14/11/1397 - 15:45
بررسی مدل های مختلف آئودی TT پلاک شده در ایران
آئودی TT یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت کلاس کروک یا کوپه در جهان است. این خودرو کوپه در مدل‌های مختلفی تا به حال تولید شده است. کمپانی خوشنام آلمانی آئودی سالهاست که با عرضه این خودرو توانسته بخش خوبی از بازار مربوط به خودروهای کوپه را به خود اختصاص دهد. این خودرو به صورت رسمی از سال 2006 وارد بازار ایران شد بعد از آن مدل 2007 و 2008 این خودرو نیز در ایران پلاک شدند.

1606683296_1_0.gif

در همان ابتدای ورود به ایران ظاهر جذاب آئودی TT توانست نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. کیفیت ساخت عالی و طراحی جذاب در کنار امکانات به روز این خودرو در زمان عرضه، آن را به یکی از کوپه‌های لوکس ایران تبدیل کرد که بسیاری از افراد مشتاق خرید آئودی TT بودند.  

وضعیت واردات آئودی TT

به دلایل گوناگونی واردات گسترده  این خودرو به ایران خیلی زود متوقف شد و در سال‌های بعد به صورت محدود تری در فواصل زمانی طولانی، تعداد کمی ‌از این خودرو به صورت اختصاصی وارد ایران شد. رامک خودرو به عنوان وارد کننده این خودرو به خوبی به تعهدات خود عمل نمی‌کرد و با افزایش قیمت‌ها و ورود رقبایی مانند بی ام و z4 و هیوندا جنسیس کوپه از میزان علاقه به این خودرو در ایران کاسته شد.
اما همچنان خرید و فروش آئودی TT دست دوم به دلیل قیمت مناسب تر آن، جایگاه ویژه‌ای در بازار خودرو ایران دارد. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله به بررسی مدل‌های 2006،2007 و 2008 این خودرو که به ایران وارد شدند و در حال حاضر در بازار خرید و فروش خودرو دست دوم حضور دارند بپردازیم.

بررسی مدل های مختلف آئودی tt پلاک شده در ایران

مقایسه مشخصات فنی مدل‌های مختلف آئودی TT

آئودی TT های وارداتی به ایران از سال 2006 تا 2008 تغییری در مشخصات فنی خود نشان نمی‌دهند. در واقع آنچه که زیر کاپوت این خودرو دوست داشتنی قرار داشت آنقدر خوب بود که نیازی به تغییر در آن دیده نمی‌شد و هر سه مدل با موتور 4 سلیندر 16 سوپاپ تنفس مصنوعی 2000 سی‌سی با توانایی تولید 208 اسب بخار قدرت به بازار عرضه شدند. وزن سبک و موتور قدرتمند در کنار جعبه دنده 6 سرعته خودکار s tronic، شتاب 6.6 ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان آورده است. این شتاب عالی علاوه بر ظاهر جذاب عامل دیگری است که بسیاری از جوانان را به خرید آئودی TT تشویق می‌کند. در نهایت مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی 6 لیتر در صد کیلومتر است که نشان از اقتصادی بودن آئودی TT دارد.

بررسی مدل های مختلف آئودی tt پلاک شده در ایران

مقایسه امکانات مدل های مختلف آئودی TT

آئودی TT اگرچه یک خودرو اسپرت است اما این به این معنا نیست که امکانات رفاهی آن کمتر از سایر خودروها باشد. با اینکه مدل‌های آئودی مورد نظر ما مربوط به حدود 10 سال پیش هستند اما در مجموع از لحاظ امکانات چیزی از خودرو‌های مدل روز ایران کم ندارند. صندلی‌های چرمی‌ در همه مدل‌های این خودرو وجود دارد و در تریم‌های خاصی نیز این صندلی‌ها به گرم کن و سرد کن مجهز شده‌اند. کنترل آب و هوای خودکار به همراه سنسور خورشید، فیلتر گرد و غبار، نمایشگر 8 اینچی اطلاعات رانندگی به همراه کامپیوتر سفری با 5 عملکرد، سیستم ضد سرقت، کروز کنترل، فرمان تلسکوپی و آینه‌های برقی  با روکش‌های ضد زنگ تنها برخی از ویژگی‌هایی  هستند که با خرید Audi TT از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد. چرم استفاده شده در صندلی و تجهیزات داخلی این خودرو نیز ظاهری لوکس به آن بخشیده است.

قیمت مدل‌های مختلف آئودی TT

در بازار خرید و فروش آئودی TT برای سه مدل 2006،2007 و 2008 قیمت‌گذاری متفاوتی صورت گرفته است در حالی که تفاوت این مدل‌ها چندان زیاد نیست. در حال حاضر قیمت آئودی TT کوپه مدل 2006 در حدود 315 میلیون تومان است. اگر قصد خرید آئودی TT کوپه مدل 2007 را داشته باشید باید بودجه ای در حدود 405 میلیون تومان برای آن در نظر داشته باشید. در نهایت مدل 2008  آئودی TT در حدود 450 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

جمع‌بندی

همانطور که گفته شد تفاوت چشمگیری در مدل‌های مختلف آئودی TT وارداتی مربوط به سال‌های  2006،2007  و 2008  دیده نمی‌شود و با این که قیمت‌گذاری آن‌ها متفاوت است اما از لحاظ مشخصات فنی و امکانات رفاهی هر سه مدل دارای ویژگی‌های مشابهی هستند. هر سه مدل نسل دوم خانواده آئودی TT در حال حاضر در بازار خودروهای دست دوم ایران حضور دارند. خرید آئودی TT دست دوم برای افرادی که می‌خواهند با هزینه کمتر صاحب یک خودرو با کیفیت آلمانی شوند و از سواری یک خودروی اسپرت لذت ببرند یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود.

منبع : ویرلن

ایسوس

نظر شما چیست؟