بیشتر از 70 هزار دستگاه آندرویدی در سراسر دنیا به وایرایکس آلوده شدند
گوگل 300 اپ آندرویدی را به‌دلیل حملات DDoS حذف کرد
اگر به‌تازگی برنامه کنترل حافظه یا پخش کننده ویدیو برای دستگاه آندرویدی خود دانلود کردید ولی حالا آن‌را نمی‌بینید اصلا نگران نشوید: این حذف اپلیکیشن برای مراقبت از شماست.

1606683296_1_0.gif

گوگل حدود 300 اپلیکیشن را از پلی استور حذف کرد. این اپلیکیشن‌های مخرب خود را در لباس برنامه‌های قانونی و مشروع جا زده بودند. در واقع، این برنامه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند گوشی کاربران را های‌جک یا سرقت کنند. سپس، از همین دستگاه‌ها برای حملات DDoS بات‌نت استفاده می‌شود.

یکی از بات‌نت‌ها "وایرایکس" (WireX) بود که در تاریخ 17 ماه جاری میلادی با افزایش ترافیک روی شبکه از روی دستگاه‌هایی که به‌تصرف خود در آورده بود چندین سرویس‌دهنده محتوا و شبکه‌های ارسال سفارش کالا را از کار انداخت. گفته می‌شود این بات‌نت از 2 آگوست فعال است. در برخی موارد مشاهده شده که از وایرایکس به‌عنوان یک باج‌افزار استفاده شده و از قربانیان درخواست پول شده است.

مطلب پیشنهادی

دو باج‌افزار قدرتمند بازگشته‌اند
کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند:

اولین شبکه‌ای که مورد هجوم این بات‌نت واقع شد و روند کاری یکی از کلاینت‌های آن مختل شد، شبکه ارسال کالای "آکامی" بود. در حقیقت، آکامی نخستین جایی است که موفق به شناسایی این حملات شد. بعد از این حادثه، این شرکت همکاری خود را با گوگل و چندین شرکت امنیتی و تحقیقاتی مانند کلاودفلر، فلش‌پوینت، اوراکل + دین، ریسک‌آی‌کیو و برخی سازمان‌های دیگر شروع کرد تا راه‌کاری برای حل این معضل پیدا کند. بعد از آن بود که مشخص شد گوگل پلی استور مملو ازاپ‌های جعلی و دروغین وایرایکس است که با زدن نقاب بر چهره خود برنامه‌هایی مانند مدیریت فضای ذخیره‌سازی و رینگ‌تون‌ها را آلوده کرده‌اند.

شرکت گوگل در بخشی از بیانیه خود اعلام کرد که مشغول فرآیند حذف اپلیکیشن‌ها از دستگاه‌های آلوده است. هنوز معلوم نیست که چه مدت طول می‌کشد تا این معضل به‌طور کامل برطرف شود. بر اساس بررسی‌ها، وایرایکس بیشتر از 70 هزار دستگاه‌ را در بیشتر از 100 کشور دنیا آلوده  کرده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟