احترام به کاربران
تیم‌ کوک: برنامه‫های آی‌فون پیش‌نصبی را که دوست ندارید؛ پاک کنید!
فکر می‫کنم شما هم با من هم‫عقیده باشید که خیلی از برنامه‫های از پیش‫نصب شده روی گوشی‫های هوشمند هیچ کاربردی ندارند اما نکته بدتر این است که امکان پاک کردن آن‫ها وجود ندارد. ولی اگر کاربر iOS هستید به زودی از این مشکل خلاص می‫شوید.

1606683296_1_0.gif

تیم کوک اخیرا در مصاحبه‫ای اعلام کرد: "می‫دانم خیلی از کاربران به دلیل این‫که کنترل کافی روی گوشی خود ندارند ناراحت هستند و عذاب می‫کشند." وقتی از او سئوال شد چرا اپل اصرار به حفظ نرم‫افزارهایی دارد که کاربران استفاده‫ای از آن نمی‫کنند مثل برنامه‫های Tips و Stocks، تیم کوک پاسخ داد: "این مسئله خیلی پیچیده‫تر از چیزی است که کاربران فکر می‫کنند. بعضی از این برنامه‫ها در ارتباط کامل با سیستم‫عامل هستند و پاک کردن آن‫ها می‫تواند باعث بروز مشکلات جدی در قسمت‫های دیگر سیستم‫عامل و نحوه عملکرد آن شود."
با این حال، وی تصریح کرد که برخی از این برنامه‫ها ضروری نیستند و شاید روزی بتوان آن‫ها را پاک کرد: "در طول زمان، احتمالا فکری برای برخی از برنامه‫ها که کاربران به آن‫ها علاقه‫ای ندارند خواهیم کرد تا کاربر بتواند به راحتی آن‫ها را پاک کند. ما نمی‫خواهیم که کنترل همه چیز را داشته باشیم و به شما آزادی عمل ندهیم. می‫خواهیم که کاربران ما خوشحال باشند. پس کاری را انجام می‫دهیم که کاربران به آن علاقه دارند. (اشاره به این‫که کاربر بتواند برنامههایی را که هیچ کاربردی برایش ندارد پاک کند)"

مطمئننا این خبر برای خیلی از دارندگان گوشی‫های اپل خوشایند است. حتی اگر اپل تصمیم به این امر نگیرد، حداقل امیدواریم که مانند آندروید گزینه‫ای برای غیرفعال کردن برنامه وجود داشته باشد. گزینه‫ای که باعث شود برنامه دیده نشود و در پیش‫زمینه سیستم‫عامل هم در حال اجرا نباشد.تا زمانی‫که برنامه در پس‫زمینه باشد و کاربر آن را نبیند حتی به صورت تصادفی هم نمی‫تواند برنامه را پاک کند.
این مصاحبه زمانی صورت گرفت که تیم کوک و مدیران اجرایی، ادی کیو و گرگ وزنیاکی، کاملا سرزده به فروشگاه Apple Cube در نیویورک رفتند. به جز این مورد، تیم کوک در مورد نگرانی‌های حریم شخصی افراد در رابطه با Siri، فواید 3D تاچ، و اطلاعات بیشتری در مورد چرخه بروز رسانی آی‫فون صحبت کرد.
او هم‫چنین درباره چشم‫انداز آی‌پدپرو مسائلی را عنوان کرد و این‫که تبلت جدید اپل می‫تواند برای بعضی کاربران به طور کامل جایگزین مک شود، هر چند که خیلی بعید است مک به این زودی از بازار خارج شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟