16/07/1397 - 15:37
تکنولوژی چطور سفرهایمان را تغییر داده است؟
همه چیز در این دنیا تغییر کرده و دیگر سفرها هم مثل سابق نیست. زمانی بود که وقتی می‌خواستی سفر کنی باید از مدت‌ها قبل برایش برنامه می‌ریختی، گاهی برای خرید بلیط مجبور بودی از این سر شهر به آن سر شهر بروی و بیشتر باید جاهایی را برای سفر انتخاب می‌کردی که حتما قوم و خویش و آشنایی در آنها داشته باشی. اگر جایی را که می‌خواستی بروی، بلد نبودی کارت سخت‌تر هم می‌شد. اما حالا جهان در حال حرکت است.

1606683296_1_0.gif

برآورد‌ها حاکی از این است که تا سال 2030، از 8،5 میلیارد جمعیت دنیا، حدود 2 میلیارد در سال، سفر بین‌المللی خواهند داشت. طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری هم، سفرها در آینده‌ای نزدیک روز به روز بیشتر می‌شوند و برای کمک به این تعداد سفر، تکنولوژی مدام باید تغییر کند. ما نسبت به قبل سریع‌تر سفر می‌کنیم، کیفیت سفرمان هم بهتر و راحت‌تر شده و این را مدیون تکنولوژی هستیم. اما تکنولوژی چه اثرات دیگری روی سفر گذاشته؟

کمک به استقلال
تا پیش از این اکثر ما آدم‌های وابسته‌ای بودیم و تا فردی راه بلد در سفرها همراه‌مان نبود، نمی‌توانستیم از پس کارهای‌مان بربیاییم. ولی زمان که گذشت و تکنولوژی که پا به عرصه ظهور گذاشت، وابستگی ما هم به آدم‌ها کمتر شد. حالا بیشتر ما با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلفی که سفر را آسان‌ کرده‌اند، می‌توانیم تنهایی سفر کنیم و روی پای خودمان بایستیم.

صرفه جویی در وقت
 همانطور که ما آدم‌های 10 سال پیش نیستیم، سفرهایمان هم نسبت به 10 سال قبل تغییر کرده. ما این روزها باکیفیت‌تر و با امکانات بیشتری سفر می‌کنیم. سرعت زندگی بالا رفته و از این همین روست که روز به روز به تعداد شرکت‌هایی که در زمینه خدمات آنلاین گردشگری فعالیت می‌کنند، اضافه می‌شود. حالا، استفاده از خدمات آنلاین از رزرو هتل گرفته تا خرید اینترنتی بلیط هواپیما و خدمات تور باعث می‌شود در وقت‌مان صرفه‌جویی کنیم و دیگر مثل سابق در صف‌های طولانی منتظر نشویم. برای مثال استفاده از خدمات سرویس‌های آنلاینی مثل اسنپ تریپ که در زمینه رزرو هتل های ایران فعالیت می‌کنند، باعث می‌شود در وقت و هزینه‌مان صرفه‌جویی کنیم و جلو بیافتیم. 

تکنولوژی چطور سفرهایمان را تغییر داده است؟

کمک به محیط زیست
اینترنت و فناوری‌های جدید رفتار مصرف‌کنندگان را تغییر داده‌اند. با استفاده از فناوری، مسافرت می‌تواند با محیط زیست هم سازگار باشد. به این معنی که با استفاده از تلفن‌‌های هوشمند و خرید بلیط ‌های الکترونیکی، هم می‌توانیم در کاغذ زیادی که برای چاپ بلیت پرواز یا برگه خروج مصرف می‌شود، صرفه‌جویی کنیم و هم دیگر نگران گم کردن برگه‌های زیادی که با خودمان حمل می‌کنیم، نباشیم.

سبک‌ شدن چمدان‌ها
زمانی بود که ما ناگزیر از حمل وسایلی مثل نقشه، آی پد، کتاب و سی دی در طول سفر بودیم و همین چمدان‌مان را سنگین می‌کرد. وقتی هم که چمدان یا کوله پشتی‌ات سنگین بود، نمی‌توانستی راحت از یک نقطه به نقطه دیگر بروی. ولی حالا وسایلی آمده که کارمان را بسیار راحت کرده‌اند و چمدان‌مان را سبک‌تر.
حالا با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل ویز یا گوگل مپ می‌توانیم یک راه بلد حسابی باشیم، می‌توانیم برویم در فوراسکوئر و لیستی از رستوران‌ها و جاهای مناسب برای رفتن همراه داشته باشیم، می‌توانیم از اپلیکیشن اسپاتیفای استفاده کنیم و موزیک خودمان را گوش کنیم یا با استفاده از اپلیکیشن‌ رزرو هتل اسنپ‌ تریپ ، هتل یا پرواز دل‌خواه‌مان را رزرو کنیم. این روزها از آنجایی که دوره، دوره پادکست است، می‌شود قبل از سفر لیستی از پادکست‌های محبوب و خوب را درست کرد و به جای کتاب همراه داشت.

غلبه بر موانع زبان
در زمانی نه چندان دور نیاز بود که قبل از سفر به کشوری خارجی، زبان آنجا را بلد باشیم، کتاب بخوانیم یا در کلاس‌های مختلف شرکت کنیم، ولی حالا فقط یک گوشی هوشمند لازم داریم و برنامه‌هایی مثل گوگل ترنسلیت و آی ترنسلیت. این برنامه‌ها حتی قابلیت این را دارند که صداها را بشنوند و ترجمه کنند یا با استفاده از دوربین گوشی‌‌، علائم یا تابلوها را در همان زمان ترجمه و بهمان ارائه دهند. همچنین برنامه‌هایی مثل Duolingo در تقویت یا حتی یادگیری زبانی جدید می‌توانند به کمک‌مان بیایند. 

 آسان شدن سفرهای کاری
در سال سفرهای کاری زیادی در دنیا انجام می‌شود و شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی هستند که کارمندان‌شان را به ماموریت‌های کاری می‌فرستند. تا همین چند سال پیش سازمان‌ها و شرکت‌ها برای برنامه‌ریزی سفرهای کاری‌شان با مشکل مواجه بودند، ولی در حال حاضر سرویس‌های آنلایی وجود دارد که شرکت‌ها با استفاده از آن می‌توانند بدون اتلاف وقت و انرژی برای سفر کارکنان‌شان برنامه بریزند. سرویس تجاری اسنپ تریپ هم یکی از سرویس‌هاست. این سرویس، با تضمین پایین‌ترین قیمت، ارائه تخفیف‌های ویژه و همچنین پشتیبانی 24 ساعته، می‌تواند در برنامه‌ریزی سفرهای کاری به شرکت‌ها کمک کند.

ایسوس

نظر شما چیست؟