به دنبال تصاحب عنوان ثروتمندترین مرد جهان
جف بزوس سایه‌به سایه بیل گیتس
آمازون دیگر یک خرده‌فروشی ساده نیست. این شرکت اکنون به یکی از وزنه‌های بزرگ دنیای فناوری تبدیل شده است. شرکتی که به لطف ابداعات و نوآوری‌های خود حرف‌های تازه و جدیدی برای گفتن دارد. این ابداعات بکر باعث شده است تا روز به روز بر ارزش و سهام این شرکت افزوده شود. افزایش ارزش سهام نه تنها باعث خوشحالی سهام‌داران آمازون شده است، بلکه مدیرعامل این شرکت نیز ثروتمندتر کرده است.

1606683296_1_0.gif

اگر به بازار بورس‌ نگاهی داشته باشید مشاهده می‌کنید که ارزش سهام شرکت آمازون یک رشد قابل توجه را تجربه کرده است. بلومبرگ گزارش داده است که این افزایش قیمت سهام باعث شده است مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون دلار به مجموع ثروت‌های آقای بزوس افزوده شود. این رقم حیرت‌انگیز اکنون جف بزوس مدیرعامل آمازون را به نزدیکی بیل گیتس ثروتمندترین فرد جهان رسانده است. در حال حاضر مجموع دارایی‌ها و ثروت بزوس به رقم 84.6 میلیارد دلار رسیده است. در حالی که دستیابی به چنین ثروت افسانه‌ای باعث شوکه شدن بسیاری می‌شود اما جالب است بدانید که مجموع دارایی‌های بزوس تنها پنج میلیارد دلار از دارایی‌های بیل گیتس کمتر است.

مطلب پیشنهادی

رقابت سخت بیل گیتس و جف بزوس برای رسیدن به مرز یک تریلیون دلار

بزوس اکنون 53 سال سن دارد و تمرکز خود را بر گسترش آمازون قرار داده است. در حالی که بیل گیتس 61 سال سن داشته و تنها به فکر انجام کارهای بشردوستانه است. بیل گیتس نزدیک به هفت سال پیش (2010 میلادی) با همکاری وارن بافت که لقب چهارمین مرد ثروتمند جهان را با مجموع دارایی‌های 76.8 میلیارد دلار از آن خود کرد، ایده‌ای را مطرح کردند که از ثروتمندان سراسر جهان درخواست می‌کرد دست کم نیمی از دارایی‌های خود را مادامی که زنده هستند به افراد نیازمند ببخشند. بیش از 150 نفر از ثروتمندان سراسر جهان از این طرح استقبال کردند و به آن پیوستند. اما  بزوس جزء این 150 نفر نیست.

مطلب پیشنهادی

دومین مرد ثروتمند جهان: هوش مصنوعی هدایت شرکت‌های بزرگ را به دست می‌گیرد

بیل گیتس در سال 2000 میلادی تصمیم گرفت از سمت مدیریت شرکت مایکروسافت کناره‌گیری کند. او به مرور زمان مسئولیت‌های اجرایی که در مایکروسافت بر عهده داشت را کم کرد تا وقت بیشتری برای انجام کارهای بشردوستانه پیدا کند. به‌طوری که در چند سال اخیر با همراهی همسرش ملیندا تمام وقت خود را صرف انجام کارهای انسان‌دوستانه و حضور در کنفرانس‌هایی کرد که عمدتا در زمینه حفظ محیط زیست و مبارزه با بیماری‌های واگیردار برگزار می‌شود. در حالی که بیل گیتس فعالیت چندانی در مایکروسافت ندارد، با این وجود هنوز هم دو درصد از سهام این شرکت در اختیار آقای بیل گتیس قرار دارد.

 در نتیجه هنوز هم به مجموع دارایی‌های آقای بیل گیتس اضافه می‌شود. آقای بزوس در نامه‌ای که چندی پیش برای سهام‌داران آمازون ارسال کرد، اعلام کرد که همچنان به دنبال گسترش آمازون و بسط دادن حیطه کاری این شرکت است. مدیرعامل این شرکت به نقل قول خودش که می‌گوید هنوز هم آمازون در روز اول قرار داشته و هنوز در مراحل اولیه کار خود قرار دارد، معروف است. با این حال آقای بزوس نیز با واژه فعالیت‌های بشردوستانه زیاد بیگانه نیست. او چندی پیش در توییتر از فالورهای خود درخواست کرد، نظرات و ایده‌های خود در زمینه آماده‌سازی طرحی به منظور انجام فعالیت‌های بشردوستانه در قالب یک استراتژی خیریه‌خواهانه را به اشتراک قرار دهند. 

مطلب پیشنهادی

دانلود کنید: کتاب الکترونیکی رایگان «۹ مرد موفق، ۹۰ رمز موفقیت»
برترین کارآفرینان جهان چگونه می‌اندیشند؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟