ابداع جدید محققان برای کمک به حادثه‌دیدگان سوانح رانندگی و مجروحان جنگی
تولید چسب قابل ترزیق جدید که در چند ثانیه زخم‌ها را ترمیم می‌کند
مهندسان بیومدیکال استرالیا و آمریکا موفق به‌تولید نوعی چسب مخصوص جراحی شده‌اند که می‌تواند زخم‌ها را به‌سرعت ترمیم کند. به‌گفته این مهندسان، یافته جدید آن‌ها موفقیتی بزرگ برای نجات جان انسان‌ها در شرایط اضطراری است.

1606683296_1_0.gif

این چسب قابل تزریق MeTro نام دارد و مبتنی بر یک پروتئین طبیعی به‌نم تروپالاستین است. این چسب به‌صورت مستقیم روی زخم قرار می‌گیرد و توسط اشعه ماوراء بنفش فعال شده و یک سطح کاملا بسته و غیرقابل نفوذ را شکل می‌دهد. در نتیجه، هیچ‌گونه نیازی به‌بخیه نیست. قابلیت ارتجاعی این محصول به‌معنی آن است که به‌راحتی روی ارگان‌های داخلی بدن مانند قلب و شش‌ها که دائما در حال تغییر شکل هستند قابل استفاده است.

مطلب پیشنهادی

چسب زخم بیولوژیکی داخل بدن با الهام از مایع مترشح از حلزون ساخته شد
محققان در یک قدمی تولید چسب زخم‌های داخل بدن

نتیجه این تحقیق در مجله Science Translational Medicine به‌چاپ رسیده و نشان می‌دهد که این چسب خیلی سریع و با موفقیت کامل تمام برش‌ها و شکاف‌های عروق خونی و شش‌ها را پوشش می‌دهد.

به‌گفته پروفسور «نسیم آنابی»، رهبر این گروه تحقیقاتی از سازمان مهندسی شیمی از دانشگاه Northeastern، "زیبایی فرمول MeTro آن است که به‌محض تماس با سطح بافت‌ها و عضلات تبدیل به یک ماده ژل مانند می‌شود."

در این محصول از تلفیقی از فناوری‌های پروتئین‌های ارتجاعی طبیعی و مولکول‌های حساس در برابر نور استفاده شده است. این چسب شبیه چسب‌های سیلیکونی است که در اطراف کاشی‌های داخل حمام و آشپزخانه استفاده می‌شود. این چسب تاکنون روی خوک تست شده و تمام آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است. بعد از این مرحله، قرار است از آن روی بدن انسان استفاده شود.

مهم‌ترین کاربرد این چسب قابل تزریق در صحنه تصادفات رانندگی و مناطق جنگی است. علاوه بر این، می‌تواند در عمل‌های جراحی در بیمارستان‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟