23/11/1397 - 17:38
آشنایی با خودروی مفهومی جدید اُپل
اُپل، خودروساز آلمانی در مراسمی کراس اور تمام برقی جمع و جور خود را به نام جی تی ایکس رونمایی کرد که می‌تواند نگاهی به طراحی خودروهای آینده باشد. از همین رو در این گزارش به معرفی این محصول اُپل خواهیم پرداخت.

1606683296_1_0.gif

درباره اُپل 

شرکت آلمانی اُپل در سال 1899 میلادی توسط آدام اوپل تاسیس شد تا بتواند از آن زمان تاکنون به مدت 120 سال فعالیت خود در عرصه خودروسازی را با قدرت ادامه دهد. اولین خودروی این شرکت به نام System Lutzmann بود. در آن زمان اُپل توانست به مدت سه سال تعداد 65 دستگاه از این خودرو بسازد. این خودرو موتور تک سیلندر 1.5 لیتری داشت و 3.5 اسب بخار قدرت داشت و تا 20 کیلومتر در ساعت سرعت می‌رفت.
جالب است که این مدل خودروی قدیمی جزو معدود مدل‌های اولیه است که توانسته‌اند تا به امروز دوام بیاورند، System Lutzmann شرکت اُپل هنوز هم حرکت می‌کند و کاملا سالم است.
شرکت اُپل همیشه یکی از طرفداران تولید خودروهای مفهومی بوده، بطوریکه برای مثال در سال 1969 میلادی این شرکت خودروسازی، خودروی کوپه‌ای بر پایه اُپل دیپلمات وی 8 را به نام CD ساخت. هرچند که شاسی آن کوتاه‌تر بود و البته ارتفاع خودرو تنها یک متر و یازده سانتی متر بود. اگر طرفدار این مدل باشید و در دیوار به جست و جوی نمونه‌های خاص از محصولات برندهای خودروسازی مطرح جهان باشید و البته خوش شانس هم باشید، این مدل را می‌توانید در بین محصولات اُپل دست دوم پیدا کنید. 

اُپل  GTX

خودروی جدید این شرکت به نام اُپل جی تی ایکس است که می‌توان آن را نمونه نوآوری در صنعت خودروسازی جهان دانست. کراس اور جمع و جور و شکیلی که با چهره جدید و قطعات جلو خودرویی که با هم ادغام شده‌اند، قرار است تا وارد خط تولید این شرکت شود.
از مشخصات این مدل می‌توانیم به Day Lightهای این خودرو اشاره کنیم که برجسته‌ترین عناصر تعیین کننده حاشیه‌های بیرونی به حساب می‌آیند. در این مدل مجموعه‌ای از حسگرها، رادارها و تجهیزات فنی جدید جمع شده‌اند تا این کراس اور نشانی از تجهیزات خودروهای آینده باشد. از دیگر نوآوری‌های این مدل درب‌های آن است که از وسط باز می‌شوند، همچنین نمایشگر بزرگی در جلو راننده قرار گرفته تا همه اطلاعاتی که برای سرنشینان جلوی خودرو اهمیت دارد، بر روی آن نقش ببندد. جالب است که این مدل مانند اولین خودروی ساخت اُپل یعنی System Lutzmann آینه بغل ندارد، آینه بغل‌ها در GTX دیجیتال هستند و تصویر بیرون را نمایش می‌دهند.
در مدل جی تی ایکس خبری از دسته دنده نیست و تنها چیزی که دیده می‌شود اسلاید کنترلی است که با ظرافت خاصی طراحی شده یا مثلا غربلیک فرمان باریک‌تر از آنچه که عادت داریم شده و شیشه بالابرها و اجزای دیگر حذف شده‌اند و در واقع همه چیز در خدمت طراحی قرار گرفته تا کابین و بدنه بسیار شیکی برای خودرو در نظر گرفته شود. جی تی ایکس مزبور نیروی لازم موتور خود را از یک باتری نسل جدید لیتیوم یون می‌گیرد. ضمن اینکه این باتری 50 کیلووات ساعتی به صورت القایی شارژ می‌شود.
هرچند که به گفته مسئولین شرکت اُپل در تولید انبوه این مدل برخی آپشن‌ها حذف خواهند شد اما همچنان خودرویی است که با آپشن‌های قابلی تولید خواهد شد. هنوز قیمت این محصول اعلام نشده است.
این شرکت قصد دارد تا سال 2024 همه مدل‌های خودروهای خود را با موتور برقی هم ارائه دهد.

منبع : ویرلن

ایسوس

نظر شما چیست؟