22/04/1398 - 21:30
اهمیت بروز رسانی و استانداردسازی زیرساخت مراکز داده
امروزه مراکز داده ستون‌های هر سازمان و مجموعه می‌باشند و نقش تعیین کننده آن‌ها بیش از گذشته است، استانداردسازی تجهیز و مدرنیزه کردن مراکز داده در کشور ما چند سالی است در دستور کار مدیران قرار گرفته است. مدرنیزه کردن تجهیزات IT در مراکز داده با توجه به رشد روز افزون و توسعه تجهیزات هر 3تا5 سال یک بار امری دور از ذهن نمی‌باشد. ولی این فقط یک بخش ماجراست چراکه کارکرد بهینه یک مرکز داده به زیرساخت آن نیز وابسته است و استاندارد سازی زیر ساخت مراکز داده و تجهیز و نوسازی آن از موارد حیاتی و اصلی هر مرکز داده میباشد.

1606683296_1_0.gif

به صورت معمول زیرساخت های فیزیکی همچون  منابع تامین برق، سیستم‌های سرمایش و تهویه در مدت زمان طولانی تری نسبت به تجهیزات IT نوسازی می‌گردند ولی تاخیر در به‌روزآوری و استانداردسازی آن‌ها با توجه به زیر بار بودن 24 ساعته باعث افزایش هزینه‌ها و بالا رفتن ریسک خرابی  در دیتا سنتر (مراکز داده) می‌گردد.

تاخیر در به‌روزرسانی و استاندارد سازی زیرساخت های مراکز داده موجب افزایش هزینه‌های عملکردی، کاهش قابلیت اطمینان و محدودیت در سرعت سرویس دهی مراکز داده می‌گردد.

  1. افزایش هزینه‌های عملکردی : تجهیزات نوین امروزی دارای بازده بسیار بالاتری نسبت به تجهیزات قدیمی می‌باشند به طور مثال نسبت  COP – Coefficient of Performance  (نسبت انرژی مصرفی به انرژی دریافتی ) در تجهیزات جدید سرمایش بسیار بالاتر از نمونه‌های قدیمی است و انرژی کمتری مصرف می‌کند که در یک بازه 10 ساله رقم قابل توجهی میباشد.
  2. کاهش قابلیت اطمینان : زمانی‌که یک مرکز داده قدیمی  به مدت 10-12 سال نوسازی و استانداردسازی نشده باشد، نقاط ضعیف بسیار زیاد شده و قابلیت اطمینان قسمت مربوط به آن به شدت کاهش میابد. کاهش قابلیت اطمینان هر بخش در نهایت موجب کاهش قابلیت اطمینان کل مرکز داده خواهد شد و زنگ خاموشی مرکز داده به صدا در می آید و هزینه های نگهداری و پشتیبانی افزون می‌گردد.
  3. محدودیت‌های همگامی مرکز داده : با توجه به رشد روز افزون بازار و تغییرات کسب و کار و ورود همزمان تجهیزات مدرن، همچنین رشد فناوری‌های جدیدی همچون مراکز داده ماژولار، در صورت عدم مدرن‌سازی و به‌روز نبودن زیر ساخت مراکز داده قدیمی، چالاکی و سرعت سرویس‌دهی مراکز داده قدیمی کاهش یافته و قدرت همگامی آن کاهش میابد.

کارکرد بهینه و سرویس‌دهی 24 ساعته مرکز داده در طول سال وجه تمایز اصلی رده بندی مراکز داده می‌باشد که با به‌روزرسانی، استانداردسازی و مدرنیزه کردن زیرساخت مراکز داده می‌توان به  آن رسید. همچنین پایش دوره‌ای و نظارت مستمر و استفاده از تجهیزات هوشمند هشدار دهنده مدرنی که امروزه موجود می‌باشد ، سرعت شناسایی خرابی تجهیزات را بالا برده  و هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی کاهش می‌دهد .

شرکت آدنا سامان با تجربه 10 ساله در استانداردسازی و مدرنیزه کردن زیرساخت مراکز داده و با سابقه انجام ده‌ها پروژه دولتی و خصوصی و کادری مجرب و دارای مدارک بین المللی مرتبط ، آماده بازدید رایگان و ارائه راه‌حل‌های استانداردسازی زیرساخت مراکز داده و شبکه می‌باشد .

 

پرشیاسیستم – آدنا سامان

لینک سایت : www.dc.ddcpersia.com

کلمات کلیدواژه و هدف : دیتاسنتر ؛ اتاق سرور

ایسوس

نظر شما چیست؟