18 اینچی معروف ال‌جی
LG در CES: اولین صفحه‌نمایشی که مانند روزنامه‌‌ لوله می‌شود+ تصویر
ال جی در جریان نمایشگاه CES 2016 که از روز 6 ژانویه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود؛ صفحه‌نمایش ۱۸ اینچی جدید خود را رونمایی می‌کند. این صفحه‌نمایش که در حال حاضر نمونه اولیه است به‌گونه‌ای ساخته شده که می‌توانید آن را مانند یک روزنامه لوله کنید. ال‌جی مدت‌های مدیدی است که در حال کار بر روی فناوری OLED است تا بتواند آن‌ها را به شکلی بسازد که هم قابل خم‌شدن باشند؛ هم حالت خمیده داشته باشند و هم این‌که بتوان آن‌ها را لوله کرد.

1606683296_1_0.gif

سال گذشته هم ال‌جی فناوری مشابهی را معرفی کرده بود اما تصاویر آن را پشت درهای بسته نگاه داشت تا کارهای تکمیلی‌تر روی آن به انجام برسد. اکنون به‌نظر می‌رسد که این فناوری آماده معرفی به دنیا است. در گذشته نیز شاهد صفحه‌نمایش مفهومی از این نوع از شرکت‌های بزرگی نظیر سونی؛ سامسونگ و شارپ بوده‌ایم. اما ال‌جی به این مسئله تأکید دارد که این صفحه‌نمایش‌های آینده قادر هستند تا باعث تفکیک گوشی‌های‌هوشمند؛ تلبت‌ها و تلویزیون‌ها شود. ایده‌ای که ال‌جی دنبال می‌کند در نوع خود جالب است؛ فرض کنید که این صفحه‌نمایش را لوله کرده و داخل جیب لباس قرار دهید یا این‌که در فضاهای داخلی آن را دور وسیله دیگری بپیچید.

هم‌چنین این شرکت در بخش اتو زون (Auto Zone) خود از صفحه‌نمایش خمیده ۲۵ اینچی که در داخل یک ماشین نصب شده است رونمایی می‌کند. در طی چند روز آینده مطئنا از این صفحه شبیه به روزنامه بیشتر می‌شنویم. به‌غیر از این محصول؛ یک تلویزیون 55 اینچ که قطر آن به نازکی یک کاغذ است به نمایش گذاشته می‌شود. به گفته ال‌جی تمام قسمت‌های الکترونیکی آن به‌صورت مستقل نصب شده است. ال‌جی برنامه‌های زیادی برای این نمایشگاه تدارک دیده و باید دید چه فناوری‌های دیگری را به نمایش خواهد گذاشت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟