برنامه‌های تجاری مدیرعامل آمازون جواب داد
و سرانجام جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان شد
بدون شک خبر افزایش ارزش و قیمت سهام برای هر شرکتی خوشحال کننده است. اما این خبر برای شرکت آمازون خوشحال‌کننده‌تر بوده است، به واسطه آن‌که آقای جف بزوس به لطف افزایش قیمت سهام آمازون سرانجام موفق شد از سد آقای بیل گیتس عبور کرده و جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کند.

1606683296_1_0.gif

اگر به یاد داشته باشید نزدیک به یک ماه پیش به شما گفتیم آقای جف بزوس تا رسیدن و عبور از جایگاه آقای بیل گیتس فاصله چندانی ندارد. اکنون سایت بلومبرگ که فعالیت‌های مربوط به بورس و سهام را به‌طور روزانه پوشش می‌دهد اعلام کرده است که اکنون آقای جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان شده است.

مطلب پیشنهادی

جف بزوس سایه‌به سایه بیل گیتس
به دنبال تصاحب عنوان ثروتمندترین مرد جهان

ارزش سهام شرکت آمازون دیروز به وقت نیویورک 0.7 درصد کاهش رشد داشت و در ساعت 4 عصر به قیمت 1046 دلار کاهش پیدا کرد، اما چهار ساعت پس از آن یک جهش قابل توجه را تجربه کرد و به قیمت 1083.31 دلار رسید. به‌طوری که در نهایت میزان دارایی‌های آقای بزوس به رقم 92.3 میلیارد دلار رسیده است.

در حالی که دارایی‌های آقای بیل گیتس به رقم 90.8 میلیارد دلار رسیده است. در حال حاضر در فهرست ثروتمندترین افراد جهان از نگاه بلومبرگ، آقای گیتس که از سال 2013 تا به امروز این عنوان را در اختیار داشت، پس از چهار سال این جایگاه را به آقای بزوس 53 ساله که همواره بر این باور است که آمازون در روز اول کاری خود قرار دارد واگذار کرده است.

به اعتقاد کارشناسان مسائل اقتصادی رشد خیره‌کننده آمازون به واسطه حضور در بازارهای پوشاک و خواربارفروشی، افزایش تعداد سرویس‌های حق اشتراکی جدید متعلق به سرویس آمازون پریم که خدماتی ویدویی و موسیقی ارائه می‌کند بوده است. آمازون گفته است که سود سه ماهه جاری این شرکت 37.2 میلیارد دلار بوده است. این رقم نشان می‌دهد ارزش سهام این شرکت در مقایسه با سال گذشته 22 درصد رشد داشته است. جف بزوس 53 ساله نزدیک به 17 درصد از سهام آمازون واقع در سیاتل را در اختیار دارد.

 این افزایش قیمت سهام باعث شد تا 24.5 میلیارد دلار به دارایی‌های آقای بزوس افزوده شود. او سال 2017 را با رتبه چهارم ثروتمندترین فرد جهان آغاز کرد. جایی که وارن بافت و آمانسیو اورتگا بنیان‌گذار 81 ساله Inditex SA با دارایی 82.7 میلیارد دلار در مکان‌هایی بالاتر از آقای بزوس قرار داشتند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟