17/01/1398 - 15:10
چطور بهترین وب‌سایت ساز 2019 را انتخاب کنیم؟
وب‌سایت سازهای آنلاین یکی از بهترین راهکارها برای کسب و کارهای کوچک می‌باشد که بدون استخدام برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده وب می‌توانند صاحب سایت شوند. وب‌سایت سازهای زیادی وجود دارند اما سوال این است که کدام گزینه مناسب‌ترین خواهد بود؟

1606683296_1_0.gif

همچنین شما می توانید برای طراحی سایت در دوره آموزش طراحی سایت مشهد شرکت کنید .

ما در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب هر یک از وب‌سایت‌ سازها را معرفی کنیم تا در نهایت به انتخاب بهترین وب سایت ساز کمک کنیم.
در ادامه لیست وب‌سایت‌ سازهای زیر را با هم مقایسه خواهیم کرد:

انتخاب بهترین وب‌سایت‌ ساز- به دنبال چه چیزی هستید؟

قبل از انتخاب وب‌سایت‌ سازها ابتدا باید مشخص کنید که چه کارهایی را قصد دارید در سایتتان انجام دهید؟ اهداف و تمام ویژگی‌های مورد نیاز دروب‌سایت‌ چیست؟ به عنوان مثال، می‌توانید مواردی مانند وبلاگ، گالری تصاویر، فروشگاه آنلاین، فرم تماس، اسلایدر و غیره در نظر بگیرید.
اگر درباره‌ی گزینه‌های مورد نیاز روی سایت‌تان اطمینان ندارید، می‌توانید سایت‌های رقبا را بررسی کنید. همچنین برای یادگیری برنامه‌نویسی تحت وب به شما شرکت در دوره‌های آموزشگاه برنامه‌نویسی  در مشهد پیشنهاد می‌گردد.
اغلب سایت سازها رابط‌های کاربری drag and drop ارائه میدهند و قبل از تصمیم‌گیری نهایی می‌توانید از حساب‌های کاربری رایگان برای تست استفاده کنید.
سپس می‌توانید گزینه‌های بیشتر را اضافه کنید. آیا به طور مرتب به بروز رسانی سایت نیاز دارید؟ وبلاگ بخش ضروری در سایت‌تان می‌باشد؟ آیا قصد فروش محصولات بیشتر را روی سایت دارید؟ در نتیجه لازم است قبل از انتخاب وب‌سایت ساز مطمئن شوید که رشد کسب و کارتان و سایت را پشتیبانی می‌کند یا خیر؟
در نتیجه اجازه دهید تا در ادامه پلت فرم‌های مختلف سازندگان وب‌سایت‌ها را معرفی کنیم تا بدون استخدام توسعه‌دهنده وب، سایت خود را بسازید.

ورد پرس


Wordpress.org (وردپرس self hosted ) وردپرس محبوب‌ترین سایت ساز در تمام دنیا می‌باشد که بیش از 28 درصد از تمام سایت‌های اینترنتی توسط آن پشتیبانی می‌شوند.
نکته: دو نسخه از وردپرس در دسترس می‌باشد. Wordpress.org و wordpress.com. ما در این مقاله قصد داریم wordpress.com را بیشتر شرح دهیم و جزئیات بیشتری را در مقایسه با wordpress.org بیان خواهیم کرد.
وردپرس self-hosted به عنوان بهترین و پرطرفدارترین وب‌سایت ساز در تمام دنیا شناخته شده است که بخاطر مقیاس پذیری بالا، استفاده ساده از آن و داشتن ویژگی‌های قدرتمند و زیاد می‌باشد.
وردپرس یک وی سایت ساز رایگان و منبع باز می باشد. این بدان معناست که شما بیشترین کنترل را بر روی سایت تان خواهید داشت.
برخلاف سایر وب سایت سازها، ما نیاز به حساب میزبانی وردپرس و میزبانی سایتمان داریم.

مزایا

وردپرس این امکان را به شما می‌دهد تا سایت را در هر جنبه و زمینه ای به خوبی کنترل کنید و این می‌تواند برای ساخت سایت مفید باشد. به عنوان مثال، یک فروشگاه اینترنتی، انجمن‌های گفتگو، شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر. داشتن تنوع بالا در تم‌های از قبل ساخته شده یکی دیگر از مزایای این وب‌سایت ساز می‌باشد. سازندگان صفحات سایت drag and drop مانند beaver builder و divi این امکان را به شما می‌دهد تا براحتی صفحات خود را طرح بندی کنید.
علاوه براین، بیش از 50 هزار پلاگین رایگان برای وردپرس وجود دارد و در نتیجه می‌توانید قابلیت های بیشتری را به سایت خود اضافه کنید. وردپرس به طور کامل به چند زبان ترجمه شده و در نتیجه می‌تواند انتخابی مناسب برای سایت های چند زبانه باشد. دوره آموزش اندروید  از دیگر دوره‌های آکادمی برنامه‌نویسان می‌باشد.

نقاط منفی

شما باید سایت را خودتان مدیریت کنید، به این معنی که باید خودتان را به سیستم‌های جدید معرفی کنید. این کار در ابتدا ممکن است کمی سخت باشد. علاوه براین، نیاز به بروزرسانی وردپرس در پلاگین و پشتیبان‌گیری به صورت مرتب مورد نیاز می باشد.

قیمت:

وردپرس کاملا رایگان بوده اما نیاز به دامنه و میزبانی وب دارید.

Wix

Wix یک وب‌سایت ساز مبتنی بر ابر می‌باشد که استفاده از آن بسیار آسان بوده و ویژگی‌های قدرتمندی برای ساخت سایت به شیوه‌ای ساده را دارد.

مزایا:

Wix یک پلت فرم کاملا میزبانی شده می‌باشد، بنابراین، شما مجبور نیستید برای میزبانی هزینه پرداخت کنید. برای طراحی سایت صدها قالب در دسترس دارید و قالب‌ها قابل ویرایش و با ویژگی drag and drop می‌باشد.
علاوه براین، با این سایت ساز می‌توانید تعداد بسیار زیادی از app ها را به صورت رایگان بر روی سایت خود نصب کنید. این به شما اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های جدید و قابلیت‌های بیشتری را به سایت خود اضافه کنید. برخی از این app ها توسط wix ایجاد شده و برخی توسط سایر توسعه‌دهندگان. انجام پروژه‌های طراحی سایت مشهد  از دیگر خدمات آکادمی برنامه‌نویسان می‌باشد.
Wix یک طرح رایگان با پهنای باند و فضای ذخیره‌‍سازی محدود می‌باشد. با این قابلیت می‌توانید برای تست drag and drop سازنده‌ی سایت و تست درایو استفاده کنید. این طرح نام دامنه را شامل نمی‌شود و بنابراین می‌توانید به عنوان مثال طرح را به طرح‌های بالاتر ارتقا دهید.
شما همچنین می‌توانید ssl رایگان را برای تمام برنامه‌های wix دریافت نموده و روی سایت‌تان فعال کنید.

نقاط منفی

طرح‌های اتصال دامنه رایگان تبلیغات برندهای مختلف را بر روی سایت شما نمایش می‌دهد. برای حذف این تبلیغات باید طرح‌های combo و unlimited را برای حذف تبلیغات ارتقا دهید. اگر قصد دارید وب سایت خود را از روی wix بردارید، کار کمی سخت و پیچیده خواهد بود. طرح اتصال نام دامنه برای هر ماه 9.16 دلار می‌باشد که تنها به شما اجازه می‌دهد تا نام دامنه را سفارشی انتخاب کنید، بنابراین برای خرید نام باید به صورت جداگانه هزینه پرداخت کنید.

قیمت

Wix یک طرح رایگان محدود با زیردامنه wix ارائه می‌شود. با پرداخت 9.16 دلار در ماه اتصال برقرار کنید و از طرح‌های ترکیبی با 14.95 دلار در ماه با انتخاب نام دامنه رایگان دریافت نمایید.

Gator

Gator یک وب سایت ساز جدید می‌باشد که توسط hostgator ارائه شده است و یکی از وب‌سایت سازهای معروف در دنیا می‌باشد. Gator یکی از سازندگان و میزبانی وب همه جانبه می‌باشد.

مزایا

Gator یک پلت‌فرم کاملا میزبانی شده می‌باشد، بنابراین نیاز به نگرانی برای نرم‌افزار، بروزرسانی و پشتیبانی می‌باشد. این سازنده وب این امکان را فراهم می‌کند تا از 200 قالب حرفه‌ای انتخاب کنند. هر طرح با گزینه‌های سفارشی ساده ساخته می‌شود. شما می‌توانید هر یک از اقلام را در یک صفحه با یک رابط کاربری ساده و کلیک کردن می‌توانید ویرایش کنید. علاوه براین، می‌توانید گالری تصاویر، فیلم، فرم‌های تماس و غیره را به داخل صفحه بکشید.
تمام طرح‌ها شامل یک نام دامنه رایگان برای سایت می‌باشند و طرح‌های تجارت الکترونیک قابلیت ایجاد فروشگاه آنلاین را دارند.
از آنجا که grator یک محصول با پرداخت هزینه می‌باشد، در نتیجه تبلیغات بر روی آن نمایش داده نمی‌شود و اطلاعات به فروش نمی‌رسد.

نقاط منفی

Grator رایگان نیست و نسخه ی آزمایشی ارائه نمی‌دهد. برخلاف سایر گزینه‌ها، در این مورد نمی‌توان توسعه‌دهنده‌ی وب استخدام کرد و ویژگی‌های بیشتری را به سایت اضافه کرد.

قیمت

Gator طرح‌های خود را با قیمت 3.84 دلار در ماه و با 9.22 دلار طرح‌های تجارت الکترونیک را ارائه می‌دهد. این سایت ساز برای کسب و کارهای کوچک مناسب می‌باشد اما به اندازه وردپرس قدرتمند نمی‌باشد.

Bigcommerce

Bigcommerce یکی از قوی‌ترین سیستم‌عامل‌های سازنده وب سایت برای ساخت فروشگاه آنلاین می‌باشد و اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید، این گزینه بهترین مورد می‌باشد. این گزینه ویژگی‌های ضروری را برای ساخت ارائه می‌دهد و در نتیجه سربار کمتر و ادغام بیشتری را ارائه می‌دهد.
Bigcommerce یک راهکار تجاری کاملا میزبانی شده می‌باشد و در نتیجه نیاز به نگرانی برای بروزسانی، امنیت و سرعت سایت نمی‌باشد و سرور و بخش فنی سایت را برایتان مدیریت می‌کنند و شما می‌توانید بیشتر روی رشد کسب و کارتان تمرکز داشته باشید. این سایت ساز برخلاف سایر گزینه‌های تجارت الکترونیک از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار بوده و بدون توجه به میزان ترافیک سایت، سریع و امن می‌باشد.
Bicommerce با تمام درگاه‌های پرداخت الکترونیک مانند paypal، aply pay، payphone و غیره سازگار بوده و برای استفاده از از این درگاه‌ها نیاز به پرداخت هزینه اضافه وجود ندارد.
برای شروع کار می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده و سپس آنها را سفارشی و برحسب نیازتان ویژگی‌های جدیدی را به آن اضافه نمایید.

نقاط منفی

یکی از نقاط منفی این سایت ساز قیمت بالای آن نسبت به سایر موارد می‌باشد و از آنجا که این یک پلت‌فرم اختصاصی می‌باشد، در نتیجه مهاجرت از آن کمی دشوار است.

قیمت

Bicommerce دارای نسخه آزمایشی 15 روزه رایگان می‌باشد و قیمت برنامه اصلی آن 29.95 دلار است. برای افزودن گزینه‌های اضافه برای بهینه‌سازی 79.9 دلار در ماه باید هزینه پرداخت شود. بهترین مزیت bicommerce در مقایسه با shopify و سایر پلت‌فرم های شخص ثالث، ادغام با وردپرس می‌باشد که می‌تواند انعطاف‌پذیری وردپرس را با قدرت bicommerce ادغام کند.

Shopify

Shopify یکی از سایت سازها برای ساخت فروشگاه‌های آنلاین می‌باشد که بیش از نیمی از نیم میلیون کسب و کار با یک میلیون کاربر فعال دارد.

مزایا

Shopify یک راهکار کاملا یکپارچه در تمام دنیا می‌باشد و در نتیجه جای نگرانی برای مدیریت نرم افزار، نصب و بروزرسانی و نگهداری و پشتیبان‌گیری وجود ندارد. این پلت‌فرم یک راه حل پرداخت یکپارچه به نام shopify payment اراده می‌دهد.
Shopify به عنوان یک سازنده وب سایت تجارت الکترونیک، با مدیریت کامل موجودی، محصولات نامحدود، ارائه آمار قدرتمند و ارائه راه حل های بازاریابی آسان را در کنار هم ارائه می دهد. اضافه کردن طرح های مختلف نیاز به اضافه کردن کد ندارد.
با استفاده از رابط کاربری drag and drop می توانید یک فروشگاه الکترونیک داشته باشید و امکان استفاده از POS را در فروشگاه ارائه می‌دهد و از تمام کارت‌های اعتباری پشتیبانی می‌کند. SHOPIFY قابل ادغام با وردپرس بوده و این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا در لحظه از هر دو راهکار استفاده نمایید.

نقاط منفی

هزینه shopify نسبت به سایر گزینه‌ها بیشتر می‌باشد. مهاجرت از shopify کمی دشوار خواهد بود.

قیمت

طرح اولیه و اصلی shopify حدود 29 دلار در ماه هزینه دارد.

Weebly

Weebly یکی از سایت‌سازهای معروف با هزاران طرح برای سایت‌های بزرگ می‌باشد که شامل یک سازنده‌ی صفحه با طراحی زیبا است و به شما اجازه می‌دهد تا سایت خود را بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی ویرایش کنید.

مزایا

Weebly یک پلت فرم کاملا میزبانی شده می‌باشد، بنابراین نیازی به نصب و مدیریت نرم‌افزار ندارید و مدیریت تمام نرم‌افزارهایی که در backend اجرا می‌شوند در آن انجام می‌شود.

Weebly همچنین دارای پشتیبانی از تجارت الکترونیک می‌باشد و امکان راه اندازی فروشگاه آنلاین را برایتان فراهم می‌کند. هر سایت weebly از ویژگی‌های فرم تماس، گالری تصاویر و سایر موارد می‌باشد و می‌توانید براحتی به ویژگی‌های سایت خود اضافه کنید.

نقاط منفی

Weebly یک پلت فرم کاملا میزبانی شده می‌باشد و در نتیجه نمی‌توانید با استخدام توسعه‌دهنده وب، سایت خود را به دلخواه تغییر دهید.

Weebly برای هر تراکنش 3% از هزینه را به عنوان دستمزد محاسبه می‌کند.در نتیجه برای کاهش هزینه‌های اضافه باید طرح کسب و کارتان را ارتقا دهید.

قیمت

Weebly یک طرح رایگان ارائه می‌دهد و برای سایر طرح‌ها در هر ماه 8 دلار باید پرداخت گردد.

Squarespace

Squarespace یک سازنده وب سایت کاملا متمرکز می‌باشد که برای طرح‌های بزرگ و سهولت استفاده دارای شهرت می‌باشد.

مزایا

Squarespace میزبانی وب را برای زیرساخت های سازمانی ارائه می دهد و یک  پلت فرم امن و قوی می باشد که به شما اجازه می دهد تا کسب و کارتان را بدون نگرانی توسعه دهید. این سازنده وب دارای طرح های بسیار متنوع برای شروع کار می باشد که کاملا قابل ویرایش هستند.
اضافه کردن محتوا به آن بسیار آسان می‌باشد و ویژگی‌های مختلف را با کشیدن و رها کردن به صفحه اضافه کنید. علاوه براین، Squarespace دارای طرح‌های مخصوص تجارت الکترونیک بوده و رابط کاربری مناسبی را برای مدیریت محصولات، موجودی، سفارش و ارائه‌ی تخفیف و سایر موارد ارائه می‌دهد.

نقاط  منفی

Squarespace یکپارچگی محدودی را برای سرویس‌های شخص ثالث ارائه می‌دهد و می تواند مانع رشد تجارت گردد و تنها از درگاه‌های paypal، apple pay و stripe پشتیبانی می‌کند و امکان اضافه کردن سایر درگاه‌ها به آن وجود ندارد.

قیمت

Squarespace از 12 دلار در ماه شروع و فروشگاه‌های آنلاین آنها از 26 دلار و 40 دلار شروع می‌شوند.

GoDaddy

Godaddy یکی از بزرگترین ارائه دهندگان سرویس نام دامنه و خدمات میزبانی از وب در جهان می‌باشد و وب سایت‌های ظریف و ساده‌ای را به طور کامل میزبانی می‌کند.

مزایا

ایجاد سایت با این وب‌سایت ساز آسان و کاملا حرفه ای بوده و با کمک چند بلوک آماده می‌توانید آنها را برای ساخت پوسته‌های مختلف به کار بگیرید. همچنین دارای گالری تصاویر از عکاسی Getty می‌باشد و می‌توانید عکس‌های خود را در آن آپلود و گالری تصاویر را ایجاد کنید. سایت‌های godaddy را می‌توانید در دستگاه‌های تلفن همراه نیز براحتی مشاهده نمایید.

نقاط منفی

این سازنده وب به اندازه سایر گزینه‌های موجود در این لیست دارای انعاف پذیری نمی‌باشد و دارای ویژگی‌های محدودی با گزینه‌های کمتر می‌باشد.

قیمت

هزینه برنامه شخصی godaddy در هر ماه 5.99 دلار می‌باشد و برای سایت‌های تجاری 9.99 دلار در ماه باید پرداخت گردد.

Wordpress.com

Wordpress.com یک سرویس وبلاگ و میزبانی از وب توسط Automattic می‌باشد. بنیانگذار این نرم‌افزار منبع باز Matt Mullenweg  و توسط شرکت وردپرس ایجاد شد. بنابراین نام آن wordpress.com انتخاب گردید و لازم به ذکر است که wordpress.com مشابه wordpress.org نمی‌باشد.

مزایا

Wordpress.com یک سرویس میزبانی وب می‌باشد که روی همان نرم‌افزار وردپرس ساخته شده اما تجربه کاربری آن کاملا متفاوت و سفارشی می‌باشد. با استفاده از wordpress.com نیاز به نگرانی برای پشتیبان‌گیری و نرم‌افزارهای آن وجود ندارد.
طرح‌های رایگان این سازنده وب‌سایت دارای ویژگی‌های مختلفی می‌باشد و به همه کاربران اجازه می‌دهد تا از بین صدها تم گزینه‌های مناسب را انتخاب کند. در نتیجه می‌توانید سایت خود را کاملا سفارشی بسازید و از ویجت‌های مختلف برای اضافه کردن قابلیت‌های متنوع در آن استفاده نمایید.
از دیگر قابلیت‌های سایت‌ساز wordpress.com برخلاف سایر گزینه‌های معرفی شده، دارای قابلیت کشیدن و رها کردن نمی‌باشد.

نقاط منفی

امکان اضافه کردن افزونه یا نصب تم سفارشی وجود ندارد مگر اینکه برنامه کسب و کار خود را ارتقا دهید.طرح‌های پایین‌تر و ابتدایی دارای ویژگی‌های تجاری نمی‌باشند و از شبکه پشتیبانی نمی‌کنند.

قیمت

طرح اولیه wordpress.com رایگان می‌باشد اما بسیار محدود است. طرح‌های  شخصی سالانه 4 دلار در ماه و شامل یک دامنه سفارشی است.

ایسوس

نظر شما چیست؟