقع شده است و زیبایی فوق العاده‌ای دارد، کوه‌های این دره لایه لایه از رنگ های مختلفی روی هم قرار گرفته اند.

دلیل رنگی بودن خاک این منطقه وجود املاح مختلفی از جمله آهن در آن است که با متغیر بودن درصد آن‌ها خاک به رنگ‌های مختلفی در می‌آید. به قدری این خاک‌ها رنگ‌های زیبایی دارند که در تاریخ مشخصی در سال در این جزیره با این خاک‌ها فرش‌های زیبایی خلق می‌شود. همچنین در این دره، سنگی بزرگ به شکل دو دست که رو به آسمان هستند وجود دارد، زمانی که باران می بارد آب از میان این دو دست به گودی پایین سنگ می‌ریزد و تا مدت‌ها باقی می‌ماند، از دیگر جاذبه‌های دیدنی هرمز می‌توان به ساحل سرخ، دره مجسمه ها، معدن خاک سرخ و غیره اشاره کرد. 

لازم به ذکر است مسافرانی که با استفاده از تور کیش به این جزیره رفته‌اند نیز می‌توانند به راحتی به هرمز روند و از شگفتی‌های آن دیدن کنند، اما کسانی که قصد سفر دارند این نکته را در نظر داشته باشند که در فصل تابستان جنوب ایران بسیار گرم است و بهترین فصل برای سفر به آن زمستان می‌باشد، سایت لحظه آخر سفر با تور مشهد را در فصل تابستان پیشنهاد می‌دهد، این شهر علاوه بر زیارتی بودنش پر از جاذبه‌های دیدنی و شگفت انگیز است که می تواند خاطرات خوشی را برای گردشگران به یادگار بگذارد.

ایسوس

نظر شما چیست؟