یک میلیارد دلار در پنج دقیقه اول
در روز مجردها، علی‌بابا رکورد فروش 17.8 میلیارد دلار را شکست
علی‌بابا، غول تجارت الکترونیک چین موفق شد روز جمعه به رکورد فروش 17.8 میلیارد دلاری روز مجردها (Singles day) دست پیدا کند و به این شکل رکورد خود را در مقایسه با نمونه مشابه سال قبل بهبود بخشد.

1606683296_1_0.gif

روز مجردها در چین بزرگ‌ترین رویداد تجارت الکترونیک در چین به شمار می‌رود. روزی که برای چینی‌ها مفهوم خاصی داشته و برنامه‌های خاصی در این روز از تلویزیون پخش می‌شود. این روز در اصل نقطه مقابل روز والنتاین است. در این روز افراد مجرد چینی تشویق می‌شوند تا برای خودشان هدایایی را خریداری ‌کنند. در حالی که علی‌بابا موفق شد رکورد امسال را از آن خود کند، با این وجود خریدهای امسال در مقایسه با سال قبل از رشد کمی برخوردار بودند، به دلیل این‌که خریداران چینی در انتظار مشاهده تخفیف‌های بیشتری بودند. با این وجود علی‌بابا در مدت زمان پنج دقیقه اول روز جمعه موفق شد به فروش یک میلیارد دلار دست پیدا کند و به این شکل رکورد فروش ویژه 9 ساعته سال قبل خود را بشکند. این رکورد بیان‌گر این موضوع است که علی‌بابا در مقایسه با نمونه سال گذشته میلادی رشد 32 درصدی را تجربه کرده است اما در مجموع رویداد امسال کاهش چشم‌گیری را تجربه کرده است.

علی‌بابا در این ارتباط گفته است: « هشتاد و هفت درصد خریدهای روز مجردها از طریق موبایل انجام شده بود. بهترین فروش‌ها در ارتباط با برندهایی همچون اپل، Nike، New Balance و Skechers بودند. در دو ساعت اول مشتریان 410 هزار عدد گوشی همراه و 1.84 میلیون عدد کامپیوتر و تجهیزات اداری خریداری کردند.» در جمعه سیاه (حراج جمعه) سال گذشته میلادی آمازون تخمین فروش 35 درصدی را اعلام کرد. همچنین، در رویداد دیگری که به نام دوشنبه سایبری (Cyber Monday) معروف است، آمازون فروش 2.68 میلیارد دلاری را تجربه کرده بود. با این حال، شرکت‌ها، خرده‌فروشی‌ها و استارت‌آپ‌های چینی در رویدادهایی همچون روز مجردها سود چشم‌گیر‌تری را در مقایسه با همتایان خارجی خود دریافت می‌کنند. این حجم بالای فروش آمازون را به این فکر انداخته است تا سرویس جدید Amazon Prime را ویژه چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا ارائه کند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟