این روبات به معلولان کمک می‎کند با ذهن خود به گشت‌وگذار بپردازند
به نظر می‎رسد روبات‎های کنترل از راه دور بیش از گذشته در حال فراگير شدن هستند. یک گروه از محققان سوئیسی و ایتالیایی روشی را ابداع کرده‎اند که با استفاده از یک دستگاه (شامل یک مانیتور متصل به یک چرخ متحرک) به افراد دارای معلولیت این امکان را می‎دهد که توسط امواج مغزی خود از راه دور به گشت و گذار در اماکن مختلف بپردازند.

1606683296_1_0.gif

بر اساس گزارش MIT Technology Review، کاربر قادر خواهد بود این روبات را از طریق یک کلاه مخصوص که می‎تواند سیگنال‎های EEG را شناسایی کند هدایت کند. این روبات به وسیله فرامین حرکتی که در ذهن فرد شکل می‎گیرد حرکت می‎کند.

در زمان آزمايش این روبات توسط افراد سالم و معلولانی که از مشکلات حرکتی جدی رنج می‎بردند مشخص شد که افراد با توان حرکتی عادی تا حدودی راحت‎تر می‎توانستند این روبات را از طریق مغز خود کنترل کنند. وجود این فناوری می‎تواند موفقیت بزرگی برای افرادی که از انواع مختلفی از اختلالات مغزی عصبی و همینطور ضایعات نخاعی رنج می‎برند، به همراه داشته باشد. افرادی که از محدودیت‎های شدید حرکتی رنج می‎برند نمی‎توانند مثل افراد عادی به فعالیت‎های روزانه بپردازند و با ابداع چنین روش‎های جایگزینی فرصتی برای آنها فراهم می‎شود تا بتوانند وارد جامعه شده و تا حدودی یک زندگی عادی را تجربه کنند.

هنوز تا تولید انبوه چنین دستگاهی راهی طولانی در پیش است، اما با پیشرفت سریع علم دستیابی به این نوع از فناوری‎ها نیز طی سال‎های آینده بیش از گذشته میسر خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟