هولو 360، دوربینی زیبا، شیک، پرقدرت برای ثبت تصاویر 360 درجه و 4K
ایسر از جدیدترین دوربین همه‌کاره 360 درجه خود رونمایی کرد
به‌نظر می‌رسد این روزها همه می‌خواهند شانس‌شان را در خصوص دوربین‌های 360 درجه آزمایش کنند. در ماه‌های گذشته شاهد چند دستگاه جدید از جمله Moto 360 Camera ,و ماد برای موتو Z بوده‌ایم. حالا نوبت به ایسر (Acer) رسیده تا وارد این بازار شود.

1606683296_1_0.gif

شرکت ایسر تازه‌ترین دوربین 360 درجه به‌نام "هولو 360" را در کنفرانس خبری نمایشگاه "ایفا 2017" معرفی کرد. پیش از این و در ماه آوریل سال جاری بود که ایسر برای نخستین بار درباره این مدل صحبت کرد. سیستم‌عامل این دوربین، آندروید نوقا 7.1 است و پشتیبانی از فناوری LTE از جمله خصوصیات آن است. این دوربین راه‌کار تازه شرکت ایسر برای ویدیوهای پخش زنده 360 درجه است.

مطلب پیشنهادی

انتظار چه محصولاتی را  در IFA 2017 داریم؟
چه محصولات جدیدی در نمایشگاه IFA 2017 معرفی می‌شوند؟

ایده اصلی برای طراحی هولو 360 به‌این شکل است که کاربران می‌توانند تنها روی یک دستگاه عکس‌ها را ثبت و ادیت کنند و در نهایت به‌اشتراک بگذارند. در ساخت آن از پردازنده اسنپ‌دراگون 625 استفاده شده است. این پردازنده در سال 2016 و به‌عنوان بخشی از پلتفرم دوربین متصل کوالکام معرفی شد. هدف کوالکام از ساخت این چیپ کمک به طراحان و سازندگان دوربین‌های 360 درجه بود تا بتوانند محصولات خود را به پردازش پیشرفته تصویر و قابلیت‌های نتورکینگ مجهز کنند. از جمله این چیپ‌ها می‌توان به مدل X9 LTE Modem اشاره کرد که از تصاویر 24 مگاپیکسل و ویدیوی 4K در 30 فریم بر ثانیه HEVC پشتیبانی می‌کند.

در ساخت هولو 360 از اپتیک‌های پانومورف تأییده شده "ایمر ویژن" (ImmerVision) استفاده شده است. با این اپتیک‌ها می‌توان عکس‌هایی با رزولوشن 6.9K و هم‌چنین ویدیوهای 4K ثبت و ضبط کرد.

طراحی ظاهری این دوربین فوق‌العاده شیک و زیباست. فلز صیقل داده شده و تاچ‌اسکرین 3 اینچ اولین مواردی هستند که نظر بیننده را به‌خود جلب می‌کنند. زیرا معمولا دوربین‌های 360 درجه از نظر شکل ظاهری به این زیبایی نیستند.

نکته‌ای که ایسر از آن به‌عنوان برگ برنده هولو 360 یاد می‌کند امکان انجام همه کارها روی دستگاه است و نیازی به یک دستگاه جانبی مانند پی‌سی یا لپ‌تاپ نیست. امکان تماشای ویدیو به‌صورت مستقیم و بدون نیاز به وصل کردن آن به پی‌سی یک امتیاز فوق‌العاده برای آن دسته از کاربرانی است که دوست دارند در کمترین زمان ممکن عکس‌ها را آپلود و در اپ‌های شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند. این ویژگی مهم در اکثر دوربین‌های موجود در بازار دیده نمی‌شود. بیشتر دوربین‌های 360 درجه فاقد تاچ‌اسکرین هستند.

از طرف دیگر، چون این دستگاه دارای یک منبع تغذیه، ارتباط LTE و فضای ذخیره مستقل است هیچ نیازی به اسمارت‌فون ندارد.

با این‌حال، هنوز هم اکسسوری‌های افزوده شونده دوربین‌های 360 درجه برای اسمارت‌فون‌ها رقابت سختی را با دیگر رقبا دارند.

ایسر در کنفرانس خبری خود درباره عمر باتری یا سایر مشخصات فنی این محصول خبری اعلام نکرد اما برخی از این اطلاعات به‌بیرون درز کرده است. ظاهرا این دوربین از ماه نوامبر با قیمت 429 دلار به‌بازار آمریکا عرضه می‌شود. در کنار آن، یک قاب ضدآب هم ارائه می‌شود. انتظار می‌رود در سه‌ماهه چهارم شاهد معرفی این دوربین با قیمت 349 یورو در بازارهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا باشیم.

ایسوس

نظر شما چیست؟