هوشمند، همه‌کاره و تعاملی
11/06/1396 - 20:01
سونی با اسپیکر هوشمند خود به میدان رقابت اسپیکرهای هوشمند وارد شد
سونی در جریان کنفرانس خبری ایفا 2017 خود به طور کوتاه به اسپیکر هوشمندی که طراحی کرده و به گوگل اسیستنت تجهیز شده است اشاره داشت. سونی اکنون به‌طور رسمی از اسپیکر هوشمند خود موسوم به LF-S50G رونمایی کرد.

1606683296_1_0.gif

اگر به اسپیکر هوشمند سونی نگاه کنید، در ابتدا ممکن است آن‌را با هوم‌پاد اپل اشتباه بگیرید! اما اسپیکر هوشمند سونی به دستیار صوتی گوگل تجهیز شده است. در حالی که بخش عمده‌ای از بازار در اختیار اسپیکرهای هوشمند قرار دارند اما سونی می‌گوید، محصول این شرکت از نمونه‌های مشابه بهتر است، به واسطه آن‌که کیفیت صدای خروجی آن با رقبا قابل قیاس نیست! سونی در طراحی این اسپیکر هوشمند از بلندگوهای مختلفی همچون ساب‌ووفر برای خروجی صدای باس و همچنین یک دیفیوزر دو مرحله‌ای برای آن‌که بتوان اصوات را در همه جهات منتشر کرد استفاده کرده است. نکته شاخص اسپیکر سونی در تعامل آن با گوشی‌های هوشمند است.

 به گونه‌ای که به کاربر اجازه می‌دهد از طریق بلوتوث، NFC و وای‌فای آن‌را به گوشی هوشمند متصل کند. این اسپیکر کاملا تعاملی بوده و قادر است با اسپیکرهای هم‌نوع خود ارتباط برقرار کند. در نتیجه ضمن پخش موسیقی یا اصوات دیگر می‌تواند اطلاعات روزمره را در اختیار کاربر قرار دهد. اما بارز‌ترین ویژگی اسپیکر هوشمند سونی در ارتباط با تشخیص ژست‌های حرکتی است که به این گوشی اجازه می‌دهد پخش موسیقی یا کم و زیاد کردن صدا را متناسب با ژست‌های حرکتی تنظیم کند.

زمانی که نمی‌توانید از طریق فرمان‌های صوتی با این اسپیکر به تعامل بپردازید ژست‌های حرکتی واقعا راهگشا هستند. قرار است اسپیکر فوق به قیمت 199.99 دلار در ماه اکتبر به دست خریداران برسد. گوگل در ماه می کیت دستیار صوتی خود را در اختیار تولیدکنندگان اسپیکرهای هوشمند قرار داد. به نظر می‌رسد در نمایشگاه امسال باید شاهد حضور اسپیکرهای هوشمند مختلفی باشیم. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟