13/05/1398 - 19:38
دوره آموزش سئو؛ حقایقی تلخی که هیچ وقت به شما نگفتند!
آیا پیدا کردن جواب سوالات در اینترنت همیشه برای ما آنقدر آسان بوده؟ مطمئناً نه، موتور جستجوی گوگل دیگر آن موتور گازسوز و بد صدایی نیست که تنها به درد پیدا کردن اطلاعات میخورد، این موتور حالا میتواند به جای جمع آوری اطلاعات، مانند یک معلم همیشه پاسخگو و مهربان، جواب تک تک سوالات ما را بدهد.

1606683296_1_0.gif

عده زیادی هستند که این راحتی را به اشتباه در همه چیز جستجو می‌کنند. مثلاً در مورد موضوعی مانند یادگیری سئو، تنها کافی است تا در یک دوره سئو ثبت نام کنید تا به یک متخصص سئو تبدیل شوید. اما آیا واقعا این طور است؟

(چی؟ اصلاً نمیدانید سئو چیست، پس توصیه می‌کنیم حتماً به صفحه سئو چیست وبسیما آکادمی مراجعه کنید تا با خواندن نظرات متخصصان ایرانی و خارجی درباره سئو، به درک درستی از چیستی و کاربرد این غول بی شاخ و دُم گوگل برسید)

در این مقاله می‌خواهیم 3 نکته‌ای را به شما بگوییم که هیچ‌کس تا به حال در مورد دوره‌های جامع آموزش سئو به شما نگفته بود! دانستن این نکات به شما کمک می‌کند با دید واقعی‌تر، در مسیر یادگیری سئو قرار بگیرید.

در دوره‌های سئو، نمونه‌های واقعی معمولاً بررسی نمی‌شوند

یادتان می‌آید چیزی را با انجام ندادن یاد گرفته باشید؟ فرقی نمی‌کند که می‌خواهید یک دسر خوشمزه برای خانواده درست کنید یا یک پروژه سئو را به سرانجام برسانید، به هر حال عملی کردن آموخته‌ها، مهم‌ترین قدم در یادگیری است.

حتی اگر بهترین محتوا، تعریف و تکنیک‌ها هم در کلاس‌ها به شما ارائه شود، بازهم نیاز دارید تا تمام این آموخته‌ها را در یک پروژه واقعی سئو ببینید و با چالش‌های اجرای عملی این تکنیک‌ها از نزدیک آشنا شوید. پس یادتان باشد تنها زمانی می‌توانید در میدان نبرد نفس‌گیر سئو پیروز میدان شوید که بدانید در آینده می‌خواهید با چه چیزی روبرو شوید.

با این توصیفات، دوره آموزش سئو را می‌توان به چشم آمادگی قبل از رزم نگاه کرد، با این تفاوت که با استفاده از تجربه و دانش مربی دوره، شما به خوبی برای این جنگ آماده می‌شوید.

به عنوان مثال دوره آموزش استراتژی سئو و تولید محتوا آکادمی وبسیما، از بیلبورد سریال شهرزاد استفاده کرده و آن را به بیلبورد محتوایی تشبیه کرده تا بتوان با استفاده از یک نمونه واقعی، استراتژی محتوایی یک مقاله را تعیین کرد. 

با شرکت در دوره‌های آموزش سئو، متخصص نمی‌شوید!

بسیاری از شرکت کنندگان تصور می‌کنند با شرکت در یک دوره آموزش سئو و دریافت مدرک، می‌توانند سئو سایت هر کسب و کاری را به دست بگیرند و چند ماهه آن را به صفحه اول برسانند!

قبل از اینکه حالتان بد شود و به خودتان بگویید: «من می‌خوام با شرکت کردن تو این دوره ها متخصص شم و هر پروژه‌ای را بگیرم»، چند نفس عمیق بکشید. شرکت کردن شما در این کلاس‌ها تنها شما را در مسیر یادگیری سئو قرار می‌دهند، ولی ممکن است شما را متخصص نکند.

چرا ؟

برای اینکه یادگیری فرآیندی مستمر و بی پایان است و نیاز به مطالعه دائمی و پیوسته دارد. هر پروژه نیازمند یک سری تکنیک‌ها و بهینه‌سازی‌های مخصوص به خود است و نمی‌توان با یک فرمول کلی، در کلمات کلیدی همه کسب و کارها جایگاه خوبی کسب کرد.  

در واقع برای موفق شدن در سئو اصلاً لازم نیست برچسب «متخصص» بودن به خود بزنید؛ همین که به خوبی با مسیر پرفراز و نشیب سئو آشنا شوید و برای آن برنامه‌ریزی اساسی داشته باشید، بزرگ ترین کمک را به خود کرده‌اید.

الگوریتم‌های گوگل دائماً در حال تغییر و به‌روزرسانی هستند

سئو همچون موجودی زنده رشد می‌کند، تغییر شکل می‌دهد و حتی به ذرات کوچک‌تر تقسیم می‌شود! آقای John Muller در یکی از توئیت‌های خود اعلام کرده که الگوریتم‌های گوگل برای تطبیق همیشگی با رفتار کاربر، به طور پیوسته به‌روزرسانی می‌شوند. حالا به نظر شما چطور می‌توان با این تغییرات، سئو را یک بار و برای همیشه یاد گرفت؟

متاسفانه چیزی به نام «یک بار برای همیشه» در سئو وجود ندارد، احتمال اینکه تکنیک هوشمندانه و تاثیرگذار شما با یک به‌روزرسانی بزرگ، اثر خود را از دست بدهد اصلاً کم نیست. بهترین راه این است که شما هم مانند الگوریتم های گوگل، به طور مداوم به‌روز شوید و دانش خود را با خواندن مقالات و منابع آموزشی رایگان، به بهترین شکل نگه دارید.

برای اینکه بتوانید سریع به این منابع رایگان دسترسی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم عبارت «کتاب‌های سئو» را در گوگل سرچ کنید و کتاب‌های رایگان آموزش سئو را دانلود و مطالعه کنید.

دوره آموزش جامع سئو آکادمی وبسیما؛ یادگیری با طعم واقعیت!

حالا که این حقایق را به شما گفتیم، نوبت به این می‌رسد که سایتی را به شما معرفی کنیم که سئو را با تمام حقایق تلخ و شیرینش به شما آموزش دهد:

3 حقیقتی که در این مقاله به شما گفتیم در دوره جامع هیولای سئو به صورت زیر اجرا می‌شود:

  1. در دوره‌های آموزش سئو وبسیما آکادمی، از پروژه های عملی به عنوان ابزار استفاده می‌شود تا مفاهیم پیچیده سئو با استفاده از مثال‌های واقعی برای شرکت کننده جا افتاده و آشنایی کاملی با چالش‌های کسب رتبه یک کسب و کار به وجود آید
  2. هدف اصلی این دوره‌ها، آشنایی کامل داوطلبان با مسیر یادگیری سئو است. یعنی شما می‌توانید یک پروژه را از 0 تا 100 در این کلاس‌ها ببینید و با جوانب مختلف آن آشنا شوید.
  3. کلاس‌های سئو این مجموعه به صورت دوره‌ی به‌روز می‌شوند تا تغییرات عمده در هسته الگوریتم‌های گوگل را به خوبی پوشش دهند. برخی از سرفصل‌های این دوره تنها مختص یک به‌روزرسانی منحصر به فرد (مثلاً الگوریتم موبایل فرست ایندکس) هستند و به موشکافی تغییرات عمده در نتایج جستجو می‌پردازند.

تنها در صورتی می‌توانید سئو را کامل یاد بگیرید که حاضر باشید با تمام وجود تمام تلخی‌های آن را بپذیرید و خود را برای شیرینی نتیجه آماده کنید. 

ایسوس

نظر شما چیست؟