11/12/1397 - 10:12
تفاوت لوله گاز خانگی و لوله مانیسمان رده 40 چیست
گازرسانی ساختمان نیازمند لوله و اتصالات مانیسمان و جوشی درزداری هستند که تحمل فشار بار گاز را داشته باشند. هم از نظر تحمل فشار و هم از نظر امنیت جانی انسان‌ها استفاده از لوله گاز که تحمل بیشتری نسبت به انواع لوله گالوانیزه داشته باشد ضروری است. از پرفروش‌ترین لوله گازی خانگی در ایران می‌توان به کارخانه لوله گاز سپاهان اصفهان اشاره نمود.

1606683296_1_0.gif

اما لوله گاز خانگی چیست و از چه جنسی ساخته می‌شود. این لوله‌ها کاملا همچون لوله مانیسمان تولید و عرضه میشوند با این تفاوت که لوله مانیسمان یک لوله فولادی یک تکه و بدون درز است و همچنین ضخامت بالایی دارد که اکثرا در تجهیزات و لوازم موتورخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد اما لوله گاز خانگی به لوله مانیس گاز مشهور است. به این علت که توان تحمل فشار هوای بسیار بالایی دارد.
لوله گازی خانگی در دو مدل تو کار یعنی لوله گاز api 5L و لوله گاز رو کار ( لوله جوشی درزدار سبک ) تولید و به بازار لوله و اتصالات ایران عرضه و به فروش می‌رسند. قطعا قیمت لوله گاز تو کار به علت ضخامت بیشتر و توانایی تحمل بار فشار بیشتر از قیمت روز لوله گاز رو کار بیشتر خواهد بود.
در عین حال لیست قیمت لوله گاز سپاهان از لیست قیمت روز لوله مانیسمان کمتر بوده زیرا لوله‌های مانیسمان بدون درز تولید و به فروش می‌رسند. این مسئله را در نظر بگیرید که وزن لوله گاز خانگی در لیست با وزن لوله مانیسمان برابری می‌کند و تنها درز لوله قیمت آن را تعیین می‌نماید.
از لوله و اتصالات هم جنس لوله سپاهان گازی می‌توان به اتصالات گازی آریا و اتصالات مانیسمان بنکن، انواع لوله مانیسمان چینی و اتصالات جوشی ایران اتصال اشاره نمود که در سر و ته لوله گاز جوشی می‌خورد. معمولا این لوله‌ها را به صورت نیم گرد در سر و ته به خط تولید می‌رسانند تا وقتی یک اتصالات جوشی درزدار یا مانیسمان بدون درز در سر آن برای لوله کشی قرار می‌گیرد تا جوش بخورد، جوش لوله مشخص نبوده و پس از جوشکاری لوله گاز کاملا تمیز به نظر برسد. این عمل از نظر فنی نیز بسیار درست و روی اصول می‌باشد.

مشخصات فنی لوله گاز خانگی سپاهان سنگین و سبک

لوله گاز خانگی در شاخه‌های 6 متری تولید و به بورس لوله و اتصالات عرضه می‌شود. گروه صنعتی سپاهان این لوله‌های گازی را از ورق آهن Gr_BPSL2 تولید می‌کنند. همچنین در لیست مشخصات انواع لوله گاز API و درزدار سبک، ضخامت لوله و وزن لوله نیز نوشته شده که با توجه به مهندسی لوله‌کشی ساختمان و پروژه خود می‌بایست بررسی نمایید که این نوع لوله‌ها برای کار شما مناسب خواهد بود یا باید از لوله مانیسمان برای لوله کشی گاز استفاده نمایید. همچنین از دیگر مشخصات فنی لوله گاز که در لیست آن نوشته شده تعداد هر شاخه در بندیل آن و وزن کل بندیل می‌باشند.
مشخصات فنی لوله مانیس گاز خانگی سایز 1/2 اینچ با ضخامت 2.8 میلی متر و وزن هر متر لوله گاز 1/2 اینچ نیز 1.28 کیلوگرم است. وزن شاخه شش متری لوله گاز 7.68 کیلوگرم است. در هر بندیل خروج پیدا کرده از کارخانه لوله‌سازی سپاهان اصفهان در این سایز 169 عدد لوله یک دوم اینچ API است.
ضخامت لوله گاز خانگی سایز 3/4 اینچ یک دهم میلی متر بیشتر از سایز قبلی بوده و 2.9 میلی‌متر است. وزن یک متر لوله گاز خانگی سه چهارم اینچ 1.7 کیلوگرم و وزن شاخه کامل این لوله 10.7 کیلوگرم می‌باشد.
لوله گازی API 5L سایز یک اینچ ضخامت 3.4 میلی‌متر داشته و برای مصارف توکار استفاده می‌شود. وزن یک متر لوله گازی یک اینچ 2.56 کیلوگرم است و قیمت آن را نیز می‌توانید با شماره‌گیری با مجموعه گالواپایپ بورس فروش و ارائه قیمت آنلاین بازار لوله و اتصالات ایران، شماره‌های 02166644999، 02166644998 و 02166644997 تماس حاصل فرمایید.
ضخامت لوله مانیسگاز سایز 1/41 اینچ 3/6 میلی متر بوده و وزن کل شاخه 6 متری این سایز نیز 20.58 کیلوگرم است. انواع لوله مانیسمان و لوله گازی به صورت کیلویی هم به فروش می‌رسند و همانطور که در بالا ذکر کردیم قیمت لوله مانیسمان کیلویی هم از قیمت لوله گاز بیشتر خواهد بود.

مرکز پخش عمده و فروش لوله و اتصالات تهران ایران

مجموعه گالواپایپ با سابقه طولانی در زمینه عرضه و فروش انواع لوله و اتصالات پلیکا، فولادی گالوانیزه و… و همچنین فروش انواع شیرآلات برنجی و صفر تا صد لوازم و تجهیزات موتورخانه و ساختمان به شما عزیزان در بازار لوله و اتصالات تهران به فعالیت می‌پردازد. در وبسایت گالواپایپ ارائه تمام مشخصات فنی محصولات به همراه لیست قیمت آنلاین آن‌ها و همچنین امکان تماس با شماره‌های ویژه 02166644999 ، 02166644998 و 02166644997 و دریافت پیش فاکتور می‌باشد. کارشناسان فروش شرکت گالواپایپ از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 5 عصر و پنج شنبه‌ها از ساعت 9 الی 1 در خدمت شما عزیزان خواهند بود.

ایسوس

نظر شما چیست؟