ایرپاد وایرلس اپل با یک مشکل فنی شایع مواجه است
دلیل تاخیر عرضه ایرپاد اپل چیست؟
حتما می‌دانید که اپل عرضه ایرپاد بی‌سیم (AirPod) را هنوز آغاز نکرده است. این موضوع در حالی است که ایرپاد بی‌سیم اپل در کنار آیفون 7 و آیفون 7 پلاس معرفی شد. به نظر می‌‌رسد که اپل در عملکرد ایرپاد بی‌سیم خود با یک مشکل فنی شایع مواجه شده باشد. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات این موضوع داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

یکی از تغییرات محسوس آیفون‌های سال 2016 اپل مربوط به حذف سوکت 3.5 میلی‌متر هندزفری از بدنه دستگاه می‌شود. اپل ضمن رونمایی از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس از ایرپادهایش بی‌سیم و اختصاصی خود هم رونمایی کرد و عنوان داشت که از این پس ایرپاد وایرلس نامبرده شده نقش هندزفری آیفون‌هایش را ایفاء می‌کند. ایرپاد یک هندزفری بدون سیم است و به منظور استفاده از آن کافی است که تنها آن را روی گوش خود قرار داده و از طریق اتصال بلوتوث به آیفون متصل کنید.

اما برخلاف عرضه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، عرضه ایرپاد بی سیم اپل صورت نگرفت و در ماه اکتبر شرکت اپل به صورت رسمی اعلام کرد که به دلیل برخی مشکلات، عرضه ایرپاد بی‌سیم را به تاخیر می‌اندازد. بنا به گزارش وال استریت ژورنال (Wall Street Journal)، ایرپاد بی‌سیم اپل دچار مشکل فنی شده و عملکرد صحیحی را ارائه نمی‌کند. به همی دلیل اپل هنوز قادر به عرضه ایرپاد بی‌سیم خود نشده است. اما مشکل فنی موجود دقیقا چیست؟

بنا به گزارش وال استریت ژورنال، ایرپاد وایرلس اپل در دریافت همزمان سیگنال بلوتوث توسط دو هدفون توگوشی دچار مشکل شده است. این موضوع سبب می‌شود که دائما تنش‌ها و اختلالی در عملکرد دو هدفون توگوشی ایرپاد وایرلس اپل ایجاد شود. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که زمان دقیق عرضه ایرپاد وایرلس اپل قابل پیش‌بینی نباشد. اپل هم هنوز اطلاعات دقیقی در مورد زمان عرضه ایرپاد وایرلس یا بیسیم خود ارائه نکرده و در سایت رسمی فروش محصولاتش هم برای ایرپاد وایرلس عبارت "Coming Soon" به معنای "به زودی" را ارائه می‌کند.

البته بروز مشکل در عملکرد ایرپاد وایرلس اپل چندان تعجب‌برانگیز محسوب نمی‌شود. اگر تجربه استفاده از هدفون‌های بیسیم این چنینی که شامل دو توگوشی مختلفی می‌شوند را داشته باشید، حتما می‌دانید که اغلب قریب به اتفاق این محصولات با مشکل و اختلالاتی همراه هستند. پروتکل اتصال بلوتوث کنونی قادر به پخش همزمان صوت به صورت بیسیم در چند توگوشی مستقل نیست و این موضوع منجر می‌شود که اپل در همگام‌سازی و عملکرد ایرپاد وایرلس خود دچار مشکل شود.

به منظور رفع این مشکل در برخی از هدفون‌های بیسیم و این چنینی از تکنولوژی تحت عنوان NFMI استفاده می‌شود. واژه NFMI مخفف عبارت "Near Field Magnetic Induction" به معنای مفهومی "القای مغناطیسی حوزه نزدیک" محسوب می‌شود. برخی دیگر از شرکت‌ها هم سعی داشته‌اند با برای رفع این مشکل از پروتکل‌های بلوتوث کم انرژی استفاده کنند و برخی دیگر هم به سمت توسعه فناوری‌های دیگر پیش رفته‌اند. به واقع تا کنون پیشرفت چندان عالی در این زمینه ایجاد نشده و عملکرد هدفون‌های این چنینی عموما با مشکل و باگ همراه هستند. بنابراین جای تعجبی ندارد که ایرپاد وایرلس اپل هم با مشکل مشابه مواجه باشد.

در اغلب روش‌هایی که به منظور مقابله با این مشکل ارائه شده، صرفا محدودیت مد نظر از میان نرفته است بلکه ترفند خاصی اعمال شده و نوع عملکرد هدفون بلوتوث تغییر یافته است. در روش‌های جدید به منظور پخش صوت همزمان در دو توگوشی هدفون، ابتدا صوت مد نظر با استفاده از اتصال بلوتوث به یکی از توگوشی‌ها ارسال می‌شود و سپس با استفاده از تکنولوژی واسط ثانویه‌ای این صوت به توگوشی دوم هم منتقل می‌گردد. بنابراین در این روش به نوعی چرخه عملکرد تغییر پیدا می‌کند و گوشی یا تنها با یک توگوشی هدفون ارتباط مستقیم دارد. این روش عملکرد نسبتا خوبی دارد و تاخیر مابین صوت پخش شده از یک توگوشی تا توگوشی دیگر بسیار ناچیز خواهد بود و انسان قادر به درک آن نمی‌شود اما یک مشکل اساسی در این میان وجود دارد!

مشکل موجود مربوط به رد و بدل اطلاعات مابین دو توگوشی در مرحله ثانویه می‌شود. به منظور انتقال اطلاعات از توگوشی اول به توگوشی دوم باید مسیری طی شود که دقیقا سر کاربر در آن واقع شده است. این موضوع بدون تردید ممکن است در طولانی مدت منجر به بروز آسیب‌های جدی به کاربر شود. بنابراین نمی‌توان از این روش به عنوان یک روش کاملا امن استفاده کرد. ظاهرا اپل هم تمایل ندارد که در ایرپاد وایرلس خود از این روش استفاده کند و به دنبال کشف و رونمایی از یک روش جدید است. به نظر می‌رسد که شرکت Bluetooth SIG مدتی است که تلاش خود را به منظور توسعه قابلیت اتصال بلوتوث و امکان انتقال همزمان داده‌های آن به دو توگوشی آغاز کرده و در این راستا به موفقیت‌های قابل قبولی هم دست یافته است. اما مشکل اینجاست که شرکت نامبرده شده قصد ندارد تا سال آینده این پروتکل بلوتوث جدید و توسعه یافته را به مرحله بهره‌برداری برساند!

بنابراین به واقع مشخص نیست که اپل برای ایرپاد وایرلس خود انتقال سیگنال به طور مستقیم و همزمان از آیفون به دو توگوشی ایرپاد وایرلس  چه برنامه‌ریزی دارد. بدون شک تاخیر عرضه ایرپاد وایرلس اپل با بروز اختلال مرتبط با زمینه‌ای که شرح دادیم ارتباط مستقیمی دارد و پیش‌بینی می‌کنیم که اپل قصد داشته باشد تا این مشکل را با شیوه نوین و کاربردی‌تری که سلامت کاربران را به خطر نمی‌اندازد برطرف کند. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟