دوست و شریک واقعی بیل گیتس
24/07/1397 - 15:05
پل آلن یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت در سن 65 سالگی درگذشت
تقریبا یک هفته پیش در خبرها خواندیم که پل آلن یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت اعلام کرده که مصمم است یکبار دیگر با بیماری سرطان خود مبارزه کند. اما متاسفانه امروز مطلع شدیم که پل آلن در سن 65 سالگی به دلیل سرطان لنفوم غیر هاجکین بدرود حیات گفته است.

افرادی که کار خود را با سیستم‌عامل داس آغاز کرده‌اند به خوبی با داستان همکاری پل آلن و بیل گیتس آشنا هستند. دو چهره‌ای که در سال 1975 در شهر آلبوکرکی، مایکروسافت را تاسیس کردند. اما به مرور زمان نقش او در مایکروسافت کمتر شد و به تدریج این بیل گیتس بود که به واسطه فعالیت‌های بسیاری که در حوزه نرم‌افزار انجام داد به عنوان بنیان‌گذار مایکروسافت شناخته شد. در حالی که نام پل آلن کمتر در رسانه‌ها به چشم می‌خورد اما واقعیت این است که او 46 ششمین فرد ثروتمند جهان بود. گزارشی که فوربس در این ارتباط منتشر کرده نشان می‌دهد که دارایی‌های آقای آلن برابر با 20.2 میلیارد دلار بود که بخش اعظمی از آن‌ها در ارتباط با سهام مایکروسافت و سودی بود که از شرکت مایکروسافت به دست آورده بود.

 آلن در اوایل دهه 80 میلادی زمانی که از نشانه‌های سرطان خود اطلاع پیدا کرد تصمیم گرفت تا مایکروسافت را ترک کند.  پس از آنکه موفق شد بیماری لنفوم هاجکین را درمان کند دومرتبه به مایکروسافت بازگشت و از سال 2000 تا 2009 میلادی در هئیت مدیره این شرکت حضور داشت. اما در اوایل ماه جاری میلادی اعلام شد که آلن دومرتبه به این بیماری مبتلا گشته و تصمیم گرفته است برای دومین بار این بیماری را شکست دهد که متاسافنه این‌گونه نشد.

در طول هفت سالی که پل آلن در مایکروسافت حضور داشت همراه با بیل گیتس موفق شد چهره کامپیوترهای شخصی را از یک وسیله سرگرم کننده به یک ابزار قدرتمند فناوری تغییر دهد. ابزاری که امروزه زندگی بسیاری از کاربران و کسب‌وکارها را تغییر داده است. بیل گیتس در بیانیه‌ای که برای خبرگزاری ABC ارسال کرد اعلام داشت: «آلن یکی از بهترین دوستانی بود که از زمان رفتن به مدرسه تا به امروز داشتم. او یک شریک واقعی بود که در بحرانی‌ترین زمان‌ها به من کمک کرد.» در طول این سال‌ها آلن با کمک‌های خود زندگی بسیاری از مردمی که در سیاتل زندگی می‌کردند را تغییر داد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟