قصد دارید در نوروز یک گوشی در حدود یک میلیون تومان بخرید؟
راهنمای خرید: دوازده گوشی میان رده‌ برای ده منظور خاص! (قسمت دوم)
با فرا رسیدن نوروز، آدمی به تبعیت از طبیعت میل به نو شدن دارد. یکی از وسایلی که انسان هر روز ساعات زیادی را با آن سپری می‌کند، گوشی همراه است. پس عجیب نیست که حوالی نوروز تمایل بیشتری برای عوض کردن گوشی خود داشته باشید.
ما هم به همین دلیل، برای شما یک راهنمای خرید گوشی در بازه قیمتی 700 هزار تومان تا یک میلیون و دویست هزار تومان آماده کرده‌ایم و امیدواریم به دردتان بخورد.

1606683296_1_0.gif

پیش از این هم در مطالبی جداگانه به بررسی بهترین گوشی‌های بازار در رده‌های میانی و در بازه‌های قیمتی مشخص پرداخته بودیم. همانند قسمت اول، در  قسمت دوم این مطلب هم به منوال گذشته عمل خواهد شد؛ با این تفاوت که بهترین گوشی در این بازه قیمتی و با تاکید بر یک قابلیت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد. ضمنا اگر بودجه شما برای خرید گوشی کمتر از 700 هزار تومان است، می‌توانید به راهنمای خرید گوشی‌های اقتصادی برای مصارف خاص رجوع کنید

خوش‌دست‌ترین گوشی:

هوآوی پی اسمارت

با قیمتی در حدود 1.0 میلیون تومان

huawei p smart

هوآوی در انتهای سال 2017 با معرفی چندین گوشی میان رده با قیمت‌های مناسب و امکانات فراوان، به خوبی بر بازار میان‌رده‌های جهان مسلط شد. یکی از این گوشی‌ها، P Smart بود. این گوشی خوش‌ساخت با طراحی کشیده، حاشیه ناچیز و دوربین دوگانه، جایگاه ویژه‌ای میان گوشی‌های میان رده زیر یک میلیون تومانی دارد. البته اطمینان داریم که به زودی شرکت‌های دیگری هم این موارد را وارد گوشی‌های ارزان‌تر خود خواهند کرد؛ اما ایمان داریم که این اتفاق تا نوروز نخواهد افتاد و هیچ گوشی مطرح دیگری با چنین امکانات و قیمتی وارد بازار ایران نخواهد شد. هواوی پی اسمارت از تراشه Kirin 659 بهره می‌برد و در کنار آن 3 یا 4 گیگابایت رم دارد. این تراشه قدرتمند توانایی اجرای قابل قبول سنگین‌ترین بازی‌های بازار را به کاربر می‌دهد و می‌تواند چندین اپ را به صورت همزمان اجرا کند. دوربین دوگانه این گوشی از دو سنسور تشکیل شده است: یک سنسور 13 و یک سنسور 2 مگاپیکسلی. مانند سایر میان‌رده‌های هوآوی، این گوشی هم می‌تواند با افکت Bokeh عکاسی کند؛ پرتره بگیرد و پشت سوژه‌ها را تار کند تا عکس زیباتر ثبت شود. نمایشگر 5.6 اینچی این گوشی با داشتن رزولوشن Full HD+ و نسبت 2 به 1 طول به عرض، باعث شده است این گوشی بهتر از اکثر گوشی‌های میان‌رده در دست کاربر قرار بگیرد. این گوشی به یک باتری 3000 میلی آمپری، 32 گیگابایت حافظه داخلی و اندروید 8.0، یکی از بهترین گزینه‌های یک میلیون تومانی بازار به حساب می‌آید.

بهترین طراحی:

بلکبری پریو

با قیمتی در حدود 1.1 میلیون تومان

priv

هرچند این گوشی کمی قدیمی شده است و بلکبری دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کند، اما مگر می‌شود منکر زیبایی و طراحی خاص این شاهکار شد؟ گوشی BlackBerry Priv تنها یک گوشی زیبا نیست؛ بلکه از لحاظ سخت افزار و امکانات نیز هنوز یک گوشی قدرتمند به حساب می‌آید. در دنیایی که مدام به سمت کاهش حاشیه‌ها پیش می‌رود و تمام گوشی‌ها در حال شبیه شدن به یکدیگرند، داشتن یک گوشی متفاوت و باشکوه احساس متفاوتی دارد. پریو با طراحی کشویی، نمایشگر 5.4 اینچی با رزولوشن Quad HD رزولوشن فوق العاده 540 پیکسل بر هر اینچ را به همراه دارد. کیبورد فیزیکی این گوشی مهم‌ترین شاخصه آن است؛ اما در کنار صفحه کلید فیزیکی، قابلیت‌های دیگر پریو هم شایان توجه هستند. برای مثال، می‌توان به دوربین 18 مگاپیکسلی با لنز اشنایدر کروزناخ، تراشه Snapdragon 808 در کنار 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم اشاره کرد. این گوشی همچنین به قابلیت فیلمبرداری 4K و یک باتری 3410 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع هم مجهز است. البته اگر کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید نسخه مجهز به شارژ بی‌سیم این گوشی را هم تهیه کنید. 

پس از کنار این گوشی به راحتی عبور نکنید و خیلی از دوربین 2 مگاپیکسلی سلفی آن دلسرد نشوید.

حمایت از تولید داخلی با خرید

GLX Aria

با قیمتی در حدود 1.0 میلیون تومان

گوشی ایرانی آریا

حالا که قصد خرید یک گوشی یک میلیون تومانی داریم، چرا آریا را نخریم تا به تولید و اقتصاد کشورمان هم کمکی کرده باشیم و باعث تامین عیدی یکی از کارکنان این شرکت‌ها نشده باشیم؟! آریا هم به واقع یک گزینه قابل قبول در این رده قیمتی است و ارزش خرید نسبتا بالایی دارد. این گوشی با نمایشگر 5.5 اینچی LCD و با رزولوشن Full HD می‌تواند جزئیات تصاویر را به خوبی به نمایش بگذارد. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هم برای بیش از یک روز استفاده نیمه سنگین کافی است. دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی این گوشی در شرایط نوری مناسب می‌توانند عکس‌های خوبی ثبت کنند و رضایت شما را در پی خواهند داشت. نکته جالب دیگری که در این گوشی وجود دارد، استفاده آن از اندروید 7.0 است که همانطور که دیدید، در بسیاری از گوشی‌های دیگر این فهرست در دسترس نیست. تراشه به کار رفته روی این گوشی MT6755M ساخت شرکت مدیاتک است و در کنار آن 4 گیگابایت حافظه رم هم وجود دارد. با این حساب، می‌توانید برای اجرای بازی‌های سبک تا نیمه سنگین روی این گوشی حساب کنید.

گوشی مناسب عکاسی:

شیائومی می A1 

با قیمتی در حدود 1.0 میلیون تومان

شیائومی Mi a1

یکی از بهترین میان‌ رده‌های فعلی بازار بدون شک Xiaomi Mi A1 است. این گوشی از یک دوربین دوگانه با دو سنسور 12 مگاپیکسلی به صورت تله واید بهره می‌برد. به لطف این نوع چینش، کاربر هنگام عکاسی با دوربین این گوشی، به قابلیت زوم اپتیکال بدون افت کیفیت دسترسی دارد و می‌تواند پرتره‌هایی بسیار جذاب و حرفه‌ای ثبت کند. اجازه بدهید خلاصه بگوییم: دوربین این گوشی مکانیزمی شبیه به آیفون 7 پلاس دارد! اما دوربین تنها نکته مثبت این گوشی نیست. بهره گیری از Android One، تراشه Snapdragon 625 و 4 گیگابایت رم در کنار 32 گیگابایت حافظه داخلی، این گوشی را به یک گزینه توانمند در بخش اجرای اپ‌ها و بازی‌های سنگین بدل کرده است. باتری 3080 میلی آمپر ساعتی این گوشی برای یک روز استفاده معمول کفایت می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تعداد زیادی عکس ثبت کنید. نمایشگر 5.5 اینچی این گوشی با داشتن رزولوشن Full HD، تراکم پیکسلی 403 پیکسل بر هر اینچ را به همراه دارد و روشنایی مناسب آن برای کار کردن زیر آفتاب مستقیم هم کافی است. این گوشی با اندروید 7.0، قابلیت ارتقا به اندروید 8.0 (و احتمالا 9.0)، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری 4K روانه بازار شده است.

گوشی مناسب سلفی:

شیائومی ردمی نوت 5A

پرایم با قیمتی در حدود 750 هزار تومان

xiaomi redmi note 5a

باز هم شیائومی! این گوشی سبک با ظاهر ساده‌ای که دارد، هرکسی را به یاد برادر کوچکتر خود یعنی Redmi 5A می‌اندازد؛ اما این گوشی در باطن کاملا برتر از برادر کوچکتر خود است. داشتن حسگر اثر انگشت شاید مشهودترین تفاوت این دو گوشی باشد؛ اما باید بدانید که این گوشی ارزان با همین ظاهر معمولی، یک دوربین 13 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دارد. ما می‌توانستیم HTC U Play را به عنوان گوشی مخصوص عاشقان سلفی معرفی کنیم؛ اما اگر کسی تنها خواهان ثبت سلفی باشد، این گوشی در این زمینه عملکردی تقریبا مشابه ارائه می‌کند. تراشه به کار رفته روی این گوشی از نوع Snapdragon 435 است و در کنار آن 32 گیگابایت حافظه داخی و 3 گیگابایت رم وجود دارد تا این گوشی را برای اجرای بازی‌های سبک تا نیمه سنگین همراهی کند. باتری مورد استفاده روی این گوشی دارای ظرفیت 3080 میلی آمپر ساعتی است و به صورت پیشفرض از اندروید 7.0 بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی 5.5 اینچی است و داشتن رزولوشن HD روی آن ممکن است شما را ناامید کند؛ اما تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر هر اینچی آنقدرها هم فاجعه نیست.

همه کاره:

ایسوس زنفون 4 مکس ZC554KL

با قیمتی در حدود 1.0 میلیون تومان

asusu zenfone 4 max

هرچند پیدا کردن این گوشی در بازار کمی سخت است، اما اگر پیدایش کردید، دیگر گمش نکنید. این گوشی با یک نمایشگر 5.5 اینچی HD و تراکم پیکسلی 267 پیکسل بر هر اینچ شاید بهترین نمایشگر را در بین گوشی‌های میلیون تومانی نداشته باشد؛ اما نیاز شما را برطرف می‌کند. دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی این گوشی هم برای ثبت عکس‌هایی با افکت Bokeh عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهند. تراشه به کار رفته روی این گوشی، تراشه کم مصرف Snapdragon 430 است و در کنار آن 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. با این تراشه می‌توانید به راحتی بازی‌های سبک و نیمه سنگین را اجرا کنید. در کنار تمام این موارد که معمولی و حتی ضعیف به نظر می‌رسیدند، این گوشی دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند برای دو روز استفاده عادی هم شما را همراهی کند. این گوشی همچنین با یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و اندروید 7.0 روانه بازار شده است.

 

شما از گوشی خود چه استفاده ویژه‌ای می‌کنید؟ با ما در میان بگذارید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟