یک بحران جدید در عرضه شرکت‌های فناوری
06/07/1397 - 15:40
ایلان ماسک مدیرعامل تسلا به کلاه‌برداری متهم شد
به نظر می‌رسد دومرتبه دنیای فناوری در تلاطم بحران تازه‌ای قرار گرفته است. پس از فیسبوک و مارک زاکربرگ اکنون نوبت به تسلا و ایلان ماسک رسیده است تا بحران جدیدی را پشت سر بگذارند. البته با این تفاوت که در مورد اخیر آقای ماسک به کلاه‌برداری متهم شده است. اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، عواقب سنگینی برای ایلان ماسک رقم خواهد خورد.

1606683296_1_0.gif

پرونده‌ای که با شکایت کمیسیون اوراق و بورس بهادار ایالات متحده به تازگی به دادگاه فدرال منهتن تقدیم شده است، آقای ماسک متهم به کلاه‌برداری شده است. در این شکایت آماده است که آقای ماسک به‌طور عمدی یا سهوی برای 22 میلیون فالوری که در توییتر دارد به شکل خصوصی پیامی را ارسال کرده که از خصوصی شدن تسلا خبر داده است. موضوعی که سردرگمی سرمایه‌داران را به همراه داشته است. البته در این شکایت به موضوعات دیگری نیز اشاره شده که بازهم برخواسته از گفته‌های خود آقای ماسک بوده است. به‌طور مثال چند وقت پیش آقای ماسک در اظهارنظری اعلام داشت که حمایت سرمایه‌گذاران از این تصمیم صددرصد است و همچنین این احتمال وجود دارد که امتیازات ویژه‌ای برای آن گروه از سرمایه‌دارانی در نظر گرفته شود که همچنان به شرکات خود با تسلا ادامه خواهند داد.

پلیس فدرال ایالات متحده این جملات و پیام‌ها را ناقض قوانین فدرال تعبیر کرده است. اما در مقابل آقای ماسک در واکنش به چنین اظهارات و پرونده‌ای که بر علیه او تشکیل شده اعلام کرده است که از چنین موضوعی عمیقا ناراحت است. او در این ارتباط به سایت دیلی‌میل گفته است: «رویکردهای غیر مواجه و به دور از عدل کیمسیون اوراق بهادار ایالات متحده شدیدا من را نا امید کرده است. من همواره بر اصل شفافیت، صداقت و راستگویی تاکید داشته‌ام و حفاظت از منابع سرمایه‌داران و سرمایه‌ آن‌ها در اولویت قرار داشته است. برای من هیچ چیز مهم‌تر از اخلاقیات نیست و اگر به گذشته کاری من نگاهی داشته باشید مشاهده می‌کنید که این موضوع در همه جای زندگی شخصی و کاری من جای داشته است.» تا به این لحظه و پس از مطرح شدن شکایت علیه آقای ماسک ارزش سهام تسلا بیش از ده درصد افت به همراه داشته است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟