دستاورد جدید غول دنیای فناوری
03/02/1396 - 19:05
مرکزداده جدید اپل کود کشاورزی تولید و منازل را گرم خواهد کرد
همیشه مراکز داده شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت، اپل و فیسبوک مملو از خلاقیت و نوآوری هستند و حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارند؛ به‌خصوص در حوزه‌هایی مانند محیط زیست که در چند سال اخیر اهمیت زیادی یافته است. خبرهایی در اینترنت منتشر شده است که مرکزداده جدید یک میلیارد دلاری اپل در کشور دانمارک فقط یک پایگاه داده برای نگه‌داری اطلاعات نیست و کاربردهای دیگری هم دارد.

اپل می‌خواهد این مرکزداده را به طور کامل با پارامترهای محیط‌زیست سازگار کند و برای تامین انرژی آن از زباله‌ها و بازیافت‌های مزارع کشاورزی سود ببرد. از سوی دیگر، قرار است گرمای تولید شده توسط دستگاه‌ها بسیار زیاد به‌کار رفته در این مرکزداده برای گرم‌سازی منازل مردم استفاده شود. مراکزداده گرمای بسیار زیادی تولید می‌کنند که به شکل‌های مختلفی و توسط سیستم‌های سرمایشی به بیرون از محیط مرکزداده هدایت می‌شوند. اپل به فکر هدایت این توده‌های هوای گرم به سوی منازل شهرک‌های اطراف مرکزداده است. 

اپل که برای ساخت این مرکزداده با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دانمارک همکاری می‌کند، می‌خواهد بخشی از زباله‌ها و بازیافت‌های کشاورزی را نیز به کود تبدیل تا دوباره در زمین‌های کشاورزی محلی استفاده شود. 

تامین انرژی این مرکزداده به طور کامل با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر دانمارک صورت می‌گیرد. کل ضایعات کشاورزی ارسالی برای این مرکزداده از دستگاهی خاص عبور داده می‌شوند تا گاز متان آن استخراج و برای تامین انرژی به کار گرفته شوند.

مرکزداده تازه اپل در دانمارک در زمینی به مساحت ۱۶۶ هزار مترمربع ساخته می‌شود و ارزش آن بعد از احداث بالغ بر یک میلیارد دلار خواهد بود. این بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی در تاریخ کشور دانمارک محسوب می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟