به سمت ناکجا آباد
چرا استخراج بیت‌کوین از طریق گوشی‌های هوشمند کاری بیهوده است؟
برخی از کاربران تا چند سال قبل با بیت‌کوین آشنایی چندانی نداشتند. آن گروه از کاربرانی نیز که با این پول مجازی آشنا بودند اخبار مربوط به نوسانات این پول مجازی را دنبال نمی‌کردند. اما پس از آن‌که ارزش بیت‌کوین به شکل بسیار عجیبی رشد پیدا کرد همه کاربران علاقه‌مند شدند تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با این پول دیجیتالی کسب کنند. در ادامه خواهیم گفت که چرا استخراج بیت‌کوین از طریق گوشی‌های هوشمند کاری بیهوده است؟

1606683296_1_0.gif

این عطش سیری ناپذیر به اندازه‌ای همه‌گیر شده است که شاهد رشد دو برابری سایت‌هایی هستیم که در ارتباط با بیت‌کوین به فضای مجازی راه پیدا‌ کرده‌اند. سایت‌هایی که نمونه‌های داخلی آن‌ها به سرعت در حال رشد هستند. این سایت‌ها به کاربران وعده‌های عجیب می‌دهند و متاسفانه در این میان کاربران کم تجربه‌ بسیاری پول و زمان خود را بیهوده در این راه هدر دهند.

اما این تنها مالکان سایت‌ها نیستند که به دنبال کسب سود هر چه بیشتر هستند، در این میان کاربرانی نیز وجود دارند که سعی دارند با کمترین دردسر ممکن از دستگا‌های مختلف برای استخراج بیت‌کوین استفاده کنند. اکنون پای گوشی‌های هوشمندی نیز به میدان باز شده و عده‌ای از کاربران سعی می‌کنند از طریق گوشی‌های هوشمند خود بیت‌کوین را استخراج کنند.

گوشی‌هایی که به اشتباه برای استخراج بیت‌کوین اینترنت را معدن کاوی می‌کنند

آی‌فون ایکس، آی‌فون 8 و آی‌فون 8 Plus همگی به پردازنده‌های A11 تجهیز شده‌اند و در همه زمینه‌ها منجمله توان پردازشی بالاتر از هر گوشی موبایل دیگری هستند. همین موضوع باعث شده است تا کاربران به فکر بهره‌برداری از این گوشی‌ها برای استخراج بیت‌کوین باشند. در این میان پرچم‌داران جدید اندرویدی همچون میت هوآوی نیز چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما متاسفانه باید به شما بگوییم این‌کار اشتباهی بیش نیست.

برنامه‌هایی که همه کاری انجام می‌دهند به جز استخراج بیت‌کوین

به رغم گسترش برنامه‌هایی که به نام mining در اینترنت معروف شده‌اند، واقعیت این است که طیف گسترده‌ای از آن‌ها به دو دلیل کلاه‌برداری یا افزایش سطح مهارت‌های توسعه‌دهندگان ساخته شده‌اند. در نتیجه اگر این برنامه‌ها را روی گوشی خود نصب کرده و سعی در استخراج بیت‌کوین کنید در حقیقت وقت خود را هدر داده‌اید. برنامه MobileMiner نمونه‌ای از این موارد است که در ظاهر یک روش خوب برای حفاری در معدن طلا به شما پیشنهاد می‌دهد.

برای بهره‌مندی از این برنامه باید چند پکیج را از گیت‌هاب دانلود کرده و با کمک گرفتن از راهنمای Xcode و iOS APP Signer آن‌را روی گوشی خود نصب کنید. نیازی به گفتن این جمله نیست که دو مورد آخری از ملزومات موردنیاز برنامه‌نویسی iOS و تنها برای توسعه‌دهندگان کاربرد دارد. پس از دانلود و نصب این برنامه‌ها و پکیج‌های آن‌ها باید کیف پول خود که از ملزومات اصلی است را پیکربندی کنید تا در ادامه بتوانید به معدن‌کاوی بپردازید. اما پس از انجام همه این مراحل مشاهده خواهید کرد که گوشی شما قادر نیست چنین کاری را انجام دهد و در نهایت مشاهده خواهید کرد که اینکار به اندازه‌ای سخت انجام می‌شود که در نهایت آن‌را به کناری خواهید نهاد.

برنامه‌ی استخراج بیت‌کوین که در درازمدت به گوشی شما صدمه وارد می‌کنند

با نصب برنامه‌های بدون استفاده نه تنها فضای آزاد گوشی خود را مصرف می‌کنید، باید به این نکته هم دقت کنید که اجرای این برنامه‌ها در پس‌زمینه به میزان قابل توجهی باعث گرم شدن گوشی شما شده، باعث تخلیه زودهنگام باتری شده (تنها در چند ساعت) و در نهایت عمر مفید دستگاه شما را کاهش می‌دهد. شما اینکار را انجام می‌دهید تا شاید در یک ماه بتوانید 13 دلار به دست آورید. البته به شرطی که در طول شب نیز اینکار را انجام دهید. حال تصور کنید شما در یک ماه شبانه‌روز در تلاش برای کسب 13 دلار هستید، در حالی که ارزش بیت‌کوین اکنون از مرز 20 هزار دلار عبور کرده است! (آبان 96)

کافی است برای یک لحظه با خود فکر کنید که آیا سازنده آی‌فون ایکس به دنبال آن بوده است تا یک دستگاه پول‌ساز را خلق کند؟ توجه داشته باشید که برای استخراج بیت‌کوین به سامانه‌های بسیار قدرتمندی نیاز دارد که کارت‌های گرافیک در راس آن‌ها قرار دارند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟