کاربران نکسوس 5 ایکس دارای نقص فنی غرامت دریافت می‌کنند!
نکسوس 5 ایکس هم دچار مشکل فنی شد!
طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا برخی از نسخه‌های نکسوس 5 ایکس گوگل و ال‌جی (Nexus 5X) هم با مشکل فنی خاصی همراه است. این مشکل منجر می‌شود که دستگاه در یک لوپ یا چرخه ریستارت اتوماتیک آزاردهنده قرار گیرد. ال‌جی به طور رسمی عنوان کرد که کاربرانی که نکسوس 5 ایکس آن‌ها از این نقص فنی برخوردارند، غرامت دریافت می‌کنند! با سایت شبکه همراه باشید.

پس از مشکلاتی که برای آیفون 6 اس اپل به وجود آمد و اپل به طور رسمی اعلام کرد که نسبت به تعویض رایگان باتری آیفون‌های معیوب خود اقدام می‌کند، حال نوبت به شرکت ال‌جی و نکسوس 5 ایکس این کمپانی رسیده است. طبق گزارش بسیاری از کاربران نکسوس 5 ایکس، مشکلی عجیب و سخت‌افزاری در این محصولات ایجاد شده است. این مشکل مربوط به قرار گرفتن دستگاه در یک چرخه یا به اصطلاح لوپ ریستارت آزاردهنده می‌شود.

شرکت کره‌ای ا‌ل‌جی که تولیدکننده نکسوس 5 ایکس گوگل بوده است، به صورت رسمی اعلام کرده که به تمام کاربران این گوشی که با نقص فنی نامبرده شده مواجه شده‌اند غرامت پرداخت می‌شود! این موضوع به آن معناست که ال‌جی به کاربران این محصولات مبلغی به ارزش قیمت فعلی گوشی نکسوس 5 ایکس را به عنوان غرامت پرداخت می‌کند. مطمئنا این نوع پرداخت غرامت حتی از تعمیر رایگان یا تعویض دستگاه هم دل‌چسب‌تر خواهد بود! اما چرا ال‌جی پرداخت غرامت را به تعمیر یا تعویض نکسوس 5 ایکس ترجیح داده است؟

دلیل این موضوع توقف تولید نکسوس 5 ایکس است. ظاهرا قطعه سخت‌افزاری که منجر به بروز مشکل و نقص نامبرده شده در گوشی نکسوس 5 ایکس می‌شود، دیگر تولید نخواهد شد و شاید تعداد محدودی از این قطعه در برخی از نمایندگی‌های ال‌جی موجود باشد. بنابراین، ال‌جی نمی‌تواند به طور مستقیم نسبت به تعمیر نکسوس 5 ایکس‌های معیوب اقدام کند. همچنین از آنجایی که تولید نکسوس 5 ایکس متوقف شده، ال‌جی قادر به تعویض نسخه‌های معیوب آن هم نخواهد بود. بنابراین تنها گزینه و راهکار موجود مربوط به پرداخت غرامت می‌شود. ال‌جی در بیانیه‌ رسمی خود در سایت Reddit این چنین گفته است:

"در رابطه با مشکل فنی که در گوشی LGH790 به وجود آمده عذرخواهی می‌کنیم. خوشحال می‌شویم که اگر در قبال این موضوع به شما عزیزان سرویس‌دهی لازم تحت گارانتی را داشته باشیم اما متاسفانه بخش سخت‌افزاری مورد نیاز به منظور تعمیر دستگاه‌های معیوب را در اختیار نداریم. بنابراین تصمیم گرفتیم که در قبال مشکل ایجاد شده به کاربران نکسوس 5 ایکس‌های معیوب غرامتی معادل با کل قیمت این دستگاه را پرداخت کنیم. لازم به اشاره است که پرداخت غرامت به دلیل مواجه شدن با تعطیلات چیزی در حدود 4 هفته زمان می‌برد."

اما سرنوشت کاربران ایرانی که شاید با نقص فنی نامبرده شده مواجه هستند چه می‌شود؟ برخلاف آیفون 6 اس اپل که به احتمال زیاد تعویض رایگان باتری نسخه‌های معیوب آن در ایران قابل انجام نخواهد بود، پیش‌بینی می‌کنیم که پرداخت غرامت نسخه‌های معیوب نکسوس 5 ایکس ال‌جی به کاربران ایرانی صورت پذیرد. دلیل این موضوع مربوط به وجود نمایندگی‌های رسمی ال‌جی در داخل کشور می‌شود. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟