باج‌افزارها در کمین اطلاعات شخصی شما هستند
در سال ۲۰۱۷ اینترنت ۲۴ ساعت قطع خواهد شد
ماه دسامبر 2016 در حال سپری کردن روزهای آخر است و به‌مانند هر سال؛ کارشناسان حوزه‌های مختلف برای سال بعد شروع به پیش‌بینی‌های گوناگون در همه زمینه‌ها می‌کنند. اما در این بین یک پیش‌بینی بیشتر از هر چیزی جلب توجه می‌کند: اینترنت برای مدت 24 ساعت قطع خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

این پیش‌بینی عجیب و غیرمعمول توسط یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه فناوری‌های امنیتی به‌نام LogRhythm صورت گرفته است. به‌گفته «جیمز کاردر»؛ مدیر ارشد امنیت اطلاعات و معاون این شرکت؛ موضوع فقط یک نقص فنی نیست که باعث شود کاربران نتوانند سلفی‌های خود را روی شبکه اینستاگرام آپلود کنند.

وی می‌گوید: "در سال 2017 باید منتظر باشیم تا این اتفاق در یک جایی و یک زمانی رخ دهد. اگر اینترنت از کار بیافتد؛ بازارهای مالی دنیا به مشکل اساسی برخورد می‌کنند."

مطلب پیشنهادی

با ورود به سال 2017، ارتباط اینترنتی بیشتر خودروهای بی‌ام‌و قطع می‌شود

این کارشناس مسائل امنیتی در ادامه به بیزنس اینسایدر می‌گوید که امسال همه نشانه‌های چنین اتفاقی دیده می‌شد؛ مانند مجرمانی که در حال تست موشک‌های خود با شلیک آن‌ها در اقیانوس‌ها بودند.

وی می‌افزاید: "همین چند ماه پیش بود که شاهد یک حمله DDoS عظیم به DynDNS بودیم. در اثر این حمله؛ سایت‌هایی مانند توییتر و اسپاتیفای برای چند ساعت از کار افتادند. قبل از آن‌هم حمله مشابهی به Brian Kerbs دیده شد. اما فراموش نکنید؛ این‌‌ها فقط تست و آزمایش بودند."

اگر شما بتوانید ثابت کنید که قادر هستید سایت‌های بزرگ دنیا و بخش اعظم اینترنت آمریکا را برای چند ساعت از کار بیاندازید؛ پس قطع ۲۴ ساعته آن چندان کار دشواری به‌نظر نمی‌رسد.

کاردر هم‌چنین پیش‌بینی می‌کند که معضل "اخبار جعلی و دروغین" از این هم بدتر می‌شود. چون هکرها سایت رسانه‌های بزرگ دنیا از جمله سی‌ان‌ان و فاکس‌نیوز را هدف قرار داده‌اند.

او در این رابطه می‌گوید: "قدرت تأثیرگذاری در حال انتقال از رسانه‌های خبری مهمی است که همه با آن‌ها آشنا هستیم و فکر نمی‌کنم این رسانه‌ها قدرت جلوگیری از وقوع چنین حادثه‌ای را داشته باشند. آن‌ها در پاسخ به تهدید اخبار جعلی تنها به به‌کارگیری سطحی از کنترل رسانه‌ای اکتفا می‌کنند که فقط اندکی باعث دور کردن آن ‌می‌شود."

"نظر من این است که هکرها تحت‌عنوان محافظت از آزادی بیان؛ دست به اقدامات تلافی‌جویانه می‌زنند و سعی می‌کنند یک یا دو رسانه بزرگ را از کار بیاندازند."

«سایمون هووی»؛ مدیر اهل استرالیا؛ پیش‌بینی می‌کند که در سال پیش‌رو حضور باج‌افزارها بر روی دستگاه‌های موبایل شایع‌تر از قبل خواهد شد و از مالکان گوشی‌های از همه جا بی‌خبر؛ اخاذی می‌شود.

سایمون که مدیر فروش شرکت LogRhythm است؛ می‌گوید: "مهاجمان به مصرف‌کنندگان حمله می‌کنند و اطلاعات شخصی آن‌ها را به گروگان می‌گیرند. به‌عنوان مثال؛ آن‌ها از فرد موردنظر تقاضای دریافت باج می‌کنند و اگر وی از پرداخت آن طفره‌ برود تهدید به افشای عکس‌های شخصی یا پاک کردن آن‌ها می‌شود."

"مهاجمان از توکن‌هایی که از قبل احراز هویت شده‌اند برای انتشار بدافزارها استفاده خواهند کرد. از آن‌جایی که خیلی از دستگاه‌های اپل به‌هم متصل هستند؛ این بدافزارها می‌توانند به‌سرعت پخش شوند."

شرکت LogRhythm در شهر "بولدر" در کلرادو قرار دارد. تخصص اصلی آن‌ها؛ نرم‌افزار اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد (SIEM) است که در تمام نقاط دنیا از جمله استرالیا حضوری فعال دارد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟