09/10/1397 - 16:15
افزایش سرمایه‌ی ابر آروان با ارزش‌گذاری 200 میلیارد تومانی محقق شد
افزایش سرمایه‌ی مرحله‌ی دوم شرکت نویان ابر آروان (سهامی خاص) به‌منظور توسعه‌ی زیرساخت یکپارچه‌ی ابری آروان با سرمایه‌گذاری شرکت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان (فناپ) محقق شد.

1606683296_1_0.gif

هلدینگ فناپ با سرمایه‌گذاری 20 تا 40 میلیارد تومانی، مجموع سهام خود را در این شرکت دانش‌بنیان به 47درصد افزایش داد و بیش از 50درصد از سهام آروان هم‌چنان در اختیار موسسان این شرکت باقی مانده است.
پویا پیرحسینلو؛ اسپبهد اجرایی آروان در این‌باره گفت: «بخش عمده طرح تامین مالی توسعه آروان به‌کمک افزایش سرمایه و اخذ تسهیلات بانکی توسط فناپ، بانک پاسارگاد و صندوق‌های توسعه‌­ای و تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش دیگر به‌کمک مشارکت مدنی با شرکت‌های همکار محقق خواهد شد.»
آروان سه سال پیش، کار خود را در قالب یک استارت‌آپ و با تولید و عرضه‌ی شبکه‌ توزیع محتوا (CDN)‌ آغاز کرد و اکنون با عرضه‌ی 9 محصول حوزه‌ی ابری، تنها عرضه‌کننده‌ی زیرساخت یکپارچه‌ی ابری در ایران است. ارزش‌گذاری آروان در این مرحله بر پایه‌ی پیش‌بینی‌های فروش دو سال آتی این شرکت و به‌شکل متغیر بین 100 تا 200 میلیارد تومان برآورد شده است.
دکتر مجید قاسمی؛ رییس هییت مدیره‌ی فناپ و مدیرعامل بانک پاسارگاد ضمن تجلیل از سخت‌کوشی‌های آروانی‌ها در سال‌های گذشته، آروان را استارت‌آپی متفاوت برشمرد که می‌تواند سرآغاز  تحولات ملی شگرفی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال‌های آینده‌ باشد.
دکتر جوانمردی؛ مدیرعامل فناپ نیز درباره‌ی این افزایش سرمایه گفت: «فناپ در کنار اهداف تجاری و فناورانه‌ی خود، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های ممتاز را به‌ویژه در حوزه‌ی بومی‌سازی فناوری‌های راهبردی، بخشی از مسوولیت اجتماعی خود می‌داند و در این راستا علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در آروان، ظرفیت‌های فنی و تجاری سایر شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خود را در اختیار این شرکت پیشرو قرار می‌­دهد.»
پویا پیرحسینلو؛ اسپهبد اجرایی آروان، هم‌زمان با این افزایش سرمایه، با هدف تبادل تجربیات و کمک به بهبود فضای اکوسیستم استارت‌آپی کشور، در یادداشتی با نام «یک‌سال مذاکره با سرمایه‌گذاران» به جزییات ارزش‌گذاری و مذاکرات آروان با بیش از 20 سرمایه‌گذار مختلف پرداخته است.

برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟