17/06/1398 - 01:55
مزایا و راهنمای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس
سفر با وسایل حمل و نقل عمومی یکی از راه‌های ساده و راحت برای رسیدن به مقصد است. اتوبوس یکی از این وسایل نقلیه است که امکان سفر به هر نقطه از کشور را در هر زمانی که اراده کنید برای شما با هزینه بسیار کمی فراهم می‌کند. این راه ارزان برای رسیدن به مقصد، از مرسوم‌ترین و قدیمی‌ترین راه‌های سفر هم بوده و هست که برای می‌توانید با تهیه یک بلیط اتوبوس به راحتی سمت مقصد خود حرکت کنید.

1606683296_1_0.gif

شاید فکر کنید که برای خرید بلیط اتوبوس حتما باید به پایانه‌های اتوبوسرانی سر بزنید و برای شهر و مقصدتان و زمان سفرتان از دکه‌های موجود در اتوبوسرانی‌ها کمک بگیرید، اما دیگر آن دوران به سر آمده و شما می‌توانید به راحتی مثل خریدن بلیط هواپیما یا قطار، سراغ خرید اینترنتی بلیط قطار بروید و برای زمان مقرر سفرتان به مقصدتان بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید.

برای این کار کافیست به سایت علی بابا سری بزنید و به قسمت خرید بلیط اتوبوس بروید. حالا با وارد کردن مبدا و مقصد خود و زمان سفرتان، بعد از جست‌وجو، لیستی از بلیط‌های موجود طبق درخواست‌هایتان پیش روی شما ظاهر خواهد شد. ساعت حرکت و انواع و مدل‌های مختلف اتوبوس از شرکت‌های مختلف اتوبوسرانی موجود را در این لیست می‌توانید مشاهده کنید و بعد از بررسی و انتخاب، تصمیم به خرید بگیرید.

بعد از انتخاب بلیط مناسب طبق خواسته‌ها و زمان حرکت‌تان، محل نشستن‌ خودتان را می‌توانید انتخاب کنید. نمای صندلی‌های اتوبوس به شما نشان داده می‌شود و شما می‌توانید صندلی مورد نظر خود را رزرو کنید. بعد از انتخاب صندلی، نوبت به وارد کردن اطلاعات هویتی‌تان می‌رسد. نام، نام خانوادگی، جنسیت و شماره موبایل خود را وارد کنید تا به مرحله بعد بروید.

در مرحله بعد همه اطلاعاتی که تاکنون دیده‌اید، یک بار دیگر برای شما به نمایش در می‌آید تا از صحت آن مطمئن شوید و آن را تایید کنید؛ روز و ساعت حرکت، مبدا و مقصدتان و اطلاعات شناسایی و هویتی که وارد نموده‌اید؛ همه را بار دیگر چک کنید تا خیال‌تان راحت شود. بعد از تایید این اطلاعات به قسمت پرداخت هزینه بلیط اتوبوس می‌رسید.

در این مرحله کار شما برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به پایان می‌رسد و بعد از پرداخت می‌توانید در روز و ساعت مقرر در پایانه اتوبوسرانی حاضر شوید و به سمت مقصد خود بروید؛ به همین راحتی. خرید اینترنتی بلیط اتوبوس در زمان‌هایی که درخواست سفر با اتوبوس زیاد است، مثل تعطیلات عید، بسیار به شما کمک خواهد کرد تا از دردسر خرید بلیط اتوبوس به شکل حضوری خلاص شوید و مدت زمان زیادی را صرف این کار نکنید، تنها با چند کلیک صاحب بلیط اتوبوس خواهید شد، آن هم با شرایطی که می‌خواهید.

قیمت بلیط اتوبوس بنا بر نوع اتوبوس و مسیر شما متفاوت است، اما باید مطمئن باشید که این راه برای رسیدن به مقصدتان ارزان‌ترین راه است، حتی اگر بخواهید با ماشین شخصی خود این مسیر را طی کنید، باید مبلغ بیش‌تری برای هزینه بنزین پرداخت کنید، پس از این بابت خیال‌تان راحت باشد. البته هستند اتوبوس‌هایی که خدمات ویژه‌ای برای مسافران در نظر گرفته‌اند که ممکن است قیمت آن‌ها بالاتر از معمول باشد ولی به طور عادی هزینه سفر با اتوبوس کم‌تر از سفر با هر نوع وسیله‌ دیگری است.

یکی دیگر از مزیت‌های خرید اینترنتی بلیط اتوبوس این است که شما می‌توانید پایانه اتوبوسرانی مورد نظرتان در مبدا را نیز مشخص کنید، مثلا اگر مبدا شما تهران است می‌توانید از بین چهار پایانه‌ای که در شهر تهران وجود دارد، یکی از آن‌ها را که برای شما بهتر است و با شرایط شما همخوانی دارد را انتخاب کنید و از همان پایانه سوار اتوبوس مورد نظرتان شوید.

ایسوس

نظر شما چیست؟