(راهنمای کلی طراحی، اجرا و بهره برداری مراکز داده)
16/10/1397 - 13:00
برگزاری کارگاه آموزشی ضابطه شماره‏ 750 سازمان برنامه و بودجه‏ کشور
در اوایل خرداد ماه 1397ضابطه‌ی شماره‏ 750 سازمان برنامه و بودجه با عنوان «راهنمای کلی طراحی، اجرا و بهره‌‏برداری از مراکز داده » یا "Guideline for Design, Build and Operation of Data Center" بر روی پایگاه اینترنتی سازمان قرار گرفت و در فضای مجازی منتشر گردید. متعاقب آن، کارگاه آموزشی این ضابطه به همت واحد امور نظام فنی و اجرایی، مشاورین و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه کشور و توسط واحد مراکز داده‏‌ی شرکت مهندسی کوثر شبکه نگار (تدوین‏‌کننده‌ی ضابطه) در تاریخ 27/09/97 در سالن یاران بهشتی این سازمان برگزار شد.

1606683296_1_0.gif

در این مراسم، آقای مهندس علیرضا توتونچی، معاون امور نظام فنی و اجرایی سازمان سازمان برنامه و بودجه‌‏ی کشور، آقای مهندس سید علی مرعشی، مدیر واحد مراکز داده‏ شرکت مهندسی کوثر شبکه نگار، خانم مهندس مریم ابوالقاسمیان اعظمی، و خانم مهندس مریم دولتشاه، از گروه تدوین ضابطه‌‏‏ی شماره‌‏ 750 در شرکت مهندسی کوثر شبکه نگار به ارائه‌ی مطلب و سخنرانی پرداختند. پس از ارائه‏ سخنرانان، به پرسش‌­ها و موضوعات مطرح شده توسط  شرکت­‌کنندگان پاسخ داده شد.

برگزاری کارگاه آموزشی ضابطه ‏ی شماره‏ ی 750 سازمان برنامه و بودجه‏ ی کشور
این برنامه به منظور معرفی این ضابطه و آموزش متدولوژی مطالعه‏‌ی آن جهت استفاده‏‌ی متخصصین تدارک دیده شده بوده است.

برگزاری کارگاه آموزشی ضابطه ‏ی شماره‏ ی 750 سازمان برنامه و بودجه‏ ی کشور
در این برنامه نیم روزه، جمعی از مدیران سازمان‌‏ها و مؤسسات دولتی همچون سازمان فناوری اطلاعات ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ... و نیز نمایندگانی از تشکل‌های صنفی بخش خصوصی از قبیل کمیسیون شبکه و مراکز داده سازمان نظام صنفی رایانه ای و  همچنین تعدادی از شرکت­‌های خصوصی فعال در حوزه‏‌ی مراکز داده، در سطح مدیران عامل، مدیران فناوری اطلاعات، مدیران اجرایی، کارشناسان و متخصصین مراکز داده، حضور داشتند.

برگزاری کارگاه آموزشی ضابطه ‏ی شماره‏ ی 750 سازمان برنامه و بودجه‏ ی کشور

شایان ذکر است نسخه‏ الکترونیکی ضابطه‏ یادشده در بخش ضوابط پایگاه اینترنتی نظام فنی و اجرایی کشور به نشانی nezamfanni.ir قابل دسترسی می‏‌باشد.

ایسوس

نظر شما چیست؟