اگر می‌خواهید از اضطراب دور باشید، کار باقیمانده خود را به منزل نبرید!
بدون شک افرادی هستند که به دلایل مختلف مانند کمبود وقت،ترجیح می‌دهند تا بخشی از امور کاری خود را در منزل انجام دهند. شاید در نگاه اول تصمیمی خردمندانه به نظر آید؛ اما بدانید که پژوهشگران نظری متفاوت دارند. به تازگی محققان دانشگاه کلرادو بر روی 297 کارمند در شغل‌های متفاوت تحقیق کردند و به این نتیجه رسیدند که انجام امور کاری در منزل باعث فرسودگی عاطفی و نامتعادل شدن رابطه کاری-خانوادگی می‌شود.

1606683296_1_0.gif

این پژوهشگران می‌گویند حتی زمانی که کارمندان وقت خود را صرف ایمیل‌ها نکنند، ایجاد تنش در ساعات غیرکاری، استرس را برای کارمندان به همراه دارد. به گفته محققان، ارتباطات پیوسته الکترونیکی در محیط‌های اداری همچون چاقویی دو لبه شده است؛ قسمت خوب ماجرا انعطاف‌پذیری کار است، اما قسمت بد با روح و روان کارمندان سر و کار دارد چرا که همواره استرس شغلی در خانه نیز همراه کارمند می‌شود. 

مطلب پیشنهادی

۱۰ نکته اساسی برای موفقیت کسانی که در خانـه کار  می‌کنند

به گزارش ایسنا، طی این پژوهش 297 کارمند در شغل‌های متفاوت مورد بررسی قرار گرفتند. از تمامی آنها درباره هنجارهای محل کار، ایمیل‌های بی‌موقع بعد از کار و میزان زمانی که به پرداختن به امور ایمیل‌ها صرف می‌کنند و احساس عاطفی مرتبط با کارشان پرسش به عمل آمد. پس از یک هفته، شرکت‌کنندگان دوباره در یک نظرسنجی مرتبط با برقراری تعادل بین کار و خانواده حضور پیدا کردند. حتی پس از در نظرگرفتن عواملی نظیر سن، جنسیت و شغل، اولویت‌بندی افراد برای برقراری و یا عدم برقراری ارتباط بین شغل و خانواده، با طور منفی با تعادل کار و خانواده مرتبط بود. 

کار کردن در خانه بعد از ساعت‌های اداری کار باعث می‌شود انرژی ذهنی و توجه فرد بیشتر از خانواده روی کارش باشد و در نتیجه خلاهایی مانند کمبود توجه به فرزندان و همسر، بر زمین ماندن وظایف درون خانواده، غافل ماندن از مشکلات و کمبودهای خانه و خانواده به وجود خواهد آمد و از سوی دیگر زمانی که باید به آرامش ذهنی اختصاص داده شود تا روز بعد با انرژی و کارآمدی کامل برسرکار حاضر شود، از دست می‌رود و در درازمدت با افسردگی و بی‌انگیزه‌گی کارمندان روبرو هستیم. 

==============================

شاید به این مقالات هم علاقمند باشید:

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟