کاهش زمان تاخیر و بارگذاری
این شش گام به شما در بارگذاری سریع‌تر صفحات کمک می‌کنند
در دنیای وب، سرعت حرف اول را می‌زند. تنها سایت‌هایی در فضای وب موفق خواهند بود که بتوانند زمان بارگذاری صفحات را کاهش دهند. این کار نه تنها کارایی سایت‌ها را بهبود می‌بخشد بلکه باعث افزایش تعداد مخاطبان سایت‌ها نیز می‌شود. ما در این مقاله شش راهکاری که به شما در این زمینه کمک می‌کنند را معرفی می‌کنیم.

1606683296_1_0.gif

گزارشی که به تازگی از سوی Aberden Group منتشر شده نشان می‌دهد، سایت‌ها تنها چند ثانیه برای حفظ مخاطبان یا از دست دادن مخاطبان فرصت دارند. یافته‌های این موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد اگر تنها 1 ثانیه صفحه‌ای دیر باز شود، یک سایت به میزان 11 درصد با ریزش مخاطبان روبرو خواهد شد و به همان نسبت 16 درصد نارضایتی مشتریان را به‌همراه خواهد داشت و نرخ تبدیل بازدیدکنندگان عبوری به ثابت به میزان 7 درصد تقلیل پیدا خواهد کرد.

 شرکت آمازون چندی پیش اعلام کرد در مقابل 100 میلی ثانیه افزایش سرعت بارگذاری صفحات خود نزدیک به 1 درصد افزایش مخاطب داشته است. این گزارش‌ها به ما اعلام می‌دارند که متمرکز شدن روی بهبود سرعت سایت‌ یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت برای موفقیت است. ما در این مطلب شش راهکار ساده و عملی را به شما معرفی می‌کنیم که زمان بارگذاری صفحات را به میزان قابل توجهی کم می‌کنند.

1.بهینه‌سازی عکس‌ها

آمارها نشان می‌دهند اگر بارگذاری یک سایت تنها 3 ثانیه زمان ببرید کاربران آن سایت را ترک کرده و به سراغ سایت دیگری خواهند رفت. با توجه به آن‌که امروزه تصاویر جزء لاینفک صفحات وب به شمار می‌روند، در نتیجه بهینه‌سازی عکس‌ها بر روند بارگذاری سریع‌تر صفحات تاثیر محسوسی دارند.

مطلب پیشنهادی

21 گرایش پررونق و کم‌رونق دنیای برنامه‌نویسی (بخش اول)
اگر توسعه‎دهنده نرم‎افزار هستید این مطلب درباره آینده شغلی شما است

بهترین راه‌کاری که در این زمینه به شما کمک می‌کند انتخاب فرمت و اندازه مناسب است. امروزه فرمت‌های JPG، GIF و PNG جزء بهینه‌ترین فرمت‌های تصویری به شمار می‌روند. زمانی که در مورد بهینه‌سازی تصاویر صحبت می‌کنیم منظور ما این است که بدون از دست دادن کیفیت، حجم فایل را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

2. از شبکه تحویل محتوا استفاده کنید

شبکه تحویل محتوا فایل‌های ایستای یک سایت همچون فایل‌های CSS، جاوااسکریپت و تصاویر را دریافت کرده و این فایل‌ها را به سرورهایی انتقال می‌دهد که به لحاظ موقعیت جغرافیایی به موقعیت مکانی کاربران نزدیک باشند. هرچه فاصله کمتر باشد، سرعت بارگذاری افزایش پیدا می‌کند. Cloudflare، Fastly و AWS CloudFront از معروف‌ترین شبکه‌های تحویل محتوا هستند. مزیت دیگر به‌کارگیری این فناوری در این است که پهنای باند سایت شما آزاد می‌شود و به این ترتیب کارایی سایت شما به واسطه ترافیک زیاد و بی مورد دچار اختلال نمی‌شود.

3. به دنبال کش کردن باشید

کش کردن فرآیندی است که به منظور کم کردن حجم پهنای باند اشغال شده و بهبود کارایی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکانیزم به شما اجازه می‌دهد، صفحات وب‌سایت خود را به‌طور موقت روی دستگاه کاربر ذخیره کرده و به این شکل در مراجعات بعدی به جای آن‌که صفحات از سرور اصلی بارگذاری شوند، نسخه ذخیره شده روی دستگاه کاربر به نمایش در آید. این تکنیک از آن جهت مفید است که تنها زمانی صفحه جدید از سرور اصلی بارگذاری شده و روی دستگاه کاربر به نمایش در می‌آیند که تغییری در آن به وجود آمده باشد. این مکانیزم کمک می‌کند تا درخواست‌ها سریع‌تر ارسال شده و مخاطبان دائمی سایت شما به شکل سریع‌تری به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

4. فشرده‌سازی

GZip یک برنامه کاربردی برای فشرده‌سازی فایل‌ها است. به‌کارگیری این برنامه درست همانند آن است که سایت خود را درون یک فایل فشرده قرار داشته باشید. اکثر سرورها و کلاینت‌ها از Gzip پشتیبانی می‌کنند. زمانی که یک مرورگر سازگار با GZip درخواستی را به سمت سرور ارسال می‌کند، سرور قادر است اطلاعات را فشرده کرده و در ادامه اطلاعات را برای مرورگر ارسال کند. فشرده کردن اطلاعات پیش از ارسال به شکل قابل توجهی زمان بارگذاری را کاهش می‌دهد.

5. کدها را سبک‌بندی کنید

برای کم کردن مدت زمان بارگذاری صفحات به این نکته توجه داشته باشید که تا حد امکان کدها را کوتاه کرده و خلاصه کنید. به عبارت دقیق‌تر تعداد فایل‌های HTML، CSS و جاوااسکریپت سایت خود را کم کنید. به‌طور مثال، اگر نسخه موبایلی سایت شما 5 فایل جاوااسکریپت دارد، این حرف به معنای آن است که یک مرورگر برای نمایش سایت شما باید برای دریافت هر کدام از این پنج فایل یک درخواست HTTP جداگانه را ارسال کند تا فرآیند واکشی را انجام دهد. برای پیشگیری از بروز مشکلاتی همچون بلوکه شدن و به انتظار نشستن، بهتر است پنج فایل را به شکلی خلاصه‌تر و فشرده‌تر درون یک فایل واحد قرار دهید تا تعداد درخواست‌ها به حداقل کاهش پیدا کرده و زمان بارگذاری بالاتر برود.

6. بازنگری  در Web Hosting

راهکار ساده دیگر کاهش زمان بارگذاری صفحات ارزیابی شرکتی است که خدمات هاستینگ را به شما ارائه می‌کند. بهتر است ببنید آن‌ها چه پکیجی را در اختیار شما قرار می‌دهند. هاست‌های اشتراکی فضای سرور را با ده‌ها سایت مختلف به اشتراک قرار می‌دهند که همین موضوع باعث می‌شود تا سرعت سرور به واسطه مجموع کاربران این سایت‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و کم شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟