فکر می‌کنید اولین تلویزیون 8K دنیا چه قیمتی دارد و به چه کاری می‌آید؟
همانطور که قبلا در CES 2015 دیده بودیم، شارپ از نمایشگرهای Super Hi-Vision 8K رونمایی کرده بود، اما این شرکت امروز اعلام کرد که یک نسخه 85 اینچی از این تلویزیون در تاریخ 30 اکتبر در ژاپن عرضه خواهد شد.

LV-85001 یک مانیتور است (البته داری تیونر است بنابراین می‌شود آن را تلویزیون خطاب کرد، اما در عمل نمی‌تواند ویدئو 8K دریافت کند) اما بیشتر به این خاطر که واقعا محتوای 8K برای تماشا وجود ندارد، لذا برای استفاده‌های حرفه‌ای ساخته شده است،. این پانل ال‌سی‌دی، 7680 در 4320 پیکسلی که با 16 برابر تفکیک‌پذیری بیشتر نسبت به نمایشگرهای 1080p عرضه می‌شود، از فناوری IGZO شرکت شارپ بهره می‌برد. برای این‌که در واقع بتوانید یک ویدئو 8K را تماشا کنید، باید تمام چهار ورودی HDMI این نمایشگر را بطور همزمان متصل کنید تا پهنای باند کافی در اختیار داشته باشید. اگر طالب این دستگاه هستید (البته چرا نباشید، حتی با وجود این‌که تقریبا هیچ چیزی برای تماشا وجود ندارد) کافی است با واحد فروش شارپ تماس گیرید و همراهش یک چک 16 میلیون ینی یا تقریبا 133 هزار دلاری هم بکشید.

البته هنوز زمان آن نرسیده که تلویزیون 4K (یا اگر خیلی سنتی هستید، تلویزیون فول اچ‌دی) را بیرون بیندازید. فیلم‌های Ultra HD Blu-ray با کیفیت 4K  هنوز تازه رسیده‌اند و با تولید ویدئوهای 8K  هنوز چندسالی فاصله داریم. آزمایش ارسال تصاویر تلویزیونی چیزی است که متخصصین می‌توانند در واقع با این نمایشگر جدید انجام دهند. NHK ژاپن هم سالها است که مشغول کار بر روی این فناوری است. تست‌های عمومی از اواخر سال آینده شروع می‌شوند و اولین ارسال تلویزیونی برای سال 2018 برنامه‌ریزی شده است. ما در مراسم المپیک 2012 در شهر واشنگتن شاهد آزمایش ارسال تلویزیونی 8K  بودیم و با آن‌که کیفیت تصویر فراتر از آن چیزی بود که تا آن زمان دیده بودیم، اما برای این کار به یک اتاق پر از تجهیزات، و همچنین به اتصالات Internet2 برای انتقال این‌همه داده نیاز است. برای تحقق چنین چیزی حداقل باید تا سال 2020 صبر کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟