نوآوری که آیفون‌های اپل را به محصولاتی کاملا متمایز تبدیل می‌کند!
اپل در پی ادغام دوربین آیفون با واقعیت افزوده است
بنا به تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا شرکت اپل برنامه‌ریزی بسیار دقیقی در راستای ادغام دوربین آیفون‌هایش با معیارهای فناوری واقعیت افزوده (Augmented Reality) دارد. پیاده‌سازی این معیارها می‌تواند آیفون‌های اپل را نسبت به سایر محصولات کنونی موجود در بازار متمایز کند. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر حواشی این خبر داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

طبق گزارش‌هایی که از سوی منابع خبری ناشناخته و نزدیک به اپل منتشر شده، به نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها به شدت در تلاش هستند تا در نسل‌های آینده آیفون‌هایشان ترکیبی از قابلیت‌ها و معیارهای تکنولوژی واقعیت افزوده را ارائه کنند. اپل عقیده دارد که به این صورت می‌تواند پاسخگویی تمایلات و نیازهای کاربران امروزی بوده و به نوعی آیفون‌هایش را نسبت به سایر گوشی‌های پیشرفته و اندرویدی موجود در بازار برتر جلوه دهد!

مطلب پیشنهادی

گوگل فاش کرد چرا پیکسل‌ها امن‌ترین اسمارت‌فون‌های دنیا هستند
دلایل بهتر، سریع‌تر و مستحکم‌تر بودن پرچم‌دارهای جدید

در این بین خبرهایی مبنی بر احتمال رونمایی اپل از یک هدست واقعیت افزوده هم منتشر شده اما تمرکز گزارش‌ها بیشتر روی ادغام دوربین آیفون‌های بعدی با معیارهای فناوری واقعیت افزوده است. بدون تردید پیاده‌سازی این موضوع می‌تواند بازده بسیار جالب توجهی داشته باشد. نمونه بارزی از فناوری واقعیت افزوده که چندی پیش به شدت توجه کاربران را جلب کرده بود مربوط به بازی پوکمون گو (Pokemon Go) می‌شد. بدون تردید اگر اپل دوربین آیفون‌هایش را با واقعیت افزوده ادغام کند، تنها به یک ادغام‌سازی ساده بسنده نخواهد کرد و قابلیت‌های ویژه و با کیفیتی را در این راستا معرفی می‌کند.

شاید برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در این راستا از سوی اپل معرفی شوند به شکل چشم‌گیری برای گوگل و پروژه تانگو (Project Tango) این شرکت هم قابل استفاده باشند. ظاهرا پایه‌ای‌ترین مسئله‌ای که اپل قصد دارد ضمن ادغام دوربین آیفون‌های خود با واقعیت افزوده به آن دست پیدا کند مربوط به درک دوربین آیفون از اجسام موجود در محیط پیرامونش می‌شود. بنابراین احتمالا دوربین آیفون‌های آینده اپل با بهره‌مندی از تکنولوژی واقعیت افزوده قادر به درک محیط پیرامون می‌شوند.

درک و شناسایی اجسام و محیط پیرامون در پیاده‌سازی معیارهای واقعیت افزوده یک موضوع اساسی و پیش‌نیاز به شمار می‌رود. بدیعی است که هیچ دستگاه هوشمندی بدون شناسایی و درک دقیق محیط و تعامل با آن‌ها قادر به ارائه افکت‌های غیرواقعی منتسب به تکنولوژی واقعیت افزوده نخواهد بود. علاوه بر این موضوع گفته می‌شود که اپل قصد دارد قابلیت شناسایی چهره کاربر و تغییر شکل آن را به صورت پیش‌فرض در دوربین آیفون‌های آینده خود ارائه کند.

پیاده‌سازی این قابلیت هم چندان دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. با توجه به اینکه اپل در سال 2015 شرکت FaceShift را خریداری کرده، احتمال پیشرفت چشمگیری اپل در این زمینه به مراتب قریب‌الوقوع محسوب می‌شود. اپل همچنین طی چند سال اخیر شرکت‌های دیگری نظر Metaio و Flyby Media را هم خریداری کرده است که به صورت انحصاری در زمینه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی فعالیت داشته‌اند. علاوه بر این موضوعات، گفته می‌شود که اپل کیت توسعه نرم افزاری یا همان SDK مرتبط با این تکنولوژی را هم در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا آن‌ها هم در پیشبرد تکنولوژی واقعیت افزوده دوربین آیفون‌هایش سهیم شوند.

در هر صورت موضوعی که کاملا مشخص است این مسئله خواهد بود که اپل به شدت در تلاش است تا به توسعه تکنولوژی واقعیت افزوده و کاربردهای آن بپردازد. در این بن پیش‌بینی می‌شود که اپل در قدم نخست از یک هدست واقعیت افزوده اختصاصی رونمایی کند و سپس در پی ادغام دوربین آیفون‌هایش با تکنولوژی واقعیت افزوده باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟