01/03/1397 - 20:15
احترام بنیان‌گذار تخفیف گروهی ایران به محیط‌زیست
حفظ محیط‌زیست یکی از مهم ترین مسئولیت‌های اجتماعی همه ماست. آن هم در حالی که هر روز با خطر نابودی جنگل‌ها، گرم‌شدن زمین، هجوم ریزگردها، هوای آلوده شهری و... دست و پنجه نرم می‌کنیم. حال نت برگ در اقدامی مثبت، در جلوگیری از اسراف کاغذ پیشرو کسب و کارهای الکترونیکی شده است.

1606683296_1_0.gif

درختان و جنگل‌ها سرمایه ملی هستند. سودی که از این دارایی نصیب ما می‌شود، بسیار بیشتر از سود مادی آن است. درخت یعنی اکسیژن، یعنی آب، یعنی غذا، یعنی زندگی. متاسفانه طی این سال‌ها شاهد قطع بی‌رویه درختان و نابودی این سرمایه عظیم هستیم تا نیازهای بعضا بی‌موردمان را تامین کنیم. این مسئله نه‌تنها برای کشور عزیزمان یک خطر زیست‌محیطی به حساب می‌آید، بلکه سراسر زمین را با بحران جدی مواجه کرده‌است. به عنوان مثال 17 درخت تنومند و سرسبز قطع می‌شود و انرژی فراوانی از آب، برق و... هدر می‌رود تا یک تن کاغذ تولید شود. سپس این کاغذها تبدیل به بروشور، آگهی، کاغذ پرینت و... می‌شوند تا لحظه‌ای از آنها استفاده کرده و سپس راهی سطل زباله شوند.

اما چه کار می شود کرد؟

 موثرترین گامی که از یک کودک چندساله تا پیرمرد صدساله به راحتی می‌تواند آن را انجام دهد این است که جلوی اسراف و هدررفتن کاغذها را بگیرد تا درخت کمتری برای تولید کاغذ قطع شود.

نتبرگ در راستای حمایت از محیط زیست چه کرده؟

نت‌برگ را همه می‌شناسید. اولین و بزرگترین سایت‌ تخفیف گروهی ایران که با کارآفرینی خود، جوانان بسیاری را مشغول به کار کرده‌است. همچنین این شرکت با مشارکت در طرح‌های عام‌المنفعه، نشان‌داده مسئولیت اجتماعی برایش از اهمیت بالایی برخوردار است. در این میان محیط‌زیست نیز برای مجموعه نت‌برگ مورد ارزش و اهمیت بوده‌ و برای حفظ آن تلاش می‌کند، زیرا اعتقاد دارد نجات هر درخت، نجات هزاران آدم است.

مدیران این مجموعه با این رویکرد تمام سعی‌شان را به کار گرفته‌اند تا در بسیاری از پیشنهادها و تخفیف‌های خود دیگر نیازی به ارائه پرینت برای دریافت خدمات نباشد. شاید این اقدام، کار کوچکی به نظر برسد، اما هر کدام از ما با حذف حتی یک کاغذ ساده از زندگی روزمره، می‌توانیم باعث جلوگیری از قطع یک درخت ‌شویم.

نت‌برگ اعلام کرد با پیگیری‌های مستمر و مذاکره با کسب و کارهای مختلفی که با این شرکت همکاری می‌کنند، شرایطی را فراهم کرده تا مشتریانش بدون نیاز به گرفتن پرینت و تنها با در دست داشتن تلفن همراه و کد QR بتوانند از خدمات کسب و کارهای مورد علاقه خود استفاده کنند.

امیدواریم تلاش و ممارست مجموعه نت‌برگ به عنوان مجموعه پیشرو در حذف پرینت، با مشارکت کسب‌وکارها همراه شود تا به زودی شاهد حذف کامل پرینت از تمام کسب و کارهای الکترونیکی باشیم و همگی همراه با هم از قطع‌شدن درختان بیشتر جلوگیری کنیم.

اگر شما هم از کاربران نت‌برگ هستید، می‌توانید با نصب اپلیکیشن اندروید یا iOS نت‌برگ، بدون ارائه پرینت کد و صرفا با ارائه کد QR درج شده در اپلیکیشن به فروشنده، از خدمات آنها استفاده نمایید.

ایسوس

نظر شما چیست؟