بدن انسان تبدیل به نیروگاه برق می‌شود
نانوژنراتورهای آینده از جریان خون بدن برق تولید می‌کنند
هزاران سال است که انسان از جریان آب، برق تولید می‌کند، اما کوچک کردن این مفهوم به‌اندازه‌ای که بتواند رگ‌های ما را به نیروگاه‌های کوچک برق تبدیل کند شگفت‌انگیز و حیرت‌آور است. یک تیم از محققان چینی یک نانوژنراتور بسیار ریز ساخته‌اند که از همان سیستم نیروگاه‌های بزرگ برق استفاده می‌کند. این نانوژنراتور قادر است با قرار گرفتن داخل رگ بدن انسان از جریان خون، الکتریسیته تولید کند.

1606683296_1_0.gif

در سال 2011، محققان سوییسی توربین‌های بسیار ریزی ساختند که با قرار گرفتن در داخل سرخ‌رگ بدن انسان می‌توانست از خونی که وارد آن می‌شود مقدار بسیار کمی الکتریسیته تولید کنند. البته، بعدا مشخص شد که این توربین‌ها باعث شکل‌گیری لخته‌های کشنده خون می‌شوند، به‌همین دلیل، خیلی زود پروژه آن متوقف شد.

اما حالا، محققان دانشگاه فودان نوعی دستگاه جدید تولید الکتریسیته ساخته‌اند که از شبکه‌ای از نانولوله‌های کربن که به‌دور یک هسته پلیمری پیچیده شده‌اند استفاده می‌کند. انرژی به‌دست آمده توسط نانوژنراتور مایعی که به شکل فیبر است (FFNG) تولید می‌شود.

مطلب پیشنهادی

مینی‌یخچال پاناسونیک در هر جای خانه برای شما نوشیدنی سرو می‌کند + ویدیو
یکی دیگر از ایده‌های ناب و جالب از پاناسونیک در نمایشگاه ایفا 2017

به‌گفته دانشمندان "الکتریسیته تولید شده از حرکت FFNG به‌دست می‌آید. در این حالت، دو لایه الکتریکی در اطراف فیبر ساخته می‌شود و سپس، خون با منحرف کردن توزیع بار متقارن موجب تولید الکتریسیته در طول مسیر می‌شود."

مشخص نیست که دقیقا چه مقدار انرژی توسط این دستگاه تولید می‌شود، اما دانشمندان می‌گویند مقدار تولید شده در مقایسه با سایر دستگاه‌های ریزی که برای همین منظور ساخته شده‌اند بسیار بیشتر است. این فناوری هم‌چنان در مراحل اولیه تحقیق قرار دارد، اما به‌گفته محققان آزمایش‌های صورت گرفته بر روی قورباغه موفق بوده است و می‌توان امیدوار به استفاده از آن در بدن انسان در آینده نزدیک بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟