15/02/1398 - 19:45
خرید پورشه کاین در ایران شما را با چه مشکلاتی روبرو می‌کند؟
پورشه کاین یکی از بهترین نمونه‌های کراس‎اور موجود در بازار جهانی خودرو است که برای کمپانی پورشه موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است. هم‌اکنون نیز این خودرو دومین خودرو پرفروش پورشه در میان تمام مدل‌های باسابقه‌تر این کمپانی محسوب می‌شود. کمپانی پورشه برای این‌که در رده کراس‎اورها خودی نشان دهد از به‌روزترین فناوری‌ها و امکانات بسیار منحصربه‌فردی برای نسخه‌های جدیدتر کاین استفاده کرده است. نتیجه این کار نیز ارزش خرید بالای این خودرو در مقابل قیمت نسبتاً بالای آن در بازار جهانی است.

1606683296_1_0.gif

اما در ایران وضعیت خرید پورشه کاین شرایط بسیار متفاوت‌تری را تجربه می‌کند. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که بازار این خودرو را در ایران تحت‌فشار شدیدی قرار داده است. به‌طوری‌که حتی ثروتمندان نیز دیگر کمتر به سراغ خرید این خودرو می‌روند. در این مطلب قصد داریم شما را با مشکلاتی که ممکن است قبل و بعد از خرید پورشه کاین با آن مواجه شوید بیشتر آشنا کنیم.

مشکلاتی که قبل از خرید پورشه کاین در ایران با آن مواجه خواهید شد:

خرید پورشه کاین در ایران شما را با چه مشکلاتی روبرو می‌کند؟

محدودیت در انتخاب مدل

اولین مشکلی که برای خرید پورشه کاین خواهید با آن مواجه می‌شوید، محدودیت مدل‌های موجود از این خودرو در بازار ایران است. پورشه کاین در ایران تنها با مدل‌های 2009 تا 2013 خود موجود است و پس‌ازآن به دلیل تصویب قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی در سال 2014 دیگر اجازه ورود به ایران را نداشت. ازاین‌رو تنها تعداد محدودی آگهی خریدوفروش پورشه کاین را در سایت‌های معتبری مانند دیوار خواهید دید. بنابراین برای پیدا کردن مدل موردنظر خود به زمان بیشتری احتیاج خواهید داشت و تنها در میان مدل‌های دست‌دوم حق انتخاب دارید.

خرید پورشه کاین در ایران شما را با چه مشکلاتی روبرو می‌کند؟

آپشن‎های کم در برابر قیمت بالا

مدل‌هایی که از پورشه کاین در ایران موجود هستند اکثراً ازنظر آپشن‎های رانندگی کامل نیستند و هرکدام نیز به‌صورت رندوم و با آپشن‎های کاملاً متفاوتی وارد کشور شده‌اند. هرچند نسخه‌های مختلف این خودرو ازنظر مشخصات فنی برتری‌هایی نسبت به یکدیگر دارند. اما در آپشن‎های داخل کابین نمی‌توان برتری برای آن‌ها تعیین کرد زیرا برخی در نسخه ارزان‌قیمت به‌صورت فول آپشن و برخی در نسخه گران‌قیمت و به در حالت استاندارد در بازار موجود هستند. علاوه بر این قیمت این خودروها دلیل نیز در سال اخیر به دلیل بحران‌های اقتصادی افزایش چند برابری داشت که در مقابل آپشن‎های قدیمی که مربوط به 5 تا 10 سال پیش نیز می‌شود به نظر اصلاً منطقی نیست و شما را در خرید پورشه کاین دچار مشکل می‌کند.

ارزش خرید پایین

همان‌طور که بالاتر نیز اشاره شد، قیمت پورشه کاین مانند بسیاری از خودروهای وارداتی دیگر در سال 97 بیش از 200 درصد افزایش پیدا کرد. با توجه به این‌که مدل‌های موجود از این خودرو مربوط به حداقل 5 سال پیش هستند و به‌روز محسوب نمی‌شوند، ارزش خرید پورشه کاین به میزان بسیار زیادی در ایران کاهش پیداکرده است. این موضوع احتمالاً نظر شما را نسبت به خرید پورشه کاین تغییر خواهد داد. زیرا خرید یک خودرو دست‌دوم متعلق به 5 تا 10 سال پیش آن‌هم باقیمت نجومی 1 تا 2 میلیارد تومان به نظر منطقی نیست.

مشکلاتی که پس از خرید پورشه کاین در ایران با آن مواجه خواهید شد:

خرید پورشه کاین در ایران شما را با چه مشکلاتی روبرو می‌کند؟

بازار فروش دست‌دوم ضعیف

به دلیل ارزش خرید پایین پورشه کاین در ایران متأسفانه بازار دست‌دوم این خودرو نیز رونق زیادی ندارد. بنابراین اگر صاحب یک خودرو پورشه کاین هستید بهتر است خودرو خود را پیش خود نگه‎ دارید زیرا در غیر این صورت برای فروش آن به مشکلات زیادی برمی‌خورید.

نقص‌های فنی جبران‌ناپذیر

کمپانی پورشه با بیش از نیم‌قرن تجربه در ساخت خودروهای اسپرت، همیشه به ساخت خودروهای قدرتمند و ماندگار مشهور بوده است. این بدین معنی است که خودروهای پورشه در حالت عادی از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند و حتی در استفاده‌های طولانی‌مدت نیز با مشکلات بسیار جزئی روبرو خواهند شد. اما در شرایط آب و هوایی و بنزین غیراستاندارد ایران، این خودروها نیاز بیشتری به رسیدگی خواهند داشت. ازآنجایی‌که مدل‌های جدید پورشه کاین بیش از 5 سال است که به ایران وارد نمی‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که قطعات یدکی این خودروها نیز به‌سختی در بازار یافت می‌شوند. بنابراین اگر خودرو شما حتی با یک نقص فنی کوچک نیز مواجه باشد برای برطرف کردن آن به‌وقت و هزینه بسیاری نیاز دارید. زیرا کمبود قطعات، قیمت پورشه کاین را نیز افزایش می‌دهد.

خرید پورشه کاین در ایران شما را با چه مشکلاتی روبرو می‌کند؟

هزینه نگهداری بالا

در ایران با توجه به تحریم‌ها و بحران‌های حاکم بر بازار، حتی هزینه نگهداری از خودروهای تویوتا نیز که در جهان اولین رتبه در کم‌هزینه بودن را دارند نیز بالاست!! حال برای خودروهای لوکسی مانند پورشه تصور کنید این هزینه‌ها تا چه میزان افزایش داشته است. از طرفی نیز شما با خرید پورشه کاین صاحب یک خودرو دست‌دوم خواهید شد. این موضوع نیز به‌خودی‌خود هزینه‌های نگهداری را حتی در بهترین حالت افزایش می‌دهد. حال مورد قبل که ذکر کردیم را به همه این موارد اضافه کنید! هزینه‎های نگهداری از این خودرو به دلیل کمبود قطعات و قیمت قطعات پورشه کاین دست‌دوم سرسام‌آور می‎شود. طوری که احتمالاً به‌اندازه قیمت خود خودرو باید خرج رسیدگی به آن کنید. به همین دلیل نیز در ایران ارزش خرید پورشه کاین‌ که یکی از باکیفیت‌ترین خودروهای لوکس موجود در بازار جهانی است تا این حد کاهش‌یافته است.

منبع : ویرلن

ایسوس

نظر شما چیست؟