18/12/1397 - 12:15
مطمئن‌ترین لپ‌تاپ‌ دست دوم در دیوار
انتخاب لپ تاپ از چیزی که به نظر می‌رسد سخت‌تر است. در واقع تعداد زیادی برند مختلف در بازار هستند و هر برند هم مدل‌های زیادی دارد. مدل‌هایی که علاوه بر ظاهر، از نظر ظرفیت، توانایی گرافیکی، سرعت پردازش و ... با هم تفاوت دارند. به همین دلیل سایت‌های مختلف در حوزه‌ی تکنولوژی سالانه تعداد زیادی مقاله درباره‌ی بررسی تجهیزات الکترونیک می‌نویسند. آنها می‌خواهند که تفاوت برندها و مدل‌های مختلفی که هر سال معرفی می‌شوند روشن‌تر شود.

1606683296_1_0.gif

 ما در این نوشته از سایت دیوار شما را برای خرید لپ تاپ  دست دوم یاری خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چگونه با چند بررسی ساده لپ تاپی سالم بخرید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. انتخاب و خرید یک لپ تاپ دست دوم ممکن است انتخاب ریسکی به نظر برسد، اما تصمیم پرسودی است. به شرط اینکه شما جانب احتیاط را رعایت کنید.

اگر آگاهی نداشته باشید، خرید و فروش لوازم الکترونیکی می‌تواند شما را گیج کند. معمولا اگر برای خرید این لوازم به یک فروشگاه مراجعه کنید، اولین سوالی که از شما می‌پرسند این است که شما چه کاربری از این دستگاه انتظار دارید. در واقع زمانی که فروشنده از شما این سوالات را می‌پرسد می‌خواهد لپ تاپ‌های پیشنهادی به شما را ارائه کند. اما لپ تاپ‌های پیشنهادی را بر چه اساسی برای ما فیلتر می‌کند؟ ۴ مولفه‌ی CPU، Screen resolution، RAM و STORAGE در خرید هر لپ تاپی مورد بررسی قرار می‌گیرند. واقعیت این است که این ویژگی‌ها مهم هستند؛ اما قیمت، وزن، مقاومت، گارانتی، در دسترس بودن قطعات، سیستم عامل، امکان ارتقا و ... نیز اهمیت دارند. قبل از اینکه نکات لازم برای انتخاب لپ تاپ کارکرده را بررسی کنیم ۳ توصیه‌ی عمومی بسیار مهم زیر را در خریدتان لحاظ کنید.

۳ توصیه‌ی عمومی بسیار مهم برای خرید هر نوع لپ تاپی:

  1. لپ تاپ گران مساوی لپ تاپ مناسب برای شما نیست.
  2. کسانی که لپ خود را جابه‌جا می‌کنند، باید سایز ۱۳ اینچ بخرند.
  3. اگر برای کارهای غیر تخصصی روزمره به خرید لپ تاپ نیاز دارید، هیچ اشکالی ندارد که به طراحی و ظاهر بیشتر از موارد فنی اهمیت بدهید.

توصیه‌هایی برای خرید مطمئن لپ تاپ دست دوم:

قبل از هر اقدامی برای خرید، مدل لپ تاپ مورد نظرتان را در اینترنت جست و جو کنید تا بدانید باید چه انتظاراتی از مدل دست دومش داشته باشید. همچنین حدود قیمت مدل‌ نوی لپ تاپ انتخابی‌تان را نیز بدانید.
در قدم بعدی برای بررسی نزد فروشنده بروید. باید لپ تاپ و تمام تجهیزاتش را بررسی کنید. این بررسی شامل نرم افزار و سخت‌افزار و حتی لوازم جانبی می‌شود. لپ تاپی که قسمتی از آن شل است و یا ایراد فیزیکی دارد نخرید.
امتحان صفحه نمایش قدم بعدی است. برای این کار یک تصویر یا ویدیو را باز کنید تا بدانید که صفحه نمایش لپ تاپ، پیکسل سوخته و آسیب دیده و یا مشکل کم بودن نور یا هر ایراد احتمالی دیگری ندارد.
در هنگام چک کردن باطری و توانایی نگهداری شارژ آن را فراموش نکنید. بسیاری از لپ تاپ‌های کارکرده مشکل شارژ باطری دارند و شما مجبور خواهید شد همیشه آنها را به برق متصل کنید. این یعنی شما نمی‌توانید لپ تاپتان را با خودتان هر طرفی ببرید.
یکی دیگر از مواردی که باید خودتان چک کنید و برای بررسی آن به متخصص نیاز ندارید، بررسی عملکرد صحیح صفحه کلید است. یک فایل ورد باز کنید و شروع به تایپ کردن کنید. مطمئن شوید که همه‌ی کلید‌ها کار می‌کنند.
این توصیه‌ها تنها در قدم اول شما را یاری می‌کنند. فراموش نکنید که هنگام خرید لپ تاپ دست دوم، حتما از فروشنده مهلت تست درخواست کنید. همچنین در مهلت تست بعد از بررسی‌های اولیه‌ی خودتان، با یک متخصص یا تعمیرکار مورد اعتماد مشورت کنید.

منبع  : ویرلن

ایسوس

نظر شما چیست؟