6 گوشی برتر برای عکاسی
معرفی بهترین گوشی‌های با دوربین قدرت‌مند و مناسب برای عکاسی
برخی ویژگی‌ها مانند، کیفیت دوربین از همان ابتدا برای خریداران گوشی حائز اهمیت بود و توجه ویژه‌ای به آن داشتند. فرقی نمی‌کند شما گوشی میان رده بخرید یا بالا رده، در هر صورت می‌توانید با کمی گشت و گذار بهترین گوشی‌ها از نظر دوربین و مناسب برای عکاسی (در محدوده بودجه خود) حال حاضر بازار جهانی و ایران را پیدا کنید. برای داشتن یک گوشی با دوربین خوب همیشه هم نیاز نیست به گوشی‌های بالا رده پناه ببرید، بسیاری اوقات گوشی های میان رده هم دوربین‌های بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در ادامه این مطلب بهترین گوشی‌ ها برای عکاسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

1606683296_1_0.gif

بهترین گوشی‌‌ ها برای عکاسی

  • گوشی Galaxy A51
  • گوشی Nokia TA-1196
  • گوشی Huawei P40 Pro
  • گوشی Galaxy S20 Ultra
  • گوشی Redmi Note 8 Pro
  • گوشی Xiaomi Mi10 Ultra

خرید بهترین گوشی برای عکاسی سخت است چون اکثر گوشی ‌های میان‌رده دارای لنز با کیفیت و امکانات متفاوت هستند که انتخاب بهترین گوشی عکاسی از میان آن‌ها زمانبر است و  از طرفی باید شناخت کافی از بهترین دوربین عکاسی گوشی را داشته باشید.

بهترین از قبل از خرید بهترین گوشی برای عکاسی ملاک یک دوربین خوب را بررسی کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

دوربین اصلی ( دوربین پشت)

در دوربین قسمت پشتی گوشی ‌های جدید از چند لنز استفاده شده که هرکدام کاربرد مخصوص به خود را دارند و انتخاب لنز اصلی مشکل‌ةر است،‌ پس باید تمامی لنزها در پشت گوشی را بررسی کنید.

لنزهای استفاده شده در پشت گوشی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. لنزهای عریض و فوق‌عریض
  2.  لنزهای تله فوتو
  3. لنزهای ToF

دوربین‌های عریض و فوق عریض

  • لنزهای عریض یا واید، لنز مرکزی است که با استفاده از آن می‌توانید عکس‌ها را با زاویه دید بیشتری ثبت کنید و اشیا و محیط به خوبی در تصویر ثبت خواهند شد.
  • لنزهای فوق عریض همانند لنزهای عریض عمل می‌کنند که در اصطلاح به آن‌ الترا واید گفته می‌شود که استفاده از این لنزها در گوشی ‌ها پیشرفت قابل توجهی بود. با استفاده از لنزهای الترا واید می‌توانید عکس‌های فوق عریض‌تر با زاویه دید بیشتر ثبت کنید که چشم انسان قادر به ثبت چنین زاویه‌ای نیست.
  • گوشی‌ های میان‌رده تولید شده از سال 2019 به بعد اکثرا به لنزهای عریض و فوق عریض مجهز هستند.

دوربین های تله فوتو

  • این نوع دوربین‌های برای ثبت تصاویری است که سوژه از ما دور هست و همان قابلیت زوم کردن است اما دوربین‌های تله فوتو این کار را با کیفیت بهتری انجام می‌دهند.

 دوربین TOF

  • این مدل لنزها از یک لیزر کوچک برای روشن کردن نور مادون قرمز بهره می‌برند که نور ایجاد شده از مادون قرمز باعث می‌شود اطلاعات هرچیزی که در برابر سنسور دوربین قرار دارد را دوباره به دوربین باز گردد. دوربین TOF از سنسور بهره می‌برد که نور یکنواخت را برای روشن کردن محیط اطراف خود استفاده می‌کند و از همه پیکسل‌های تصویر برای عکس گرفتن بهتر استفاده می‌کند. این نوع لنز باعث می‌شود سوژه شما در تصویر برجسته‌ةر شود و محیط پشت آن عمیق‌تر شود.

گوشی Galaxy A51

گوشی سامسونگ گلکسی A51 یکی از گوشی‌ های محبوب میان‌رده سامسونگ است که در آن کیفیت دوربین بهبود یافته جزو بهترین گوشی ‌ها برای عکاسی در میان‌رده‌ها است.

گلکسی A51 در قسمت پشتی از دوربین چهارگانه بهره می‌برد که در نسخه‌ی قدیمی یعنی A50 از دوربین سه گانه استفاده شده بود. حسگر دوربین اصلی به لنز 48 مگاپیکسل و حسگر دوربین التراواید به لنز 12 مگاپیکسلی مجهز شده که نسبت به نسل قدیمی خود پیشرفت قابل توجهی داشته است. در کنار این‌ها ماژول سوم از یک حسگر 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد که برای عکاسی پرتره به کمک شما می‌آید و با تشخیص عمق میدان در تصویر عکس‌های پرتره جذابی را برای شما ثبت می‌کند،‌ همچنین در ماژول چهارم از حسگر 5 مگاپیکسلی استفاده شده که مخصوص عکاسی ماکرو است و برای عکاسی از سوژه در  فاصله کم و نشان دادن جزییات مناسب است.

در قسمت سلفی این گوشی از دوربین 32 مگاپیکسلی با لنز F/2.2 استفاده شده که تصاویری با وضوح 12 مگاپیکسل ثبت می‌کند و گستره‌ی دینامیکی مناسبی را در عکس‌های ثبت شده می‌توان دید.

اپلیکیشن دوربین استفاده در گوشی گلکسی A51 مانند سایر گوشی‌ ها است که علاوه‌بر دوربین‌های الترا، التراواید و ماکرو هنگام استفاده از دوربین با گزینه More روبرو خواهید شد که امکانات زیررا در اختیار شما قرار می دهد:

  • Panorama: برای ثبت‌های عکس‌های فوق عریض
  • Macro: برای ثبت عکس‌های در 3 الی 5 سانتی‌متر
  • Pro: حالت عکاسی حرفه‌ای که با تنظیم المان‌های دوربین مانند ISO، میزان نوردهی و.. عکاسی حرفه‌ای کنید
  • Night: برای عکاسی در محیط‌های تاریک
  • Super Slow-Mo: امکان فیلم‌برداری فوق آهسته یا سوپراسلوموشن 960 فریم بر ثانیه را در اختیار شما قرار می دهد
  • Slow Motion: فیلم‌برداری آهسته
  • Hyperlapse: امکان ضبط تصاویر هایپرلپس

گوشی Nokia TA-1196

  • از زمان عرضه گوشی ‌های اندرویدی نوکیا تقریبا سه می‌گذرد و نوکیا به خوبی توانسته جایگاه خود را در بازار موبایل محکم کند. گوشی ‌های نوکیا از زمان انتشار گوشی ‌هایی با سیستم عامل جاوا از کیفیت دوربین خوبی برخوردار بودند که سری اندرویدی گوشی‌ های نوکیا از این قاعده مستثنی و در ادامه به بررسی یکی از بهترین گوشی‌ های برای عکاسی نوکیا می‌پردازیم.
  • گوشی نوکیا TA از سه دوربین بهره می‌برد که در قسمت دوربین اصلی حسگر 48 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار و لنز F/1.8 است که در بالا سمت چپ قرار دارد. در کنار دوربین اصلی یک دوربین 8 مگاپیکسلی واید با لنز F/2.2 را مشاهده می‌کنیم و خبری از دوربین الترا واید نیست. در قسمت پایین دوربین اصلی یک حسگر 5 مگاپیکسلی برای تصویربرداری پرتره درنظر گرفته شده است.وضوح پیش‌فرض دوربین اصلی 12 مگاپیکسل است که سایر گوشی ‌های 48 مگاپیکسلی بازار با همین وضوح تصویر برداری می‌کنند.
  • در قسمت جلویی گوشی دوربین سلفی از حسگر 20 مگاپیکسلی استفاده شده که وضوح‌ پیش‌فرض در نسبت 4:3 روی 5 مگاپیکسل است که تصاویر مناسبی در نور کافی ثبت می‌کند، اما در محیط‌های کم نور نباید انتظار تصاویر عالی را داشته باشید.
  • به طور خلاصه گوشی نوکیا TA-1196 یکی ارزان‌ترین گوشی ‌های میان‌رده بازار است که در لیست بهترین گوشی ‌ها برای عکاسی قرار گرفته است و برای افرادی که بودجه زیادی برای خرید گوشی ندارید و بالا بودن کیفیت دوربین برایشان اهمیت دارد گوشی نوکیای TA-1196 مناسب است.

گوشی Huawei P40 Pro

هواوی با تولید گوشی ‌های سری p تمرکز ویژه‌ای برروی دوربین عکاسی و فیلم‌برداری گذاشت. گوشی P40 هواوی با بهره‌گیری از 5 ماژول مختلف جزو بهترین گوشی‌ ها برای عکاسی است که به بررسی دوربین آن می‌پردازیم.

در قسمت ظاهری گوشی P40 PRO همانند نسل گذشته تغییراتی ایجاد نشده اما نسبت نسل‌های قدیمی ماژول‌های بکاررفته ارتقا یافته‌اند. در قسمت پشتی شاهد دوربین واید 50 مگاپیکسلی، دوربین التراواید 40 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی و دوربین سه بعدی TOF هستیم.

از یک گوشی  پرچم‌دار انتظار می‌رود قابلیت‌های نرم‌افزاری جذابی را در نرم‌افزار دوربین داشته باشد که در گوشی هواوی P40 Pro می‌توان این قابلیت‌ها را دید،‌ حالت‌های موجود در قسمت دوربین به شرح زیر هستند:

  • Portrait: عکاسی پرتره
  • Apperture: عکاسی با افکت بوکه
  • Night: عکاسی در محیط‌های کم نور با امکان کنترل سرعت شاتر و میزان ISO
  • Pro: عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای با امکان تنظیم دستی پارامترهای دوربین

از دیگر قابلیت‌های دوربین گوشی هواوی P40 Pro می‌توان به فیلمبردای آهسته ( slow-mo ) با نرخ 960 فریم بر ثانیه، عکاسی مونوکروم ( balck & white )، AR Lens (افکت‌های واقعیت افزوده)،‌ عکاسی HDR، عکاسی زیر آب و... اشاره کرد که قابلیت‌های دوربین پرچم‌دار را به صورت کامل دارد و یکی از بهترین گوشی ‌ها برای عکاسی محسوب می‌شود.

دوربین گوشی هواوی P40 Pro از تکنولوژی هوش مصنوعی Master AL بهره می‌برد که توانایی شناسایی بیش از 1500 صحنه متفاوت و تنظیم خودکار پارامترهای دوربین را دارد، قابلیت هوش مصنوعی را می‌توانید به صورت دلخواه کنترل کنید و درصورت نیاز آن را فعال یا غیرفعال کنید.

در قسمت سلفی گوشی P40 Pro هواوی از حسگر 32 مگاپیکسلی با لنز 26 میلی‌متری و دیافراگم f/2.2 استفاده شده، گوشی p40 pro  اولین پرچم‌داری هواوی است که در دوربین سلفی از حالت فوکوس خودکار بهره می‌برد و همچنین دارای ماژول سه بعدی IR TOF است که وظیفه هویت سنجی سوژه و تفکیک آن پس‌زمینه را دارد.

گوشی Galaxy S20 Ultra

  • دوربین گوشی ‌های سامسونگ هر ساله با معرفی پرچم داران خود مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد که امسال با تولید گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 الترا شاهد توجه دوچندان کاربران به این گوشی بودیم.
  • پرچم‌دار سامسونگ دارای یک دوربین چندگانه قدرتمند است که قادر به ثبت عکس‌های 108 مگاپیکسلی است. از دیگر قابلیت‌های قدرتمند این گوشی پرچم‌دار مجهز بودن به لنز پریسکوپ است که این لنز بزرگنمایی هیبرید 10 برابری و بزرگنمایی دیجیتالی 100 برابری را به ارمغان می‌آورد که در تاریخ تولید گوشی ‌ها این قابلیت کم‌نظیر بوده، یکی از دیگر قابلیت‌های دوربین این گوشی قدرتمند امکان فیلم‌بردای 8K است که مناسب ساخت تیزرهای تبلیغاتی بوده و خیلی از فیلم‌برداران از خرید دوربین بی‌نیاز کرده است.
  • گوشی سامسنگ گلکسی اس 20 الترا مجهز به دوربین چهارگانه است که عبارت‌اند از: سنسور 108 مگاپیکسلی با لنزی دارای گشودگی درچه دیافراگم F/1.8، سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز پیروسکوپی دارای گشودگی دیافراگم F/3.6 با قابلیت زوم هیبرید 10 برابری، سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز التراواید دارای گشودگی دیافراگم F/2.2 و سنسور TOF است.
  • سامسونگ در طراحی دوربین سلفی گوشی گلکسی اس 20 التر بی‌نظیر عمل کرده و برای اولین بار در دنیای موبایل شاهد استفاده از سنسور 40 مگاپیکسلی در دوربین سلفی هستیم. اندازه پیکسل‌های مجازی این دوربین برابر 1.4 میکرومتر بوده و شکی نیست که گلکسی اس 20 الترا یکی از بهترین گوشی ‌ها برای عکاسی است.

گوشی Redmi Note 8 Pro

  • در میان گوشی ‌های میان‌رده شیاومی اگر بخواهیم بهترین گوشی برای عکاسی را انتخاب کنیم به ردمی نوت 8 شیاومی می‌رسیم که یک گوشی خوش قیمت با مشخصات سخت افزاری و دوربین قدرتمند در بازار عرضه شده است.
  • شیاومی در قسمت پشتی این گوشی از دوربین چهارگانه قدرتمند استفاده کرده که شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی، یک سنسور 8 مگاپیکسلی التراواید و دو سنسور 2 مگاپیکسلی که یکی برای عکاسی ماکرو و دیگری برای تشخیص عمق سوژه و ثبت تصاویر بوکه است.
  • این گوشی میان‌رده در بخش عکاسی امتیاز 87 و در بخش فیلم‌برداری امتیاز 78 را کسب کرده که برای یک گوشی میان‌رده در این بازه قیمتی امتیاز مناسبی است.
  • از نکات مثبت دوربین گوشی نوت هشت پرو می‌توان به فوکوس خودکار قوی و تشخیص دقیق مرز میان سوژه و از پس‌زمینه اشاره کرد.
  • همانطور که گفتیم ردمی نوت 8 پرو یک گوشی میان‌رده است و از گوشی میان‌رده نباید تصاویر خارق‌العاده داشت از نکات منفی دوربین این گوشی می‌توان به پایین بودن دینامیک رنج تصاویر، فوکوس خودکار آرام، پایین بود کیفیت در تصاویر در محیط‌های کم نور و همچنین رضایت‌بخش نبودن تصاویر در حالت زوم دوربین اشاره کرد. اما با وجود این ایرادات گوشی نوت 8 شیاومی یک گوشی مناسب برای عکاسی در رده بندی میان‌رده‌ها است که برای افرادی که بودجه زیادی ندارند و کیفیت دوربین گوشی برایشان مهم است پیشنهاد می‌شود.

گوشی شیاومی Mi10 Ultra

  • گوشی می 10 الترا یکی از پرچم‌داران جدید کمپانی شیاومی است که درسال 2020 عرضه شد و با مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند و دوربین با کیفیت جزو یکی از بهترین گوشی‌ ها برای عکاسی است.
  • این گوشی از دوربین چهارگانه قدرتمند بهره می‌برد که عبارت‌اند از سنسور کوادبایر 48 مگاپیکسلی با لنز 25 میلی‌متر و دیافراگم f/1.85، سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسل لنز 50 میلی‌متر با گشودگی دیافراگم f/2، سنسور تله فتوتو 48 مگاپیکسل لنز 120 میلی متر( 5 برابر نوری) با دیافراگم f/4.1 و لنز فوق عریض 20 مگاپیکسل لنز 12 میلی متر با دیافراگم f/2.2 که در کنار این‌ها فلاش دوتایی و سنسور دمای رنگ چند طیفی دیده می‌شود.
  • گوشی Mi 10 Ultra به لطف یک دامنه بسیار گسترده در کلیه شرایط بهترین نتیجه را در معرض نمایش قرار می‌دهد. جزییات خوب حتی در زمینه‌های برجسته و سایه‌ای و پرکنتراست به چشم می‌خورد و در محیط‌هایی با نور کم نسبت به رقبای خود بسیار خوب عمل کرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟