احتمال معرفی اندرومدا در کنفرانس سیزدهم مهر گوگل وجود دارد
گوگل سیستم‌عامل اندرومدا را جایگزین اندروید می‌کند!
همانطور که می‌دانید گوگل در روز چهارم اکتبر (October) مصادف با سیزدهم مهر ماه کنفرانسی اختصاصی را برگزار می‌کند. طبق اطلاعات غیر رسمی به دست آمده، ظاهرا گوگل در جریان این کنفرانس اطلاعاتی در مورد سیستم‌عامل اندرومدا (Andromeda) ارائه خواهد کرد و احتمال رونمایی از محصولات مبتنی بر این سیستم‌عامل وجود داد. همچنین به نظر می‌رسد که هدف بلند مدت گوگل جایگزین کردن اندرومدا با سیستم‌عامل اندروید است!

1606683296_1_0.gif

سیستم‌عامل اندروید هم اکنون محبوب‌ترین و پرکاربرترین سیستم‌عامل موبایلی موجود در دنیا است. گوگل با سیستم‌عامل اندروید به موفقیت‌های عمده‌ای دست یافت و به تازگی نسخه 7 این سیستم‌عامل با نام اختصاصی اندروید 7 نوقا (Android 7 Nougat) را معرفی کرد. حال به نظر می‌رسد که تغییرات بزرگی در راه است و به زودی گوگل از یک سیستم‌عامل اختصاصی و جدید پرده‌برداری می‌کند. این سیستم‌عامل اختصاصی اندرومدا نام داشته و بنا به گزارش‌های به دست آمده، طبق برنامه‌ریزی بلند مدت گوگل به جایگزین تمام و کمال سیستم‌عامل اندروید تبدیل می‌شود!

مطلب پیشنهادی

چگونه از سالم بودن باتری فبلت گلکسی نوت 7 و عدم انفجار آن مطمئن شویم؟

ابتدا باید در نظر داشته باشیم که صحت هیچ یک از خبرها و موارد مورد نظر به طور رسمی توسط شرکت گوگل تایید نشده‌اند اما تجربه نشان داده که انتشار خبرهای این چنینی در منابع مختلف بی‌پایه و اساس نیست. سیستم‌عامل جدید گوگل که قرار است جایگزین سیستم‌عامل اندروید شود یک سیستم‌عامل یکپارچه خواهد بود که می‌توان علاوه بر گوشی‌های هوشمند، آن را در محصولات هوشمند دیگری نظیر لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، کامپیوترها و غیره هم نصب و استفاده کرد. در واقع رویکرد گوگل در این زمینه شبیه به رویکرد شرکت مایکروسافت و سیستم‌عامل ویندوز 10 خواهد بود.

گوگل اندرومدا

با توجه به خبرهایی که چند وقت پیش در مورد احتمال معرفی یک تبلت و کروم‌بوک جدید از سوی گوگل با بهره‌مندی از سیستم‌عامل اندرومدا منتشر شده بود، می‌توان نتیجه گرفت که گوگل به واقع قصد دارید سیستم‌عامل اندرومدا را به طور یکپارچه و قابل استفاده در دستگاه‌های هوشمند مختلف منتشر کند. تصور کنید که لپ‌تاپ، تبلت و گوشی هوشمند شما، همگی از یک سیستم‌عامل مستقل و مشابه با نام اندرومدا بهره‌مند باشند. این موضوع بدون تردید بستر مناسب‌تری را به منظور تعامل و همگام‌سازی دستگاه‌های مورد نظر ایجاد می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل در کنفرانس روز چهارم اکتبر مصادف با سیزدهم مهر ماه به احتمال زیاد جزئیاتی در مورد سیستم‌عامل اندرومدا ارائه خواهد کرد و حتی این احتمال وجود دارد که شاهد معرفی نکسوس جدید گوگل با تجهیز به این سیستم‌عامل باشیم.

در این بین برخی دیگر از گزارش‌ها حاکی از آن هستند که پروژه سیستم‌عامل اندرومدا سال جاری معرفی نمی‌شود و در سال آینده شاهد ارائه جزئیات آن خواهیم بود. با وجود تمام این تفاسیر، تمام گزارش‌های ارائه شده حاکی از آن هستند که گوگل به سختی در تلاش است تا سیستم‌عامل اندرومدا را با قدرت عملکرد فوق‌العاده‌تری معرفی کند و به این صورت در بلند مدت، این سیستم‌عامل را به جایگزین تمام و کمال سیستم‌عامل محبوب اندروید تبدیل کند.

گوگل اندرومدا

گفته شده که گوگل پس از رونمایی از سیستم‌عامل اندرومدا به هیچ عنوان برنامه‌ریزی به منظور بهره‌مند کردن محصولات پیشین خود نظیر به این سیستم‌عامل را ندارد. به بیان دیگر گوگل با معرفی اندرومدا به گذشته و محصولات اندرویدی پیشین توجهی نمی‌کند و تنها در پی تولید محصولات آینده با تجهیز به این سیستم‌عامل خواهد بود. بنابراین هیچ به‌روزرسانی رسمی برای دستگاه‌های اندرویدی کنونی به منظور استفاده از سیستم‌عامل اندرومدا ارائه نمی‌شود.

با وجود تمام این تفاسیر بار دیگر اشاره می‌کنیم که هنوز اطلاعات کاملا رسمی در مورد سیستم‌عامل اندرومدا و برنامه‌ریزی گوگل به منظور رونمایی از آن ارائه نشده است. با مطرح شدن پروژه اندرومدا و احتمال رونمایی از این سیستم‌عامل در کنفرانس روز سیزدهم مهر ماه گوگل توجه همه افراد علاقمند به دنیای تکنولوژی به سمت و سوی این کنفرانس معطوف شده است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با این موضوع باید تا روز برگزاری کنفرانس گوگل صبر داشته باشیم.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟