هوشمندسازی خانه‌ها
اگر دل‌تان خانه هوشمند می‌خواهد؛ این گجت‌ها را بخرید!
با خرید چند گجت می‌توانید خانه‌های ساده و سنتی خود را به یک خانه هوشمند تبدیل کنید و نیازی نیست یک خانه از ابتدا بسازید یا هزینه زیادی برای خرید خانه هوشمند بپردازید. در مطالب زیر برخی از گجت‌های مفید و کاربردی خانه‌های هوشمند را معرفی کردیم:

1606683296_1_0.gif

پیش از رفتن به خانه جدید؛ این ۵ گجت را بخرید!

زمانی بود که تلفن‎های همراه تنها نقش یک تلفن همراه را بازی می‎کردند، اما حالا جریان فرق کرده است. امروز دیگر مردم از تلفن خود تنها برای صحبت کردن و ارسال پیامک استفاده نمی‎کنند و واژه هوشمند برای تلفن‎های همراه کاملا مصداق پیدا کرده و تقريبا می‎توان هر کاری را با آن انجام داد.

تماشا کنید: این مگاسنسور تمام اتفاقات داخل خانه‌ را زیر نظر دارد

راه‌های مختلفی برای ساخت شبکه IoT و خانه‌های هوشمند وجود دارد که شاید پیاده‌سازی آن‌ها کار ساده‌ای نباشد. اما محققان موفق به ساخت سنسوری شده‌اند که با اتصال به پریز برق تمام رویدادهای داخل خانه را ردگیری می‌کند. به کمک این سنسور می‌توان به سادگی دستگاه‌های متصل به هم را برای تشکیل شبکه اینترنت اشیا استفاده کرد.

ریموتی که تمام دستگاه‌های هوشمند خانه را روشن می‌کند

شرکتی به‌نام سون هاگز (Sevenhugs) با محصول خود به‌نام ریموت هوشمند (Smart Remote). جدا از نام چیزی که بیشتر از هر مورد دیگری جلب توجه کرد نزدیک بودن آن به آی‌فون از نظر طرح و مدل بود.

با این گجت‌های هوشمند بهتر بخوابید

اگر قصد دارید به عادت درست خوابیدن برگردید، به شما توصیه می‎کنیم نگاهی به یکی از آخرین فناوری‎هایی که می‎تواند در این زمينه به شما کمک کند، بیاندازید.

با یک دکمه تمام خانه هوشمند را کنترل کنید!

خانه‌های هوشمند همیشه هم نباید خیلی پیچیده و عجیب باشند. با این‌که زمانی تصور می‌شد اسمارت‌فون می‌تواند هابی باشد که تمام دستگاه‌های هوشمند داخل خانه را کنترل کند؛ اما آمازون اکو با الکسا نشان داد فرامین صوتی می‌تواند کاربرد بیشتر و تأثیر بهتری داشته باشد.

با این سیستم جدید امنیت خانه‌تان را بالا ببرید + ویدیو

برخی از ایده‌هایی که در دنیای فناوری مطرح می‌شود به‌قدری امروزی و نو هستند گویی‌که از درون این ساختار محبوب متولد شده‌اند. ولی برخی از این ایده‌ها به ما حس زندگی در آینده را می‌دهند. به‌نظر شما نخستین سنسور هوشمند دنیا و سیستم امنیت خانه بر مبنای دِرون در کدام یک از این دو دسته قرار می‌گیرند؟

سیستم هشداردهنده تشخیص دود مناسب هر خانه‌ای + عکس

مردم شرکت Netatmo را بیشتر با محصولات امنیتی خانگی مجهز به هوش مصنوعی می‎شناسند که با دوربين‎های امنیتی خود سارقان را شناسایی می‎کند، اما در نمايشگاه CES امسال محصولات جدید دیگری از این شرکت معرفی شد که در صدر آنها آژیر و هشداردهنده دود هوشمند این شرکت قرار دارد. 

12 گجتی که خانه را هوشمندتر می‌کنند

امروزه وسایل و تجهیزات هوشمند بسیاری تولید شده که زندگی در منزل را از جهات متفاوتی، متحول کرده است. تمام وسایل از جمله، ترموستات‌های هوشمند، سیستم‌های امنیتی و حتی ماشین لباس‌شویی به صورت خودکار و با هم کار می‌کنند تا زندگی ما را بیش از پیش به سمت دیجیتالی شدن پیش ببرند.

گوگل هوم دستور طبخ غذا را برای شما می‌خواند

شرکت گوگل روی دستیار خانگی و اسپیکر هوشمند خود موسوم به گوگل هوم سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده و به طور مرتب ویژگی‌های مختلفی را به این گجت هوشمند اضافه می‌کند.

جزییات بیشتری درباره سیستم مش وای‌فای سامسونگ منتشر شد

شرکت سامسونگ در ماه مارس گذشته از سیستم مش وای‌فای خود به نام Connect Home Smart WiFi System رونمایی کرد. اکنون جزییات بیشتری درباره این سیستم هوشمند مدیریت گجت‌های داخل خانه منتشر شده است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟