28/11/1397 - 15:20
انواع برندهای کابل شبکه
نوع کابل‌های شبکه ای که در زیرساخت‌های شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد یکی از مهم‌ترین موارد شبکه محسوب می‌شود که این مورد با معرفی فناوری‌های جدیدتر مانند سرورهای تیغه‌ای، مجازی‌سازی، ذخیره‌سازهای شبکه و ... به موردی مهم و بحرانی تبدیل شده ‌است. خدماتی که در یک شبکه ارائه می‌شود مثل اشتراک‌گذاری فایل‌ها، دسترسی به اینترنت، پرینت از طریق شبکه، ایمیل، سیستم‌های ERP و دیگر موارد همگی از طریق ساختار شبکه به کاربران ارائه می‌شوند که معمولا این ساختار شامل سوئیچ‌ها، لینک‌های فیبر نوری و کابل‌های Twisted Pair ‌است.

1606683296_1_0.gif

کابل UTP (زوج سیم بهم تابیده بدون روکش)

کابل (UTP ( Unshielded twisted pair به طور قطع محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین نوع کابل در سراسر جهان ‌است. کابل UTP نه تنها برای شبکه، بلکه برای تلفن هم استفاده می‌شود(UTP-CAT1). انواع مختلفی از کابل شبکه UTP وجود دارد که بسته به نیازهای شبکه می‌توان از آنها استفاده کرد.

دسته‌بندی کابل‌های شبکه UTP

کابل‌های UTP به چندین مدل تقسیم می‌شوند که این دسته‌بندی بر اساس سرعت آن‌ها انجام شده است با این حال مشخصات این کابل‌ها هم با یکدیگر تفاوت می‌کند. در تصویر زیر انواع کابل‌های UTP را به همراه مشخصات مشاهده می‌کنید.

دسته بندی کابل های شبکه UTP

برندهای کابل شبکه

انتخاب درست کابل شبکه با توجه به نیازها میتواند تاثیر زیادی بر عملکرد و سرعت شبکه داشته باشد. برندهای مختلفی اقدام به تولید کابل شبکه در دسته‌بندی‌های گوناگون کرده‌اند که در این مقاله به معرفی برندهای کابل شبکه و محصولات تولیدی آنها می‌پردازیم.

کابل شبکه لگراند

شرکت فرانسوی لگراند یکی از مشهورترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه است که تولید طیف وسیعی از تجهیزات شبکه را در دستور کار خود قرار داده‌است. کابل شبکه لگراند یکی از محصولات این شرکت است که در دسته بندی‌های گوناگونی مانندCat5  ،Cat6 و Cat7 و در انواع UTP ،STP،SFTP و … تولید و عرضه ‌می‌شود. در زیر برخی از دسته بندی‌های کابل شبکه لگراند را می‌توانید مشاهده نمایید:

1- کابل Cat6

کابل Cat6 لگراند در 4 نوع UTP ، FTP ، SFTP و FFTP موجود است (در این مقاله تفاوت هر یک از کابل‌های عنوان شده توضیح داده شده است). هم چنین این کابل با روکش LSZH و روکش PVC که روکش ارزانتری نسبت به LSZH به شمار می‌رود تولید ‌می‌شود. روکش LSZH در مقابل سوختن مقاوم‌تر است و در هنگام آتش گرفتن دود سمی کمتری تولید می‌کند.

2- کابل Cat5e

این کابل در دو مدل FTP و UTP و با دو روکش PVC و LSZH عرضه ‌می‌شود. شبکه‌های کوچک و غیرحساس که نیازی به سرعت بالا ندارند از مشتریان این نوع کابل به شمار می‌روند.

کابل شبکه نگزنس

شرکت نگزنس هم مانند لگراند یک کمپانی فرانسوی تولید کننده تجهیزات شبکه ‌است. این شرکت از رقبای اصلی لگراند در زمینه‌ی تجهیزات شبکه به شمار می‌رود و کیفیت بالای تجهیزات شبکه نگزنس دلیل اصلی این رقابت ‌است.

تجهیزات شبکه نگزنس تنوع گسترده‌ای دارد و کابل شبکه یکی از محصولات تولیدی این شرکت ‌است. در پایین کابل‌های شبکه‌ی موجود نگزنس در بازار ایران را به طور مختصر معرفی می‌کنیم:

کابل شبکه Cat6

این کابل در 3 مدل SFTP ،UTP و FTP در ایران عرضه ‌می‌شود. همچنین کابل‌های نگزنس هم به صورت تست فلوک و هم بدون تست عرضه می‌شود که قاعدتا کابل‌های دارای تست فلوک قیمت بیشتری نسبت به کابل‌های بدون تست دارند.

کابل شبکه بلدن

یکی دیگر از شرکت‌های مطرح حوزه تجهیزات شبکه، شرکت آمریکایی بلدن است که تولید محصولات با کیفیت بالا از وجه تمایز‌های این شرکت با دیگران ‌است. همچون برند نگزنس، کابل‌های موجود بلدن در ایران هم به دو دسته Cat5e و Cat6 تقسیم ‌می‌شود. U/UTP و SF/UTP از دیگر استاندارد‌هایی است که کابل شبکه بلدن به همراه آن عرضه می‌شود. کابل شبکه Cat6 و Cat5e بلدن در 2 نوع CCA و CCC در بازار موجود است، CCC به معنای تمام مس بودن مغزی کابل و CCA به منظور آلومینیوم بودن مغزی کابل شبکه ‌است. برای شبکه‌های بزرگ که انتقال سریع و بدون مشکل اطلاعات در اولویت است، خرید کابل شبکه تمام مس توصیه می‌شود چرا که این کابل‌ها کمترین مقدار Packet Lost را دارند.
فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه نت‌ران واردکننده انواع کابل شبکه لگراند و نگزنس در ایران ‌است. شما به راحتی می‌توانید از طریق سایت نسبت به خرید کابل شبکه‌ی مورد نظر خود اقدام نمایید. فروشگاه اینترنتی نت‌ران تمام تلاش خود را برای ارسال محصولات در سریع‌ترین زمان ممکن به کار گرفته است تا مشتریان عزیز در اسرع وقت سفارش خود را دریافت نمایند.

برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟