نکاتی مهم برای مصاحبه‌های استخدامی
اگر می‌خواهید خیلی سریع استخدام شوید این 15 نکته را به‌خاطر داشته باشید
آیا عجله دارید تا سریع‌تر استخدام شوید؟ آیا شما هم احساس می‌کنید که پیدا کردن شغل مناسب کار سختی است؟ آیا ناامید شده‌اید؟ اگر چنین شرایطی را تجربه می‌کنید لازم است بدانید که مواردی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خیلی سریع استخدام شوید.

1606683296_1_0.gif

در این مقاله قصد داریم شما را با 15 نکته مهم آشنا کنیم که به‌کارجویان کمک می‌کنند تا خیلی سریع استخدام شوند. در بین این نکات مواردی وجود دارد که شاید از نظر شما خیلی ساده و پیش‌افتاده باشند اما واقعا تأثیرگذار هستند. باقی موارد هم به‌قدری مهم هستند که می‌توانند باعث موفقیت یا شکست شما در پیدا کردن کار شوند. با مطالعه این مقاله متوجه می‌شوید که در کدام قسمت‌ها اشتباه می‌کنید.

1- در جست و جوی شغل از گزینه‌های جستجوی پیشرفته استفاده کنید

شما می‌توانید با استفاده از جستجوی پیشرفته در آگهی‌های استخدام در وقت خود صرفه‌جویی کنید. تمام آگهی‌ها و سایت‌های مهم جستجوی کار مانند Ineed.com، SimplyHired.com، CareerBuilder و Monster دارای گزینه "جستجوی پیشرفته‌" هستند. کارجو می‌تواند با استفاده از کلیدواژه، مکان، عنوان شغلی، شرکت، نوع کار، تاریخ اعلان آگهی و سایر گزینه‌های موجود بهترین جستجو را داشته باشد.

2- ثبت درخواست برای هر کاری که پیدا می‌کنید ایده خوبی نیست

جستجوی خود را روی مشاغلی متمرکز کنید که تخصص آن‌را دارید. این کار باعث می‌شود تا شانس شما برای گرفتن وقت مصاحبه و در نهایت استخدام  بالا برود. ارسال رزومه‌های تصادفی فقط وقت‌تان را تلف می‌کند. قبل از این‌که دنبال کار بگردید، خوب فکر کنید و تصمیم بگیرید که دنبال چه نوع کاری هستید.

3- ارسال درخواست‌های شغلی را متوقف نکنید حتی اگر منتظر دریافت پاسخ از کارفرمایی دیگر هستید

بیشتر کارجویان پیش از این‌که موفق به‌ استخدام شوند بیشتر از 15 بار جواب "نه" می‌شنوند. از اشتباهات‌تان درس بگیرید و دائما فرم‌های استخدام را پر کنید تا سرانجام موفق به‌پیدا کردن بهترین گزینه شوید. حتی در بدترین حالت چندین پیشنهاد کار خواهید داشت که اتفاقا خیلی خوب است.

4- باید یک کاور لتر خاص و ویژه داشته باشید در غیراین‌صورت رزومه شما مورد توجه قرار نمی‌گیرد

اگر می‌خواهید برای مصاحبه استخدامی انتخاب شوید فقط چند ثانیه فرصت دارید تا مسئول استخدام یک شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهید. فردی که مسئول استخدام نیروهای جدید است دوست دارد در همان پارگراف اول از کاور لتر کارجو متوجه شود که چه کارهایی می‌توانید برای مجموعه او انجام دهید.

5- باید رزومه خوبی برای شغل موردنظر داشته باشید تا استخدام شوید

فقط کاور لتر کافی نیست. رزومه شما هم باید به‌خوبی ویرایش شده باشد و تا جایی که ممکن است به‌آن شغل نزدیک باشد. در غیر این‌صورت احتمال انتخاب شدن آن توسط سیستم‌های ردگیری درخواست کار که شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند پایین می‌آید.

6- لازم نیست تمام تجربیات خود را در رزومه بیاورید

بعضی از کارجویان تمام تجربیاتی که در طول چندین دهه کسب کرده‌اند را در رزومه می‌آورند. متأسفانه، این کار هیچ تأثیری نخواهد داشت. لازم نیست در رزومه خود کلی گویی کنید.

7- می‌توانید مواردی بیشتر از کارهای تمام وقتی که انجام داده‌اید را در رزومه بیاورید

اگر مدتی است که بیکار هستید، قاعدتا دوست ندارید تا رزومه شما خالی به‌نظر برسد. برای این‌که رزومه قوی‌تری داشته باشید می‌توانید به‌غیر از تاریخچه کارهایی که تا به‌حال کرده‌اید موارد دیگری را هم عنوان کنید.

7- می‌توانید مواردی بیشتر از کارهای تمام وقتی که انجام داده‌اید را در رزومه بیاورید

8- مانند مدیران یا افراد موفق در حوزه کاری خود لباس بپوشید

شاید فکر کنید که ظاهر اهمیتی ندارد، اما دقیقا برعکس است. چند دقیقه اول یک مصاحبه زمانی است که باید مهم‌ترین تأثیر را روی فرد مصاحبه کننده بگذارید. حتما لباسی بپوشید که کاملا مناسب نوع کار یا شرکتی که می‌خواهید در آن استخدام شوید باشد.

9- سعی کنید در مصاحبه، خودتان باشید

پاسخ‌های تمرین شده، لبخندهای مصنوعی و گفتن چیزهایی که فکر می‌کنید مصاحبه کننده می‌خواهد از شما بشنود باعث گمراه کردن آن فرد می‌شود. پس سعی کنید خودِ واقعی‌تان باشید چون کارفرما تمایل دارد تا کسی که استخدام می‌کند را بشناسد و این، همان شخصی است که روز اول کاری در شرکت حضور خواهد داشت.

10- روایت داستان در حین مصاحبه روشی فوق‌العاده برای به‌اشتراک گذاشتن تجربیات و مهارت‌های شما است

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به‌کارفرما ویژگی‌ها و خصوصیات‌تان را نشان دهید روایت داستان است. وقتی از شما سئوال می‌شود روی مهارت‌های خاص و تجربیاتی که دارید تکیه کنید. درباره مواردی که از پس آن‌ها برآمده‌اید صحبت کنید. هر چه اطلاعاتی که می‌دهید دقیق‌تر باشد، مدیر مجموعه بیشتر متوجه تخصص شما می‌شود.

11- هیچ وقت درباره کارفرمای قبلی خود بد نگویید

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که کارجویان در مصاحبه‌های خود مرتکب می‌شوند گفتن حرف‌های بد و ناخوشایند درباره کارفرما یا همکاران سابق است. اولین چیزی که به‌ذهن مصاحبه کننده خطور می‌کند آن است که وقتی از این مجموعه جدا شوید چه چیزهایی درباره آن‌ها خواهید گفت.

12- بعد از مصاحبه شغلی حتما یک پیام تشکر ارسال کنید

خیلی مهم است که بعد از مصاحبه هم‌چنان در تماس باشید. با این راه می‌توانید نشان دهید که چقدر نسبت به‌آن شغل اهمیت می‌دهید. حتی می‌توانید علایق یا نکاتی که در زمان مصاحبه فراموش کرده بودید را مطرح کنید.

13- شبکه‌سازی جزء ضروری در جستجوی موفق کار است

خیلی از فرصت‌های شغلی از طریق شبکه‌سازی به‌دست می‌آیند. این شبکه‌سازی می‌تواند فیزیکی یا آنلاین باشد. هیچ وقت نمی‌دانید که چه کسی قرار است شغل بعدی که به‌دنبال آن هستید را به‌شما معرفی کند.

14- ارجاعات نقش مهمی در استخدام شدن دارند

ارجاعات مهم هستند و کارفرمایان همیشه آن‌ها را بررسی می‌کنند. از مدیران، همکاران، مشتریان و تأمین کنندگان توصیه و پیشنهاد بگیرید، آن‌ها را در سایتی مانند لینکدین ذخیره کنید و با هر کسی که می‌توانید به‌اشتراک بگذارید.

15- ایرادی ندارد که برای یک کار بیشتر از یک‌بار درخواست بدهید

فرض کنید برای شغل رویایی‌تان درخواست داده‌اید، ولی بعد از مدتی پاسخی از آن‌ها دریافت نکردید. سپس متوجه می‌شوید که آن شرکت باز هم آگهی استخدام داده است. ایراد ندارد که دوباره درخواست بدهید ولی حتما توجه کنید که این‌بار در رزومه و کاور لتر خود مهارت‌ها و تخصصی که دارید را با نیازهای شغلی اعلان شده مطابقت دهید. علاوه بر این، سری به‌لینکدین بزنید تا ببنید کسی را می‌شناسید یا نه. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟